تبیان، دستیار زندگی

زیارت رجبیه

زیارت رَجَبیّه از جمله زیارات مأثور (روایت شده از شخص معصوم) و مشهور شیعه است که بر استحباب خواندن آن در ماه رجب در حرم‌های معصومان تأکید شده است. به گفته شیخ طوسی، این زیارت از ناحیه امام زمان (عج) صادر شده است. در زیارات امام حسین(ع) نیز زیارتی موسوم به زیارت رجبیه وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زیارت رجبیه
با زیارت رجبیه امام حسین (ع) اشتباه نشود.

منابع زیارت
قدیمی‌ترین منبعی که دعا را ذکر کرده، مصباح المتهجد اثر شیخ طوسی(متوفای ۴۶۰ق) است و پس از آن المزار اثر محمد بن جعفر مشهدی(متوفای ۶۱۰).
دیگر منابع هم به نقل از این دو کتاب نقل کرده‌اند که برخی از آن ها عبارتند از: اقبال الاعمال سید بن طاووس، بحارالانوار مجلسی، و مفاتیح الجنان اثر محدث قمی.

سند زیارت
سند این زیارت به حسین بن روح نوبختی، نایب خاص امام زمان(عج) می‌رسد. شیخ طوسی می‌نویسد: ابن عیاش از خیر بن عبدالله و او از حسین بن روح روایت کرده است. ابن المشهدی هم در سند دعا، این سه نفر را ذکر کرده است. دیگر کتب روایی و ادعیه هم به مصادر اصلی و سند آن‌ها اشاره کرده‌اند.

شیخ طوسی می‌گوید: زیارت كن مشاهد مشرفه را در رجب و هر گاه داخل شدی این دعا را بخوان. ابن مشهدی هم می‌نویسد: مستحب است خواندن این دعا هنگام زیارت امیرالؤمنین علی(ع) در شب مبعث و یا هر امامی كه در ماه رجب زیارت كردی.

دریافت فایل صوتی و تصویری زیارت رجبیه

آدرس: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول - دفتر خدمات ویژه موبایل
تلفن: 81202460، 81202566
پست الکترونیکی: MobileContent@Tebyan.com

بخش محصولات تلفن همراه تبیان