تبیان، دستیار زندگی

اختلاف سنی کمی تا قسمتی معکوس

ازدواج با دختری که کمی بزرگتر است، می تواند مشکل‌ساز باشد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همسان گزینی   خواستگاری   فاصله سنی   اختلاف سنی معکوس   دختر   پسر   همسر
سوال کاربر : سلام ،بنده مدتی است که به دختری علاقه‌مند شده ام که یک و نیم سال از من بزرگتر است. البته ایشان از علاقه من بی‌اطلاع هستند . تحقیقاتی که پیرامون ایشان داشته ام و مشاهداتم نشان می دهد که در بسیاری از مسائل با یکدیگر اشتراک داریم .خانواده من هم مشکل چندانی با این مسئله ندارند و تصمیم را به خودم واگذار کرده‌اند من مطالعات بسیاری در حوزه انتخاب همسر داشته ام و ملاک هایم را برای انتخاب همسر می دانم. ایشان در بسیاری از موارد نمرات بالایی از ملاک های من کسب کرده‌اند. تنها مسئله ای که در آن مشکوک هستم بحث سن و سال است که عرض کردم.
پاسخ مشاور تبیان: دوست عزیز تاکید ما بر بزرگتر بودن پسر از دختر است اما باتوجه به مسائلی که مطرح کردید،  این اختلاف، زیاد نمی تواند ایجاد مشکل کند مگر اینکه به لحاظ عقلی و عاطفی فرد مورد نظر با سن تقویمیش فاصله زیادی داشته باشد.
فاصله سن تقویمی و سن واقعی می تواند بیشتر یا کمتر باشد و اگر این تفاوت ها با سن شما و رفتارها و طرز فکر شما هم کاملاً مشهود باشد اینجاست که ممکن است برایتان مشکل‌ساز شود. برای مثال اگر این خانم چند سالی از سن تقویمی‌شان پخته‌تر باشند و شما هم کمتر از سن شناسنامه‌ای‌تان باشید، تفاوت‌تان خیلی مشهود و مشکل‌ساز می‌شود. 

بنابراین به نظر می رسد لازم باشد بیش از اینکه به مساله سن بپردازید، میزان شناخت تان را از ایشان بالا ببرید. حتماً قبل از تصمیم جدی از مشاوره و تست های مربوط به ازدواج کمک بگیرید. در تمام مراحل آشنایی هم مراقب این موضوع باشید که نگذارید علاقه‌مندی عاطفی زیادی در شما و دخترخانم ایجاد شود که پاسخ نهایی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: پرسش و پاسخ های عمومی تبیان