تبیان، دستیار زندگی

ساعات کاری بانک‌ها و ادارات دولتی از اول خرداد 99

با شیوع ویروس کرونا در کشور تغییراتی برای ساعت کار و نحوه حضور کارکنان ادارات دولتی و کارمندان بانک‌ها اعمال شده بود که با رفع محدودیت‌ها این تغییرات نیز برداشته می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ساعات اداری
از تاریخ اول خرداد ماه 99؛ کلیه کارکنان ادارات دولتی و بانک‌ها می‌بایست طبق ساعات کاری گذشته در محل خدمت حاضر شوند و تنها ساعات کاری کارمندان خانمی که دارای فرزند زیر 8 سال و کارمندانی که دارای بیماری زمنیه‌ای هستند، 2 ساعت کمتر می‌شود.

برهمین اساس، ساعت کار کارکنان بانک‌ها از اول خردادماه 99 در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 الی 14 و روزهای پنج شنبه 7 الی 13 است.



با شیوع ویروس کرونا در کشور تغییراتی برای ساعت کار و نحوه حضور کارکنان ادارات دولتی و کارمندان بانک‌ها اعمال شده بود که با رفع محدودیت‌ها این تغییرات نیز برداشته می‌شود. البته باید متذکر شد؛ چنانچه در هر استان با توجه به شرایط روز، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در خصوص ساعت کاری ادارات دولتی و بانک‌ها اتخاذ نماید، تصمیم ستاد مذکور با هماهنگی استاندار محترم مد نظر قرار گیرد.

لغو دورکاری کارمندان بانک‌های دولتی

با توجه به افزایش تعداد مشتریان در شعب بانکی از ابتدای خردادماه دورکاری و شیفت بندی کارمندان بانک‌های دولتی و نیمه دولتی لغو می شود و کارمندان باید طبق روال عادی در بانک‌ها حضور داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده درباره نحوه فعالیت شعب بانک‌ها با حضور دو سوم پرسنل به صورت شیفت بندی، چرخشی و دورکاری به استحضار می رساند موضوع در جلسه اصلی مورخ  ۹۹.۲.۲۱ شورای هماهنگی بانک ها مطرح و مقرر شد از تاریخ ۱ /۳/ ۹۹ کلیه کارکنان صف و ستاد بانک‌ها در محل خدمت حاضر شوند.

طبق اعلام دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها از اول خرداد ماه دورکاری و شیفت بندی کارمندان بانک‌های دولتی و نیمه دولتی لغو می شود و کارمندان باید براساس ساعت کار جدید در بانک‌ها حضور داشته باشند. چناچه در هر استان با توجه به شرایط روز، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی در خصوص ساعت کاری بانک ها اتخاذ نماید، تصمیم ستاد مذکور با هماهنگی استاندار محترم مد نظر قرار گیرد.

(احتراماً پیرو نامه شماره 103/هـ ــ ب مورخ 20/1/99 این دبیرخانه درمورد نحوه فعالیت شعب بانک ها با حضور دو سوم پرسنل به صورت شیفت بندی، چرخشی و دورکاری به استحضار می رساند موضوع در جلسه اصلی مورخ 21/2/99 شورای هماهنگی بانک ها مطرح و مقرر گردید از تاریخ 1/3/99 کلیه کارکنان صنف و ستاد بانک‌ها در محل خدمت حاضر گردند و فقط ساعت کار کارکنان اناث دارای فرزند زیر 8 سال و همکارانی که بیماری زمینه ای دارند، روزانه 2 ساعت تقلیل یابد.)

برهمین اساس، ساعت کار کارکنان بانک‌ها از اول خردادماه 99 در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 الی 14 و روزهای پنج شنبه 7 الی 13  است.

اعلام ساعات کاری بانک‌های خصوصی

با شیوع ویروس کرونا در کشور تغییراتی برای ساعت کار و نحوه حضور کارکنان ادارات دولتی و کارمندان بانک‌ها اعمال شده بود که با رفع محدودیت‌ها این تغییرات نیز برداشته می‌شود.

ساعات کاری و حضور کارکنان بانک‌های خصوصی مانند قبل است و بانک‌های دولتی از این پس با تمامی کارکنان خود به فعالیت در شعب ادامه می‌دهند.

البته در ایام شیوع کرونا، بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی هیچ تغییری در ساعات کاری خود اعمال نکرده بودند.

همچنین این بانک‌ها از ابتدا تغییری در ترکیب کارکنان خود ایجاد نکرده و تمامی شعب با کارکنان کامل کار می‌کردند به همین دلیل طبق روال گذشته ساعات کاری بانک های خصوصی از ساعت ۸ تا ۱۴ است و تا اطلاع ثانوی این روند ادامه دارد.

ساعات اداری

اعلام ساعات کاری ادارات خوزستان

بر اساس اعلام استانداری خوزستان و به دلیل طغیان بیماری کرونا در این استان، از روز پنج شنبه یکم خرداد تا دوشنبه پنجم خرداد ماه فعالیت تمامی ادارات دولتی، اصناف، شرکت‌ها سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های تعطیل است.

ادارات و بانک‌های اغلب شهرهای استان خوزستان از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت تا امروز به علت طغیان بیماری کرونا تعطیل بوده‌اند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .