تبیان، دستیار زندگی

ضرب فنیِ آیلتس

هر طرف که رو می کنید، می گویند زبانت در چه حد است؟ می خواهید در یک شرکت بین المللی کار کنید؟ در آنجا انگلیسی صحبت می کنند؟ می خواهید به سوئد مهاجرت کنید؟ به استرالیا؟ امریکا؟ کانادا؟ مهاجرت از طریق سرمایه گذاری؟ تحصیلی؟ یا شایدم کاری؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ضرب فنیِ آیلتس
برای استخدام نیاز به مدرک زبان دارید؟ می خواهید دکتری بگیرید؟ نیاز به آیلتس 7 یا بالاتر دارید؟ اما آیلتس اخم کرده و برایتان در قیافه است؟ نگران نباشید... بیایید با هم لُپ آیلتس را بکشیم... :)

زندگی در دنیای امروز بدون دانش و مهارت های زبان انگلیسی برای هر فردی بسیار سخت شده، و برای اثبات این توانایی و مهارت، چه برای مهاجرت، تحصیل یا استخدام، نیاز به آموزش زبان انگلیسی، شرکت در دوره و کلاس IELTS، و اخذ مدارک بین المللی زبان مثل IELTS، TOEFL، CAE یا PTE می باشد.

در همین چندین سال گذشته، با آیلتس 5 می توانستیم شهروندی استرالیا را اخذ کرد و با Overall 6، در بهترین دانشگاه های اروپایی می توانستیم تحصیل کنیم. با گذر زمان، تعدد متقاضیان مهاجرت به کشورها و دانشگاه های انگلیسی زبان بیشتر و بیشتر شده و در حال حاضر، نمرات IELTS بالایی مثل 7 each skill درخواست می شود. با این بالا رفتن نمرات، اخذ مدرک سخت شده و تازه، آزمون هم به نسبت گذشته سخت تر و هوشمندانه تر شده است!

در گذشته، با تکنیک هایی ساده و قالب های کلیشه ای می شد نمره های خوبی گرفت و آموزشگاه آیلتس و زبان و مدرسین آیلتس به این روش آموزش می دادند اما امروز، متاسفانه، این مراکز و افراد همچنان کلیشه آموزش می دهند و اوضاع را خراب تر می کنند چرا که نه تنها دیگر نمی توان با این کلیشه ها در آیلتس نمره گرفت، بلکه این رویکرد جریمه دار هم شده و حتی اگر در حالت عادی متقاضی بتواند 6 بگیرد، با این کار روی 5 الی 5.5 گیر خواهد کرد.  

تصمیم شما برای مهاجرت چنان بزرگ است که تعداد دفعات شرکت در آزمون IELTS دو رقمی می شود و همچنان روی نمره 5.5 در رایتینگ آیلتس گیر کرده اید. چندین کلاس و استاد خصوصی آیلتس می گیرید، با ممتحن رسمی آیلتس کلاس می گیرید، به معروف ترین آموزشگاه آیلتس می روید، اما دریغ از ذره ای پیشرفت. چرا؟!

در ادامه، به مواردی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند به این کابوس پایان داده و لپش را بکشید.

وضعیت زبان عمومی تان


آزمون IELTS از سیاره زحل نیامده و همان زبان انگلیسی با چهارچوبی خاص است که در آن، دانش گرامر، لغات و تلفظ را در چهار مهارت ارتباطی، یعنی ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ مورد ارزیابی قرار می دهد. اگر زبان عمومی شما نیاز به کار دارد، شاید باید مدتی کلاس زبان بروید.
ضرب فنیِ آیلتس

وضعیت آمادگی آیلتس تان


می توانید با شرکت در چند مرحله آزمون های Mock آیلتس، ببینید کجای کارید. مزیت شرکت در آزمون آزمایشی IELTS آکادمی اکسیر این است که طبق عملکرد شما، می تواند به شما بگوید چه مباحثی را نیاز به تقویت دارید. مباحثی که می توانید به راحتی در دوره آنلاین آیلتس، پکیج خودآموز آیلتس، یا کلاس خصوصی IELTS به آن ها بپردازید.
ضرب فنیِ آیلتس

تحت نظارت بودن


موفقیت در این آزمون کاری نیست که خودتان از پسش برآیید. شاید بتوانید تا نمره 5.5 پیشرفت کنید، اما اگر نمره های بالاتری می خواهید، قطعا باید تحت نظر یک IELTS Mentor، یا سیستم آیلتس منتورشیپ سازمانی فعالیت کنید. شاید خودتان بتوانید مباحثی را خوانده و تمرین کنید، و حتی مهارت هایی ایجاد کنید، اما ممکن است در مسیر اشتباه بیافتید، عادات غلط ایجاد کنید، و شرایط را بدتر کنید. در ضمن، باید کسی عملکرد شما را بررسی کرده و نمره بدهد. خودتان نمی توانید.

دوره آمادگی آیلتس


بهترین شرایط، این است که یک متقاضی، با یک سیستم آموزشی آیلتس، به صورت اصولی رشد کرده و برای آزمون آماده شود. مطالب آموزشی باید در دو مرحله مورد ارزیابی قرار بگیرد: تست دانش و تست مهارت. تست دانش کمک می متقاضی آیلتس بداند دارد چه می کند و چرا اینطور است (خیلی از متقاضیان، پس از گذراندن ده دوره آیلتس، هنوز نمی دانند تعریف یک مقاله که در رایتینگ تسک دو نوشته می شود چیست) و تست مهارت عملکرد داشته ها و دانسته هایشان را ارزیابی می کند.

ممکن است کسی دانش خوبی داشته باشد و در واقع، راجع به آیلتس خیلی بداند اما مهارت کسب نکرده باشد. راه حل، تمرین سیستماتیک و ایجاد مامنتوم تمرینی است. چیزی که سیستم آموزشی اکسیر آیلتس به شدت روی آن کار کرده و اجرا می کند.

همچنین، ممکن است کسی آیلتس را خوب بشناسد و اجرا کند، اما به خاطر ضعف پایه ای، مثل اشتباهات گرامری، محدود بودن دایره لغات یا تلفظ های غیردقیق، نتواند نمره مورد نظر را کسب کند. در اینجا، آکادمی زبان اکسیر با برگزاری دوره های فوق العاده زبان عمومی، به طرح درسی بسیار علمی و منطبق با واقعیت، با توجه به تجربیات، آزمایش ها و مطالعات آموزشی، اقدام به حل مساله می کند.

سخن پایانی


آیلتس می تواند یک کابوس شود اگر که ما، با تصمیم ها، نگرش و مشاوره های نا به جا، آن را به کابوس تبدیل کنیم. درغیر اینصورت، با یک نگرش درست و به کمک خبرگانی مثل تیم آموزشی آکادمی اکسیر، که با هدف افزایش سطح علمی، دائما در تلاش برای بهبود سطح کیفی آموزش و خدمت به نوع بشر هستند، می توان گره از آیلتس گشود. شما هم به اکسیر بیایید.