تبیان، دستیار زندگی

آماده شیم بریم خواستگاری

آقایان در مراسم خواستگاری چی بپوشند تا به اوج خوشتیپی برسند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواستگاری
حتما می دانید که نوع پوشش هر فردی نشان‌دهنده خیلی چیزها از جمله شخصیت، فرهنگ، موقعیت اجتماعی و حتی اعتقادات دینی و... است پس باید حساسیت به خرج بدهید و در انتخاب لباس  نهایت دقت خود را به کار بگیرید.

اندازه:

سایز خود را بدانید جدا از اینکه به رنگ، مارک، مدل لباس توجه می کنید باید به سایز اهمیت ویژه ای بدهید یعنی اگر که شما لباسی را دیدید که از همه نظر عالی بود اما کمی تنگ یا گشاد بود بدون هیچ معطلی لباس را گذاشته و به دنبال لباس دیگری  بروید.
تیپ های اسپرت خود را برای جای دیگری کنار بگذار و در مراسم خواستگاری فکر لباس آستین کوتاه، کفش اسپرت، تیشرت مارک دار و... را از سرتان بیرون کنید. یک کت و شلوار کلاسیک بهترین انتخاب برای مراسم رسمی خواستگاری است.

اول مدل یا رنگ، کدام ؟

مردها بیشتر از مدل لباس خوششان می آید اما فراموش نکنید که خانم ها برخلاف آقایان به رنگ لباس اهمیت زیادی می‌دهند بنابراین به دنبال یک کت و شلوار کلاسیک خوش رنگ باشید و از رنگ های جلف دوری کنید. وقتی که کت‌وشلوار انتخاب کردید دیگر خیالتان راحت نشود چون بعد از آن باید به فکر یک پیراهن بسیار شیک برای زیر کت باشید. اگر آدم ریسک‌پذیری نیستید بهتر است پیراهن‌های تک رنگ که رنگ آن با کت‌وشلوار شما تناسب داشته باشد را انتخاب کنید فقط به این نکته دقت کنید که نباید پیراهن، کت‌وشلوار شما همرنگ باشد زیرا سر تا پا یک رنگ می‌شوید و تمام زحمت های شما برای شیک بودن به هدر می رود. می توانید هر نوع پیراهنی که دوست دارید بپوشید فقط به رنگ آن دقت کنید. و سعی کنید که ساده باشد زیرا کت شما با همچین پیراهنی به چشم می آید.

مردها بیشتر از مدل لباس خوششان می‌آید اما فراموش نکنید که خانم‌ها برخلاف آقایان به رنگ لباس اهمیت زیادی می‌دهند



بهترین رنگها برای انتخاب کت شلوار خواستگاری

در ثانیه های ابتدایی یک ملاقات اولین برداشت تمام افراد از یکدیگر بر اساس تیپ ظاهریشان است و درواقع این لباس افراد است که سخن می گوید، حتی گفته می شود آنهایی که عینک ( عینک طبی ) بر چشم دارند در ملاقات اول و در همان ثانیه های آغازین قبل از شروع مکالمه، افرادی باهوش به نظر می رسند.
براساس تمام صحبت‌هایی که در بالا ذکر شد رنگ لباس هم تاثیر به‌سزایی بر روی مخاطب دارد و به گفته روانشناسان مردان در طیف آبی جذاب‌تر به نظر می رسند پس مطابق با این گفته رنگ سرمه ای رنگی محبوب در بین تمام افراد است. بعد از سرمه ای خاکستری و بعد قهوه ای قرار می گیرد.

چند نکته کلیدی که در پوشیدن کت شلوار خواستگاری باید رعایت شود :

_ اگر قدی متوسط و یا کوتاه دارید و دوست دارید که کشیده تر به نظر برسید بهتر است کت شلواری با راه‌های عمودی نازک انتخاب کنید و کمربندی همرنگ کت و شلوارتان انتخاب کنید.
_ همیشه با یک تیپ کلاسیک پیراهنی آستین بلند بپوشید.
_ اگر اضافه وزن دارید بهتر است از کت تک چاک استفاده کنید زیرا بزرگی باسن را می پوشاند و نمی گذارد که به چشم بیاید.
_ برای انتخاب کفش به سراغ کفشی چند درجه تیره‌تر از رنگ کت شلوارتان بروید. حتی می توانید کفشتان را با کمربند و یا بند ساعتتان ست کنید.
_ هیچ‌گاه از جوراب سفید استفاده نکنید و سعی کنید رنگ جورابتان هماهنگ با رنگ کت شلوار و یا همرنگ کفشتان باشد حتی بهتر است یکی دو درجه از رنگ کفشتان تیره‌تر باشد.
_ هنگام پوشیدن جوراب با یک کت‌وشلوار کلاسیک دقت کنید که اندازه آن متناسب باشد و اگر پایتان را روی هم انداختید تا جایی که شلوار بالا می رود را پوشش دهد.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
بخش همسان گزینی تبیان

منابع: مطلبک - بزم یار