تبیان، دستیار زندگی

مرا برای ازدواج می خواهد؟

می گوید مرا دوست دارد اما برای خواستگاری هیچ اقدامی نمی کند. من چگونه تکلیق خودم را معلوم کنم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همسان یابی   خواستگاری   ازدواج   نامزدی   همسر یابی
سوال کاربر: باسلام و خسته نباشید من ۲۲سال دارم چند سالی‌ست که با شخصی آشنا هستم. خانواده‌ها هم در جریان‌اند. در این مدت شرایط ازدواج خوبی برای من پیش آمد که بخاطر ایشان رد کردم. قرار ما از اول آشنایی ازدواج بود اما ایشان می‌گویند در حال حاضر شرایط ازدواج و خواستگاری را ندارند. سر همین قضیه ما هرروز بحث و دعوا داریم، خواهشمندم راهنماییم کنید تا بدونم باید چیکار کنم و بهش چی بگم.

پاسخ کارشناس تبیان: دوست عزیز بهترین کار ممکن در این شرایط این هست که از ایشان بخواهید رابطه را رسمی کند. شما می توانید مدتی را به عنوان نامزد رسمی یا عقد با هم باشید تا شرایط ازدواج فراهم شود ولی اینکه مدت زیادی فقط با هم دوست بوده‌اید هیچ تعهدی برای طرفین ایجاد نمی‌کند.

لازم به تذکر هست که دوستی های بلندمدت در صورتبکه در نهایت به ازدواج هم منجر نشوند فی‌نفسه هم مانعی برای ازدواجی موفق هستند و هم می توانند در آینده و در رابطه با همسر واقعی‌تان مشکلاتی را ایجاد کنند



ضمن اینکه با این درخواست میزان تعهد و مصمم بودنشان را هم متوجه می شوید به هرحال تا کی می‌خواهید به همین منوال ادامه دهید و خودتان هم ندانید که در نهایت تکلیف رابطه‌تان چیست؟ شاید همین ارتباط نصفه مانعی سر راه انتخاب های دیگرتان بشود و این اصلا برای دختری به شرایط شما خوب نیست.

اینکه صرفاً بخاطر دوستی با ایشان موارد خوبی را با توجه به شرایط کنونی جامعه رد کرده‌اید اشتباهتان بوده با این کار در واقع با آینده خودتان بازی می کنید. سعی کنید رابطه را به سمت جدی شدن بکشانید مطرح کردن این موضوع برای مشخص شدن وضعیت خودتان و البته شناخت بیشتر ایشان کمک بزرگی است.

البته لازم به تذکر هست که دوستی های بلندمدت در صورتبکه در نهایت به ازدواج هم منجر نشوند فی‌نفسه هم مانعی برای ازدواجی موفق هستند و هم می توانند در آینده و در رابطه با همسر واقعی‌تان مشکلاتی را ایجاد کنند.

بنابراین بهتر هست که هرچه سریع‌تر قضیه را از طرف والدین جدی کنید و اگر هم ایشان مجدداً بهانه‌هایی آوردند حداقل مزیتش این است که برای خودتان مشخص می شود که از ابتدا هم دنبال رابطه رسمی نبودند و باید دوستی با ایشان را تمام کنید. بنابراین در این شرایط بخاطر آینده تان لازم هست تصمیم منطقی بگیرید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: پرسش و پاسخ های عمومی بخش مشاوره تبیان