تبیان، دستیار زندگی

آیا تالارهای عروسی بازگشایی نمی‌شوند؟

درپی شیوع ویروس کرونا در کشور؛ بسیاری از کسب و کارها به‌دلیل قرنطینه، چند ماهی است که تعطیل هستند و با بازگشایی برخی از کسب و کارها این سوال پیش می‌آید که آیا تالارهای عروسی همچنان تعطیل باقی می‌مانند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تالارهای عروسی
با شروع کووید 19 یا کرونا در ایران شرایط ویژه ای بر کشورمان حاکم شده است. رونق اقتصادی به حداقل ممکن رسید و بازدهی شرکتهای بزرگ با توجه موقعیت بازارهای جهانی مورد تهدید قرار گرفت. در این بین برخی از مشاغل و اصناف که جزو مشاغل پرخطر بودند مانند تالارها، رستوران ها، هتل ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

با بازگشایی تدریجی برخی از کسب و کارها البته با رعایت پروتکل های بهداشتی قرار بر بازگشایی مشاغل پرریسک منوط به نظر وزارت بهداشت قرار گرفت. البته برای بازگشایی مشاغل پرریسک فعلا با اولویت شهرهای سفید در حال بررسی است، ولی کماکان برای این مشاغل به صورت سراسری ممنوعیت‌ها ادامه دارد.

مردم عزیز هم اگر با موردی برخورد کردند(که جدا از تصمیمات اتخاذ شده بود)، حتما به اتاق اصناف تهران و یا تعزیرات اطلاع دهند تا وزارت صمت پیگیر این موضوع شود.



بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا
تالارهای پذیرایی بعد از ۲ ماه تعطیلی، پس از تعطیلات عید فطر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس
تمامی تالارها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، تمام تالارهای پذیرایی باید برای شروع فعالیت در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند و پس از دریافت کد مربوطه و با رعایت موارد بهداشتی، فعالیت های خود را آغاز نمایند. همچنین تمام پرسنل تالارها باید از ماسک و دستکش استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

چگونگی فاصله گذاری اجتماعی در تالارها

تمامی تالارها باید فعالیت خود را به صورتی آغاز نمایند که با توجه به ظرفیت تالار کار کنند و حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت تالار خالی بماند، به طور مثال اگر تالاری ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد باید حدود ۱۳۰ نفر پذیرش داشته باشد تا فاصله اجتماعی رعایت شود.

مشکلات مالی تالارهای پذیرایی

دولت برای حمایت صنوف آسیب دیده وامی را در نظر گرفته است که اگر این وام زودتر تعلق گیرد گره از کار برخی اصناف باز خواهد شد.

اگر این کمک‌های مالی و وام‌های بانک مرکزی هرچه زودتر ارایه نشود تالارهای پذیرایی با مشکل جدی روبه رو خواهند شد. امیدواریم هرچه زودتر این وام‌ها اخذ شود و اگر دیر شود دیگر بی فایده است؛ زیرا بسیاری از تالارهای پذیرایی درحال تعطیلی هستند. همچنین؛ به دلیل رکود شدید در صنف تالار افزایش قیمتی وجود ندارد، تا زمانی که از این رکود خارج شوند.

تالارها، منتظر پروتکل های جدید

درپی شیوع ویروس کرونا در کشور؛ بسیاری از کسب و کارها به‌دلیل قرنطینه، چند ماهی است که تعطیل هستند و با بازگشایی برخی از کسب و کارها این سوال پیش می‌آید که آیا تالارهای عروسی همچنان تعطیل باقی می‌مانند؟

در خصوص بازگشایی تالارهای عروسی و پذیرایی، رستوران‌ها، قهوه خانه های سنتی و بقیه مشاغلی که جزو صنوف پرخطر هستند تصمیمی گرفته نشده و باید طبق روال چندماه گذشته عمل کنند و تغییری در وضعیت کاری آنها به وجود نیامده است.
احتمال دارد از 10 خرداد طبق پروتکل ستاد ملی کرونا فعالیت خود را آغاز کنند.

البته کلیه صنوف می توانند با مواردی مانند فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند اما همه اینها وابسته به پروتکلی است که ابلاغ می شود.

از هفته آینده وضعیت صنوف پرخطر باید به دقت بررسی شود زیرا موارد زیادی وجود دارد تا در مورد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد جاهایی مانند استخرها، باشگاههای ورزشی وغیره که همگی باید توانایی رعایت استانداردهای لازم در پروتکل را داشته باشند.

هشدار به متخلفین

فشار برخی از تالارها روی مشتریان در خصوص پرداخت هزینه لغو مراسم و یا برگزاری زودتر از موعد مراسم عروسی: هیچکدام از تالارهای عروسی و پذیرایی حق اعمال فشار روی مشتری را نخواهند داشت و همینطور برگزاری زودتر از موعد مراسم عروسی با برخورد جدی همراه خواهد بود و هیچ تالاری حق ندارد در ازای لغو مراسم از مشتری پول طلب کند.

همه اصناف پرخطر مشمول رعایت پروتکل جدید خواهند بود و اگر جز این باشد تبعات جدی برایشان به همراه خواهد داشت.

مردم عزیز هم اگر با موردی برخورد کردند(که جدا از تصمیمات اتخاذ شده بود)، حتما به اتاق اصناف تهران و یا تعزیرات اطلاع دهند تا وزارت صمت پیگیر این موضوع شود.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .