تبیان، دستیار زندگی

عبدالحمید قره‌داغی در افتتاح نمایشگاه کتاب مجازی سوره مهر عنوان کرد:

امکان بازدید مجازی مخاطبان از غرفه ۳ بعدی سوره مهر/۲ هزار عنوان کتاب و تخفیف ویژه ۲۵درصدی

مدیرعامل انتشارات سوره مهر از امکان بازدید مجازی در نقاط مختلف غرفه سوره مهر و امکان دسترسی به کتاب‌ها خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انتشارات سوره
آئین افتتاحیه نمایشگاه کتاب مجازی سوره مهر با عنوان «انتهای راهروی ۲۷» صبح امروز ۲۵ خردادماه با حضور عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارت سوره مهر و امین نادری مدیر سوره مهر الکترونیک در حالی در محل انتشارات سوره مهر برگزار شد که پیش از این وعده برپایی این نشست را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی داده بودند اما تجمع خبرنگاران و عکاسان در این محل همانند روال سابق بود و جمعیت حاضر در سالن مانع از ایجاد فاصله گذاری‌های اجتماعی لازم شدند.

در ابتدای این نشست عبدالحمید قره‌داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر با اشاره به عدم برپایی نمایشگاه کتاب در موعد مقرر اظهار کرد: بزرگترین فرصت و بهترین روزهای کاری ما در ایام نمایشگاه کتاب سال محقق می‌شود و به دلیل این که از اواخر اسفندماه سال گذشته بحث عدم برپایی نمایشگاه کتاب مطرح بود ما بر آن شدیم تا آنچه از نظرمان فضای خوبی برای مخاطبان بود را در فضای مجازی بازسازی کنیم و در اختیار مخاطب قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: مخاطب، مهمترین دغدغه انتشارات سوره مهر است که طی این مدت به نوعی با او فاصله گرفته بود، گرچه سعی کردیم طی این مدت با طرح‌های مختلفی با مخاطب خود ارتباط داشته باشیم اما همچنان علاقمند بودیم تا خاطره خوب نمایشگاه کتاب را برای آنها تداعی کنیم و تمام تلاش ما بر این بوده تا نسخه مجازی این نمایشگاه شبیه به غرفه سوره مهر در نمایشگاه کتاب باشد.

قره‌داغی تاکید کرد: در واقع شکل و شمایل سه بعدی این نمایشگاه شبیه غرفه اصلی ما است و ما به نوعی یک تور مجازی را ترتیب دادیم که مخاطب بتواند در فضای غرفه قدم بزند، کتاب‌های مورد نظرش را ببیند و حتی این امکان فراهم شده که به ابعاد کتاب، طرح جلد و مشخصات آن همچون بخش درباره نویسنده، قیمت و ... دسترسی داشته باشد و به راحتی آن را مشاهده کند.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر تأکید کرد: قطعاً این اولین تجربه ما به این شکل در سوره مهر است و خالی از ایراد نیست و در خلال برگزاری این نمایشگاه از مخاطبان خود می‌خواهیم تا ما را راهنمایی کنند و نظراتشان را در اختیار ما قرار دهند.

قره‌داغی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم بحث حضور نویسندگان در ایام نمایشگاه بود که مخاطبان می‌توانستند با آنها دیدار و گفت‌وگو کنند. در غرفه مجازی سوره مهر که به مدت دو هفته از ۲۵ خردادماه الی ۸ تیر برگزار می‌شود، هر شب میزبان یک یا دو نویسنده خواهیم بود که این گفت‌وگو به شکل زنده از صفحه اینستاگرام سوره مهر و در غرفه اصلی مجازی سوره مهر پخش خواهد شد. این گفت‌وگوها در آرشیو به شکل روزانه قابل دسترس است.

وی با اشاره به امکان امضای کتاب توسط نویسندگان گفت: جشن امضای آثار توسط نویسندگان همیشه یکی از بخش‌های پرمخاطب بوده است که نویسندگان با ما همراهی کردند و هر روز یک یا چند نویسنده کتاب‌هایشان را امضا می‌کنند و اگر همان روز مخاطبی آن کتاب را سفارش دهد نسخه امضا شده را تحویل خواهد گرفت.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزایای برپایی این غرفه مجازی یادآور شد: علاوه بر بازسازی فضای نمایشگاه و خرید آثار ما یک تخفیف ویژه هم برای مخاطبانمان در نظر گرفته‌ایم. با توجه به این که امسال هزینه برپایی نمایشگاه به صورت فیزیکی وجود نداشت تخفیف ویژه ۲۵ درصدی را لحاظ کردیم که بالاترین میزان تخفیف در تاریخ نشر سوره مهر بوده است، همچنین ارسال رایگان کتاب برای مخاطبان تهران و سایر استان‌ها نیز اتفاق مثبت دیگری است که آن را نیز در نظر گرفته‌ایم.

قره داغی در ادامه عنوان کرد: مخاطبان در این غرفه مجازی حس خوب نمایشگاه کتاب را خواهند داشت و همانطور که در نمایشگاه سالانه با هر خریدی هدیه ای هم به خریداران اهداء می شد در این غرفه نیز این هدیه را تدارک دیده و همراه کتاب های خریداری شده برای فرد ارسال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: هدف این است که ارتباط مخاطب و نویسنده و فضای نشر و حوزه فرهنگی انقلاب اسلامی بیش از گذشته تقویت شود و بتوانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و تجربه‌ای نو رقم بزنیم و آن را گسترش دهیم. اگر تجربه موفقی داشته باشیم می‌توان با همکاری دیگر ناشران آن را به خوبی گسترش داد.

وی متذکر شد: امسال با ۲ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور داریم و امیدواریم با همکاری سایر ناشران و بخش‌های تخصصی و کودک و نوجوان کارهای شاخصی انجام دهیم. امروز از ساعت ۱۵ شرایط حضور در این غرفه از طریق شبکه‌های مجازی سوره و سایت اطلاع رسانی می‌شود و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد و علاقه مندان می‌توانند برای بازدید از این غرفه با مراجعه به سایت http://27.sooremehr.ir/ از آثار این نمایشگاه دیدن کنند.

در ادامه این مراسم امین نادری مدیر سوره مهر الکترونیک با ارائه توضیحاتی درباره طراحی‌های انجام شده در این غرفه مجازی گفت: سعی کردیم تمام جزئیات در فضای سه بعدی غرفه طراحی و ارائه شود. همچنین مکانی برای دیدار با نویسندگان که ویدیوهای آنها در این سایت و آپارات سوره مهر قرار می‌گیرد، طراحی کرده‌ایم تا مخاطبان سوره مهر امسال نیز از این موقعیت به شیوه‌ای دیگر بهره ببرند.

مدیر سوره مهر الکترونیک یادآور شد: در قفسه‌های داخلی غرفه هم بر اساس دسته‌بندی‌های کتاب‌ها، مخاطبان می‌توانند آثار مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. کاربران برای خرید هر اثر می‌توانند با وارد کردن شماره موبایل خود به درگاه پرداخت متصل شوند و نیازی به وارد کردن ایمیل و ثبت نام در سایت نیست.

نادری به دسترسی‌ آسان در این غرفه اشاره کرد و گفت: برای همه آثار موجود در نمایشگاه مکان‌های مشخصی طراحی شده است، به عنوان مثال کتاب‌های ترجمه در بخش بین‌الملل قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از این بخش آثار ترجمه را خریداری کنند.

وی تاکید کرد: همچنین بخش دیگری را تحت عنوان خرید آسان در نظر گرفته‌ایم و در صورتی که یک کاربر زمانی برای گشت و گذار در غرفه مجازی را نداشته باشد، می‌تواند از این میانبر استفاده کند و سرعت خود در خرید را افزایش دهد.

در ادامه این مراسم از نمایشگاه کتاب مجازی سوره مهر با عنوان «انتهای راهروی ۲۷» رونمایی شد. 
منبع: قدس آنلاین
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .