تبیان، دستیار زندگی

خواص میوه های تابستانی

بارسیدن فصل تابستان، میوه‌های این فصل که بسیار آبدار و خوش‌طعم است به بازار می‌آید و گرمای هوا باعث می‌شود تا مصرف میوه‌های تابستانی زیاد است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
میوه های تابستانی
تابستان فصلی است پر از میوه های خوشمزه که هر کدام خواص شگفت انگیزی برای سلامتی بدن دارند. برخی از میوه های تابستانی خواص درمانی فوق العاده را به همراه دارند. فصل تابستان، فصل گرماست، بنابراین به دلیل تعریق بیشتر، نیاز بدن به آب، املاح و ویتامین ها بیشتر می شود و میوه ها از بهترین منابع تامین کننده این مواد مغذی هستند.

میوه ها علاوه بر تامین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماریها می شوند. میوه های تابستانی به دلیل خنک و آب دار بودن می توانند میزان آب از دست رفته بدن به دلیل تعریق و فعالیت ورزشی را جبران نمایند و مقدار ضروری آب بدن را تامین کنند.

در فصل تابستان به خاطر گرمی هوا، بدن انسان به آب و املاح معدنی نیاز بیشتری خواهد داشت، از این رو میوه های آبدار و خنک جزو بهترین گزینه ها در تامین مواد مغذی بدن می باشند.

مهم‌ترین خواص درمانی میوه‌های تابستانی


میوه های تابستانی

خواص هندوانه

افراد زیادی هستند که عاشق این میوه خوشمزه و خوش رنگ هستند. این میوه قرمز و آبدار با طعم لذیذ و خاص خودش، فواید بسیاری برای بدن دارد. از خواص توت فرنگی می توان به بهبود بینایی، پیشگیری از سرطان، سلامت جنین و مادران باردار، کاهش وزن، جلوگیری از تیره شدن پوست، پاکسازی پوست، رفع آکنه و جوش اشاره کرد.

در فصل تابستان اولین میوه خنک و خوشمزه ای که به ذهن تمام افراد می رسد، هندوانه است. یک برش هندوانه شیرین علاوه بر تامین آب موردنیاز بدن به پیشگیری از گرمازدگی، سلامت کلیه ها، بهبود گردش خون، بهبود بینایی می انجامد. این میوه نه تنها به رفع تشنگی کمک می کند بلکه منبع خوبی از بتا کاروتن، ویتامین C، پکتین، پتاسیم و آهن است.

هنداونه میوه ای آبدار شیرین مزه است؛ این خانواده شامل هندوانه، خربزه، طالبی، گرمک و بسیار نشاط آور برطرف کننده عطش و تشنگی و تامین کننده آب از دست رفته بدن به خصوص در فصل تابستان هستند.

خواص خربزه

خربزه یک میوه شیرین و لذیذ است و انواع مختلفی دارد که بهترین آن خربزه خراسان و مشهد است. ۹۵ درصد میوه خربزه از آب تشکیل شده است و به همین دلیل بهترین میوه در فصل تابستان است. همچنین این میوه حاوی مواد معدنی دیگری چون کلسیم، پتاسیم، فسفر، ویتامین های A ،B1 ،C می باشد که به دفع و خنثی سازی سموم سلول های بدن و خون که در اثر مصرف مواد چربی و گوشت ایجاد شده است، کمک می کند.

خربزه سلول های بدن را ترمیم میکند. برای کاهش فشار خون مفید است. پوست را شاداب می کند و برای درمان عفونت های دستگاه ادراری بسیار موثر است. مصرف خربزه در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نقش به سزایی دارد و برای پیشگیری از بیماری های لثه هم موثر است.

میوه های تابستانی

خواص طالبی

طالبی علاوه بر خوشمزه و آبرسان بودن برای بدن، یک منبع سرشاری از مواد معدنی و ویتامین های ضروری بدن همچون ویتامین A ،B6 ، فیبر و اسیدفولیک است. خواص طالبی موجب رفع استرس و اضطراب بدن، رفع بی خوابی، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب و عروق، بهبود گوارش، جوان سازی پوست و ده‌ها تاثیر مثبت دیگر بر بدن خواهد شد.
طالبی مملو از بتاكاروتن بوده كه در بدن تبدیل به ویتامین آ می‌شود. بتاكاروتن یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است که از سرطان جلوگیری می کند، كلسترول را كاهش می دهد و درصد بیماریهای قلب و عروق را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. 
این ویتامین در بهبود بینایی و حفظ سلامت و طراوت پوست، نقش موثری دارد. به علاوه بتاكاروتن بالای طالبی، مانع بروز آبمروارید در سالمندان شده و این میوه حاوی ویتامین ث و مواد مغذی دیگری مانند پتاسیم، اسید فولیک، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین B6 است.

وجود مجموعه‌ای از ویتامینها، به خصوص ویتامین های گروه ب در این میوه، آن را به ماده ای مفید برای تنظیم متابولیسم در بدن تبدیل نموده و برای افزایش وزن كودكان و نوجوانان و افراد لاغر مفید است. طالبی میوه ای خنک و اشتها آور است و به خاطر دارا بودن درصد بالایی از آب و فیبر و مواد معدنی، ادرارآور و ملیناست. افرادی كه از كم خونی رنج می برند و افرادی که دچار آسم هستند با مصرف طالبی کمتر دچار حملات تنفسی می شوند و این میوه برای افرادی که سل ریوی نیز دارند مفید است. 

میوه های تابستانی

خواص هلو

هلو کم خونی، خستگی و هم چنین کلسترول بالا را کاهش می دهد. میوه های نارنجی رنگی هستند که با داشتن رنگدانه های گیاهی از انواع کاروتن های آنتی اکسیدان در پیشگیری از سرطان موثرند. هلوی تازه با داشتن مقدار قابل توجهی پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. رژیم غذایی شامل دریافت میوه های غنی از ویتامین C نظیر هلوها می تواند به بهبود ناتوانی جنسی در مردان کمک کند. همچنین برای افراد سیگاری که در معرض خطر مواد سرطانزای بیشتری هستند،هلو بسیار مفید است.

خوردن یک هلوی متوسط، ۸درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین می کند و دریافت آن بهبود دهنده یبوست است. این مقدار فیبر، سطح کلسترول خون را پایین می آورد و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کم می کند.این میوه از منابع ویتامین C نیز محسوب می شود و به همین دلیل توصیه می شود افرادی که به بیماری های لثه مبتلا هستند، آن را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند.

میوه هلو علاوه بر داشتن ویتامین های A ،C ، یک انتخاب بسیار جذاب برای دسرهای خنک تابستانی می باشد. این میوه علاوه بر شادابی و لطافت پوست، به کاهش فشار خون و سلامتی بدن نیز کمک می کند. از دیگر فواید هلو برای بدن می توان به بهبود بینایی، سلامت دندان ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود و هضم غذا، رفع کم خونی، پاک کنندگی کلیه ها اشاره کرد.

خواص شلیل

افرادی که دچار بیماری احتباس ادراری، یبوست و کلسترول بالا هستند می توانند برای درمان از این میوه استفاده کنند. شلیل سرشار از ویتامین های C و A و بهترین میوه برای افراد گرمازده است.بیش از 150 گونه شلیل در دنیا وجود دارد. شلیل میوه بومی آسیاست. این میوه كه هلوی بدون كرك نامیده می شود، از خانواده هلو است و طعمی شیرین تر از هلو شلیل در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری های مزمن نظیر سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی كه از مهمترین علل مرگ و میر هستند موٌثر است.

میوه های تابستانی

خواص زردآلو

زردآلوی تازه، منبع غنی از آهن، ویتامین C، پتاسیم و فیبر است. بتا کاروتن زیادی که در این میوه وجود دارد که از سوی بدن تبدیل به ویتامین آ می شود. همچنین برای درمان کم خونی، بیماری های پوستی، تب، گوش درد و حتی سرطان می تواند کمک بزرگی به حساب آید. زردآلو خشک شده برای افراد مبتلا به احتباس ادراری، سوء هاضمه، یبوست بسیار مناسب است.

این میوه با داشتن مقدار زیادی قند ساکاروز، میوه ای شیرین است، رنگ زرد زردآلو به خاطر رنگدانه آنتی اکسیدان آن،ویتامین B (کاروتن) است که هر قدر رنگ آن پررنگ تر باشداین ویتامین در آن بیشتر است. زرد آلو همچنین به دلیل داشتن پتاسیم بالا، به عنوان یک میان وعده و دسر خوب برای سالمندان که از افسردگی روانی و گیجی ناشی از فقدان پتاسیم در رژیم غذایی رنج می برند بسیار مفید است.

بتاکاروتن زرد آلو در پاک سازی ترکیباتی که مسوول ایجاد تغییرات سرطان در سلولها هستند کمک می کند. برگه های زردآلو منبع غنی از پتاسیم هستند و تحقیقات نشان داده است که دریافت پتاسیم مازاد در رژیم غدایی روزانه، موجب کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون طبیعی و افراد یا فشار خون بالا می شود.

زرد آلو به دلیل داشتن پتاسیم بالا، به عنوان یک میان وعده و دسر خوب برای سالمندان که از افسردگی روانی و گیجی ناشی از فقدان پتاسیم در رژیم غذایی رنج می برند بسیار مفید است. زردآلوها به دلیل داشتن کاروتن کافی از شب کوری و دیدکافی در افراد به خصوص سالمندان که میوه و سبزی تازه کمتری مصرف می کنند، جلوگیری می کنند. زردآلو با داشتن فیبر غذایی و افزایش تدریجی قند خون به عنوان یک میان وعده کامل کم کالری برای افراد که برنامه کاهش وزن دارند، مفید است.

نکته مهم: هرگز مغز هسته تلخ زرد آلو نخورید چون حاوی ماده ای بنام آمیگدالین است که در بدن سیانید آزاد می کند و موجب اختلال تنفسی، فلج و حتی مرگ می شود.

خواص آلو

آلو میوه ای آبدار و خوشمزه می باشد که در چند رنگ مختلف در بازار موجود است. آلو منبع بسیار غنی از ویتامین C می باشد و همچنین به سلامت قلب و عروق، بهبود جریان خون، کاهش وزن، درمان دیابت، سلامت استخوان ها، جوان سازی پوست، رفع شوره سر و… کمک می کند.

خوردن ۱۰۰گرم آلو ۲۰درصد از نیاز روزانه خانم ها به آهن را برطرف می کند. به همین دلیل به گیاهخواران توصیه می شود این میوه را در برنامه غذایی روزانه شان بگنجانند تا احتمال ابتلا به کم خونی فقر آهن در آن ها کاهش پیدا کند.

این میوه از منابع مناسب پتاسیم نیز محسوب می شود به همین دلیل به بیماران فشارخونی پیشنهاد می شود آلو را در سبد میوه خود داشته باشند و روزانه ۲ تا ۳ عدد از این میوه را میل کنند.در ضمن، آلو از میوه هایی است که شدت یبوست را کاهش می دهد و کسانی که مکرر دچار این مشکل گوارشی می شوند، بهتر است بیشتر آلو بخورند.

میوه های تابستانی

خواص گلابی

خوردن یک گلابی رسیده، ۲۰درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین و به کاهش چربی خون (کلسترول) کمک می کند.دریافت این مقدار فیبر در تنظیم قند خون نیز موثر است به همین دلیل توصیه می شود افراد دیابتی در برنامه غذایی شان این میوه را بگنجانند.همچنین، بررسی ها نشان داده اند در گلابی ماده معدنی ای به نام "برن" وجود دارد که در بهبود عملکرد مغز و انتقال پیام های عصبی در این ارگان دخالت دارد.

خواص انگور

انگور میوه‌ای است بهشتی که شامل ویتامین‌های آ، ب، و ث می‌باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن،‌ فسفر، پتاسیم و آلبومین است‌. امروزه در طب درمان‌های طبیعی (نتروپت)، از رژیم‌های مختلف انگور استفاده می‌کنند. انگور یکی از میوه‌های ضد سرطان شناخته شده است و این به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی آن است‌.

انگور از منابع پتاسیم محسوب می شود بنابراین خوردن آن باعث کاهش فشار خون خواهد شد.از سوی دیگر، از آنجا که کمبود پتاسیم اختلال های حواس و افسردگی را در سنین بالا و سالمندی به وجود می آورد، به خصوص در افرادی که میوه و سبزی های کمی مصرف می کنند، عادت به خوردن انگور می تواند کمک کننده باشد.

به علاوه، انگور از منابع ترکیب هایی با خواص آنتی اکسیدانی است که دریافت آن ها از بروز سرطان هایی که بر اثر آلودگی هوا و خوردن فرآورده های گوشتی ممکن است به وجود بیاید، پیشگیری می کند.

انگور علاوه بر طعم فوق العاده و بی نظیرش، یک میوه بسیار محبوب در مواقع تماشای برنامه های تلویزیونی است. اگر جزو افراد پروپاقرص برنامه ها و سریال های تلویزیونی هستید، حتما خوردن انگور و لذت بردن از طعم بی نظیر آن را از دست ندهید. از فواید انگور می توان به محافظت از پوست بدن در برابر آفتاب سوختگی تابستان، نرم کردن پوست، درمان دیابت، تسکین آسم و بهبود بینایی اشاره کرد.

میوه های تابستانی

خواص انجیر

انجیر از میوه های کلسیم دار است. به طوری که با خوردن ۳عدد از آن، ۲۱درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی تامین می شود.انجیر فیبر فراوانی نیز دارد به این دلیل کسانی که از یبوست رنج می برند، بهتر است آن را در برنامه غذایی شان بگنجانند.

آهن نیز از دیگر موادی است که با خوردن انجیر به بدن می رسد از اینرو، انجیر گزینه ای مناسب برای کسانی است که خطر کمبود کلسیم و آهن در آن ها بالاست مانند گیاهخواران و سالمندانی که در معرض پوکی استخوان هستند.

انجیر حاوی مواد مغذی بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از: کلسیم، ویتامین ث، فسفر، قند است. این میوه به درمان دیابت، کاهش خستگی، رفع کم خونی و بی خوابی، کاهش وزن کمک می کند.

خواص انبه

میوه انبه به پادشاه میوه ها معروف است. این میوه خاصیت بسیاری برای بدن داشته و به عنوان یک میان وعده کامل تلقی می شود. انبه به کاهش وزن، پاکسازی پوست، هضم غذا، پیشگیری از گرمازدگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود حافظه و تمرکز حواس، رفع کم خونی کمک می کند.

غنی از ویتامین C و E و نیز حاوی پتاسیم، آهن و اسید نیکوتین است. ویتامین A موجود در انبه ماه ها در بدن اثر خود را حفظ می کند. انبه حاوی فیبر هایی است که حرکات روده‌ها را تنظیم کرده و از یبوست پیشگیری می‌کند. این میوه برای کاهش التهاب مخاط معده فوق‌العاده است.

خوردن دو برش کوچک انبه نرم با عسل و نمک، درمان اسهال تابستانی و مشکلات دیگر مربوط به معده است. خوردن یک انبه کامل که حدود ۶۵۰گرم وزن دارد، می تواند ۳۳درصد از نیاز روزانه به پتاسیم را تامین کند، به همین دلیل خوردن این میوه به فشارخونی ها توصیه می شود.

انبه از منابع بتاکاروتن است که یکی از آنتی اکسیدان های قوی است و از بروز کم خونی و فقر آهن پیشگیری می کند. خوردن این میوه به دلیل داشتن بتاکاروتن فراوان و به خصوص ترکیبی به نام کریپتوگزانتین، ریسک ابتلا به سرطان رحم را پایین می آورد.

میوه های تابستانی

خواص آناناس

بارسیدن فصل تابستان، میوه‌های این فصل که بسیار آبدار و خوش‌طعم است به بازار می‌آید و گرمای هوا باعث می‌شود تا مصرف میوه‌های تابستانی زیاد است.

به دلیل وجود درصد بالایی از آنتی اکسیدان ها، می تواند عامل دفاعی خوبی برای مبارزه با بعضی از بیماری ها باشد. آناناس میوه‌ای اشتها برانگیز بوده و برای افرادی که با هضم غذا مشکل دارند، بسیار مناسب است. این میوه اسید معده و نفخ را کاهش می‌دهد.

حتماً دیده‌اید که هنگامی که به عیادت بیمار به ویژه افرادی که به تازگی جراحی کرده‌اند می‌روند، آناناس می‌برند. در خصوص دلیل این امر گفته می‌شود بروملین موجود در آناناس، باعث التیام زخم‌ها می‌شود زیرا جریان خون را بیشتر کرده و سبب می‌شود مواد مغذی سریع‌تر به زخم‌ها برسد.

البته لازم به ذکر است که بروملین در فرایند کنسروسازی و پخت از بین می‌رود از این رو آناناس تازه نسبت به کمپوت آناناس، خواص بیشتری دارد. آناناس خاصیت خنک‌کنندگی دارد و برای درمان آفتاب‌سوختگی بسیار مفید است.

میوه های تابستانی

خواص گیلاس

این میوه آب دار و خوش طعم و متنوع در رنگ های زرد، قرمز یا سیاه است. انواع گیلاس منبع خوبی از ویتامین C و پیش ساز ویتامین A (کاروتن) هستند که البته گیلاس های ترش نسبت به انواع شیرین، از این نظر غنی ترند.  مصرف گیلاس باعث بالا بردن انرژی شما می شود.

نکته اینجاست که بسیاری از قندهای موجود در گیلاس قندهای طبیعی هستند که باعث شاد شدن شما می شوند و انرژیتان را افزایش می دهند. اگر احساس ناراحتی و کسالت می کنید یک مشت گیلاس بخورید تا دوباره سرحال شوید.

گیلاس بخاطر مقادیر بسیار بالای فیبر، گیلاس سیستم گوارشی را تقویت می کند و باعث بایین آوردن میزان کلسترول می شود. لازم نیست مقدا زیادی فیبر مصرف کنید، یک مشت از آن برای هضم بهتر غذا کافیست. گیلاس همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C و هم چنین ادرار آور است.  گیلاس همچنین برای کاهش فراموشی و پیشگیری از آلزایمر موثر است.

گیلاس یک میوه تابستانی با خواص درمانی بسیار بالا است که آشنایی و آگاهی از این خواص بسیاری از افراد را به مصرف بیشتر این میوه ترغیب می کند. گیلاس کالری بسیار پایینی دارد اما حاوی آب زیادی است که به کاهش وزن شما کمک می کند. از دیگر خواص این میوه خوش طعم و پرطرفدار می توان به خون سازی، بهبود خواب، تقویت قلب، بهبود حافظه، پیشگیری از سرطان، جلوگیری از آلزایمر، تسکین میگرن، رفع سرماخوردگی و تب و سرفه اشاره کرد.

گیلاس این میوه آب دار و خوش طعم و متنوع در رنگ های زرد، قرمز یا سیاه است. گیلاس های ترش نسبت به انواع شیرین، از نظر مواد معدنی غنی ترند. 

میوه های تابستانی

خواص آلبالو

آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند. دارای ویتامین آ، ب و ث است. املاح معدنی آلبالو عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت. قند این میوه از نوع لولوز است و برای اشخاصی که دیابت دارند جذب آن آسان است.

خواص آلبالو و گیلاس مانند هم است و مصرف آن اعصاب را آرامش می دهد، ولی در هر حال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. برای افراد دارای چربی شکمی مفید است؛ شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده و درمان نارسایی های کبد مفید است.

مسکن تشنگی است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند. برای افرادی که خارش پوستی و چربی زیاد در شکم دارند مفید و موثر است. هسته آن ضداسهال و قابض خوبی بوده و ضد فشار خون نیز است. آلبالو ضد مواد صفراوی ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است .ضماد و مرهم آن برای باز شدن رنگ رخساره چهره موثر و مفید است. آلبالو برای سوء هاضمه بسیار مفید و میوه های نرم کننده (ملین ) می باشد.

آلبالو برای درمان بی‌خوابی مفید است، آلبالو حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای ملاتونین است و وجود هورمون ملاتونین نیز برای داشتن یک خواب آرامش بخش ضروری است.

 

میوه های تابستانی

خواص انواع توت 

توت‌ها از بهترین میوه‌ها هستند که نه تنها دارای طعم بسیار عالی هستند و باعث بهبود و تعدیل سلامتی می‌شوند. توت دارای فیبر بالا و قند نسبتاً پایین است، بنابراین اگر در حد متعادل مصرف شوند، موجب تغییرات انسولین نمی‌شوند. مصرف انواه توت ها همچنین از رشد سرطان در بردن هم جلوگیری می کند.

خواص توت سفید

توت یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه است که با وجود اندازهٔ کوچکش، فواید زیادی برای سلامتی دارد. ب توت سرشار از مواد مغذی از جمله آهن، ریبوفلاوین، ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، فسفر و کلسیم است که برای بدن ضروری هستند.

همچنین مقادیر قابل‌توجهی فیبر خوراکی و طیف گسترده‌ای از ترکیبات آلی از جمله فیتونوترینت‌ها، زاگزانتین، رسوراترول، آنتوسیانین، لوتئین و ترکیبات گوناگون پلی‌فنولی دارد.ه‌طورکلی از خواص توت برای تندرستی می‌توان به بهبود فرایند هضم (گوارش)، کاهش کلسترول، کمک به کاهش وزن، افزایش گردش خون، ساخت بافت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

علاوه‌براین‌ها توت به کُندکردن روند پیری، کاهش فشارخون، محافظت از چشم‌ها و بهبود متابولیسم بدن کمک می‌کند و می‌تواند خاصیت ضدسرطانی داشته باشد.  همچنین دارای خواصی مانند: کمک به هضم غذا، افزایش گردش خون، تنظیم فشارخون، خاصیت ضدالتهابی، تقویت سیستم ایمنی بدن، ساخت استخوان‌های سالم، کاهش کلسترول بد و پیشگیری از پیری زودرس است.

میوه های تابستانی

خواص توت فرنگی

افراد زیادی هستند که عاشق این میوه خوشمزه و خوش رنگ هستند. این میوه قرمز و آبدار با طعم لذیذ و خاص خودش، فواید بسیاری برای بدن دارد. از خواص توت فرنگی می توان به بهبود بینایی، پیشگیری از سرطان، سلامت جنین و مادران باردار، کاهش وزن، جلوگیری از تیره شدن پوست، پاکسازی پوست، رفع آکنه و جوش اشاره کرد.

خواص توت فرنگی بیشتر برای سلامت و زیبایی پوست شناخته می شود این درحالی است که مصرف توت فرنگی برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری های قلبی توصیه می‌شود چرا که آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها موجود در توت فرنگی در سلامت قلب، تنظیم میزان قند خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، تنظیم فشار خون، سلامت مغز، مبارزه با التهابات بدن، مبارزه با کلسترول خون و بهبود سلامت بینایی نقش موثری دارد و می تواند از انواع مختلف سرطان جلوگیری کند، ویتامین C موجود در توت فرنگی به سلامت پوست و مو  کمک کرده و فیبر موجود در آن باعث کاهش وزن و بهبود هضم می شود.

میوه های تابستانی

خواص شاتوت

شاتوت، منبع عالی از ویتامین c و آهن است و میزان خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر مانند: ویتامین k ، پتاسیم ، ویتامین E ، آنتوسیانین ها، سیانیدین، کلروژنیک اسید، روتین و منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است.

- بهبود سلامت هاضمه
- کاهش کلسترول
- کنترل قند خون
- کاهش خطر ابتلا به سرطان
- بهبود گردش خون
- درمان کم خونی
- سلامت قلب
- تقویت بینایی
- تقویت سلامت مغز
- تقویت سیستم ایمنی بدن
- ساخت بافت استخوانی
-جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا
- بهبود سلامت کبد
- ضد التهاب

فواید شاتوت برای پوست و مو و زیبایی

- ضد چین و چروک پوست و  ضد پیری
- از بین بردن لک های تیره پوست
- درمان پوست های خشک و حساس
- داشتن پوستی لطیف و درخشان
- تقویت رشد مو
- کمک به حفظ رنگ طبیعی مو
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .