تبیان، دستیار زندگی

چرا آمار کرونا دوباره صعودی شد؟

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد؛ در ٢٤ ساعت گذشته ۵۰ نفر به علت کرونا جان‌ باختند، شمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته باز هم روند صعودی به خود گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کرونا ویروس
البته وزارت بهداشت اعلام نموده که در طول 24 ساعت گذشته در 15 استان موارد فوتی صفر بوده و در 5 استان تنها یک مورد فوتی گزارش شد. ولی وضعیت استان خوزستان همچنان قرمز است و استان های خراسان رضوی، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران و بخش هایی از کرومان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار بسر می برند. 

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌‌باختگان این بیماری در کشور به ۷۶۷۷ مورد رسید.

میزان شیوع بیماری کرونا آنقدر سریع است که با تعطیلی حداکثری مراکز اداری و تحصیلی و تفریحی و غیره تنها از سرعت آن کاسته شد و با باز شدن مجدد کسب و کارها در برخی از استان‌ها شاهد شیوع دوباره کرونا هستیم.


 

وضعیت کرونا در ایران

در خصوص اینکه کرونا تا کی ادامه دارد فرضیات متعددی مطرح شده است که شاید شایع ترین آنها پایان فصل بهار باشد.

خیلی ها تصور می کنند با توجه به حساسیت ویروس کرونا به گرما احتمالا این ویروس با گرم شدن هوا از بین خواهد رفت. در کنار این فرضیه برخی که خوشبین تر هستند با توجه به کاهش موج صعودی مبتلایان کرونا پایان کرونا را دو الی سه هفته دیگر می دانند.

برخی نیز بر این باورند کرونا همراه ما خواهد ماند و پس از پایان فصل گرما دوباره بازخواهد گشت که بسیار وحشتناک است و برخی نیز عقیده دارند تا زمانی که دارو و اکسن کرونا کشف نشود این ویروس قربانی می گیرد.

البته به طور کلی به نظر می رسد تا زمان ساخت داروی کرونا و واکسن کرونا انسان از این ویروس در امان نخواهد بود و روند گسترش و رشد آن در جهان نشان می دهد باید انتظار ادامه کرونا را فعلا داشته باشیم. خصوصا که ساخت واکسن کرونا چندین ماه زمان خواهد برد.

علت خیز مجدد بیماری کرونا در کشور

در حالی که در چند هفته اخیر روند ابتلا به بیماری کووید 19 مسیر نزولی را سپری می کرد، با آغاز تدریجی کاهش محدودیت های اجتماعی مجددا شاهد افزایش میزان مبتلایان به این بیماری هستیم. با توجه به آمارها که نشان از افزایش محسوس مبتلایان دارد، آیا امکان کاهش محدودیت‌های اجتماعی در روزهای آینده وجود دارد؟

همانطور که میدانید سیاست‌گذاران در نظر دارند؛ تا به طور تدریجی محدودیت‌های اجتماعی برخی شهرها را کاهش دهند، آیا این تصمیمات با توجه به بالا بودن سطح شیوع بیماری در کشور، می‌تواند اثرات منفی بر کنترل بیماری ایجاد نماید؟

آمار کرونا در ایران: یکشنبه 11 خرداد 99
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی دو هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور خبر داد. از میان مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و دو هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۷۹۷ نفر رسید. استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

آمار کرونا در ایران؛ شنبه 10 خرداد 99
سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای ٢٢٨٢ مورد جدید به بیماری کرونا خبر داد. از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور؛ به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسیده و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید.

وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است و در حال حاضر، استان های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

کرونا ویروس

کرونا کی تمام می‌شود؟

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد؛ در ٢٤ ساعت گذشته ۵۰ نفر به علت کرونا جان‌ باختند، شمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته باز هم روند صعودی به خود گرفت.

آمار کرونا در برخی از شهرهای ایران همچنان رو به گسترش است و متاسفانه با برداشته شدن برخی از محدودیت های اجتماعی اخیرا شاهد کاهش سطح مراقبت و رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم که این موضوع منجر به شیوع دوباره کرونا، خصوصا در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ شده است.

اگر مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نگیرند و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند(توجه کنید ویروس کرونا هنوز درمان و واکسن و دارو ندارد) مجددا شاهد گسترش این بیماری خواهیم بود.

میزان شیوع بیماری کرونا آنقدر سریع است که با تعطیلی حداکثری مراکز اداری و تحصیلی و تفریحی و غیره تنها از سرعت آن کاسته شد و با باز شدن مجدد کسب و کارها در برخی از استان‌ها شاهد شیوع دوباره کرونا هستیم.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .