تبیان، دستیار زندگی

دعاهای هر روز ماه رجب

شخصی خدمت حضرت امام صادق علیه السلام رسید و عرض کرد: برای ماه رجب به من دعایی یاد بدهید که خداوند متعال مرا به آن نفع ببخشد. امام فرمودند:دعای «یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ» هر روز از ماه رجب بعد از نمازهای یومیه بخوان.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دعاهای هر روز ماه رجب
هفتمین ماه از سال هجری قمری «رجب» نام دارد که نباید فضیلت آن را به فراموشی سپرد زیرا در میان ماه‌ های دوازده ‏گانه تنها و بدون ائتلاف با ماه های دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار می باشد، در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرام‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آن ها ماه رجب است و در آن قتال و کشتار حرام می باشد.
در باب فضیلت ماه رجب بسیار سخن گفته شده و احادیث و روایات زیادی در این باره به دست ما رسیده است. روزه گرفتن در این ماه مستحب و ثواب ویژه دارد برای هر کدام از روزها و شب‏ های این ماه نیز اعمال مخصوصی ذکر شده است.
اما یکی از اعمال مستحبی که ماه رجب المرجب ذکر شده دعای مخصوص این ماه یعنی «یا من ارجوه لکل خیر و آمن سخطه عند کل شر، یا من یعطی الکثیر بالقلیل، یا من یعطی من سئله ...» برگرفته از روایتی از امام صادق علیه السلام است که شخصی به خدمت ایشان رسید و عرض کرد: برای ماه رجب به من دعایی یاد بدهید که خداوند متعال مرا به آن نفع ببخشد. امام فرمودند: این دعا را «یا من ارجوه لکل خیر» هر روز از ماه رجب بعد از نمازهای یومیه بخوان.

دریافت فایل صوتی و تصویری دعاهای هر روز ماه رجب

آدرس: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول - دفتر خدمات ویژه موبایل
تلفن: 81202460، 81202566
پست الکترونیکی: MobileContent@Tebyan.com

بخش محصولات تلفن همراه تبیان