تبیان، دستیار زندگی

آموزش بورس و تحلیل تکنیکال با پرایس اکشن

تصور شما در زمان خرید این سهم آن است که این سهام در چشم انداز 10 ساله می تواند رشد داشته باشد و این چشم انداز بر اساس تحلیل رفتار بازار یا تحلیل تکنیکال سهام انجام شده است. پس می توان در مفهوم بازار بورس، تحلیل تکنیکال را بررسی رفتار بازار در گذشته و پیش بینی رفتار در آینده برای بلند مدت تعریف کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آموزش بورس و تحلیل تکنیکال با پرایس اکشن

مفهوم بازار بورس

بازار بورس یک بازار سرمایه گذاری بلند مدت است. شما بر اساس تحلیل بازار برای محصول یا خدمات یک شرکت، نسبت به خرید سهام یک شرکت اقدام می کنید، تصور شما در زمان خرید این سهم آن است که این سهام در چشم انداز 10 ساله می تواند رشد داشته باشد و این چشم انداز بر اساس تحلیل رفتار بازار یا تحلیل تکنیکال سهام انجام شده است. پس می توان در مفهوم بازار بورس، تحلیل تکنیکال را بررسی رفتار بازار در گذشته و پیش بینی رفتار در آینده برای بلند مدت تعریف کرد. در صورتی که قصد ورود شما به بازار بورس است، آموزش تحلیل تکنیکال بورس می تواند برای شما مفید باشد.

مفهوم سفته بازی در بازار بورس

با توجه به بازار بورس، مفهوم سفته بازی در بازار بورس آن است که شما یک سهام را در زمان رکود خریداری کنید و چند روز بعد زمانی که این سهام رشد پیدا کرد، نسبت به فروش آن اقدام کنید. در این زمینه تحلیل تکنیکال نمی تواند کارایی بالایی داشته باشد. مراقب باشید که کلمات نا آشنای بورسی که از طرف سودجویان به شما زده می شود و تحلیل تکنیکال برای بازه زمانی یک هفته یک بازار سهام سرمایه شما را پوچ نکند! در واقع تحلیلی برای رفتار بازار در یک هفته اصلا نمی توان ارائه داد. چرا؟ به این دلیل که ممکن است مردم روی به خرید هیجانی بیاورند و یا به دلیل یک شایعه به صورت هیجانی دست از خرید یک محصول بکشند. در این میان چه کسی زیان کرده است؟ کسی که اطلاعاتی در زمینه آموزش بورس نداشته و می خواسته یک شب ره صد ساله بپیماید! هیچ بازار قانونی و حتی غیر قانونی برای چند برابر کردن یا سود کردن بالا با سرمایه کم در طول چند روز وجود ندارد و بهتر است در صورتی که این تفکر را دارید اصلا سمت بازار بورس نیایید! آموزش بورس برای آن دسته از کسانی مناسب است که می خواهند یک کسب و کار خوب و یک شغل دوم داشته باشند. سرمایه گذاری در بورس باید با پس اندازی انجام شود که نیازی به آن وجود ندارد تا در صورت شکست در بازار بورس بتوانید دوباره و با آموزش بورس وارد این بازار شوید و یا بتوانید سرمایه گذاری خود را در بخش دیگری انجام دهید.
تحلیل تکنیکال در واقع روشی بوده که به کمک آن می توان با استفاده از مطالعه وضعیت بازار قیمت ها را در بازار آتی پیش بینی نمود. تحلیل تکنیکال به نوعی با بررسی تغییرات و نوسان های قیمت ها و حجم معاملات و نیز میزان عرضه و تقاضا قادر به پیش بینی وضعیت آینده قیمت ها خواهد بود.

این روش تحلیلی در بخش های مختلفی از بازارهای مالی مورد استفاده قرار گرفته و بسیار کاربردی می باشد. تحلیل گرانی که با روش تکنیکال کار نموده به جای اندازه گیری ارزش ذاتی اوراق بهادار برای شناسایی الگوهای پیش بینی کننده فعالیت آینده هر سهم، از نمودارها و ابزارهای دیگر استفاده می کنند.  

در این روش تحلیل گر به کمک پیشینه تاریخی و نمودار اقدام به تجزیه و تحلیل تغییرات قیمت سهم خواهد نمود. و به طور معمول سرمایه گذاران با دیدگاه کوتاه مدت بیشتر به سراغ این روش می روند.

تحلیل تکنیکال برای پیش بینی قیمت از طریق آزمون قیمت های گذشته و حجم مبادلات حرکت های آینده عمل می کند. مبنای کار تحلیل تکنیکال نمودارها و رابطه های ریاضی و هندسی بوده تا از این راه امکان دستیابی به روندهای کوچک و بزرگ به وجود آید. این کار باعث مشخص شدن فرصت‌های خرید یا فروش از راه برآورد محدوده نوسانات بازار نیز می گردد.

تحلیل تکنیکال برای اولین بار در آمستردام هلند در قرن هفدهم و در ژاپن در قرن هجدهم به ابتدایی ترین شکل مورد استفاده قرار گرفت. اما چارلز داو در فعالیت های خود برای اولین بار این نوع تحلیل را به صورت مدرن به کار برد.
اگر چه در این نوع تحلیل افراد از نمودارها، شاخص ها و اعداد استفاده نموده اما به طور کلی در این تحلیل این رفتار افراد در بازارهای مالی بوده که مورد مطالعه قرار می گیرد. معمولا رفتارهای انسان ها در بورس با احساسات انسانی درآمیخته شده و گاهی به شکل ترس و طمع خود را نشان خواهند داد.

این نکته لازم به یادآوری است که کلیه معامله گران خریدار و فروشنده سهام در بازار بورس به نوعی شکل دهنده بازار برای آن سهام بوده و قیمت در گرو احساسات افراد سرمایه گذار و معامله گر می باشد.

می توان این گونه گفت که نیروهای عرضه و تقاضا که در واقع شکل دهنده هسته بازارهای مالی بوده ناشی از احساسات معامله گران می باشند و حرات قیمتی برمبنای آن هاست. لذا تحلیل تکنیکال را می توان تحلیل و بررسی رفتارهای انسانی نیز دانست.

همچنین در بازارهایی که شرایط عادی بوده و نیز حجم معاملات و نقدینگی در آن ها بالا می باشد پاسخ دریافت شده از تحلیل تکنیکال مطلوب تر و نتیجه بخش تر می باشد.
آموزش بورس و تحلیل تکنیکال با پرایس اکشن

تحلیل تکنیکال بورس را در واقع می توان یک هنر به شمار آورد که توانسته پس از تشخیص به موقع زمان تغییر روند قیمت ها در نخستین مراحل تغییر قیمت بر موج جدید قیمت سوار گردد. همچنین بعد از تشخیص شکل گیری روندی جدیدتر نیز تحلیلگر این امکان را داشته که پیش از آن که بازار تمام شده تغییر روند را احساس نموده و اقدام به گرفتن تصمیم های جدید برای سرمایه گذاری جدید نماید.

به کارگیری تحلیل بورس در واقع به معنای آن بوده که به جای تمرکز بر روی کالا و خدمات مورد معامله در بازار این بار رفتارهای بازار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

آموزش بورس با کمک پرایس اکشن

ابتدا به معنی و مفهوم پرایس اکشن می پردازیم. به عبارتی استراتزی پرایش اکشن را می توان همان رد پای پول نام گذاری کرد. در بازارهای مالی و بورس ، پول بین شرکت کنندگان یا همان معامله گرها معامله می شود. مبادلات پول به دنبال یک مسیر است و این مسیر، همان حرکات قیمت است و در نمودار قیمت، می توان آن را مشاهده کرد.

معامله گران درتحلیل تکنیکال بورس می آموزند سرنخ ها را از حرکات قیمت در مسیر چارت تشخیص دهند. این سرنخ ها، همان استراتژی های پرایس اکشن هستند. معامله گر پرایس اکشن می آموزد چگونه در معاملات خود از پرایس اکشن استفاده کند.

در نمودار فوق، دو فیبوناچی با حداکثرهای مشترک و حداقل متفاوت ترسیم شده اند.



آموزش بورس و تحلیل تکنیکال با پرایس اکشن

استراتژی های پرایس اکشن حاصل حرکات قیمت هستند. این حرکات تا حدی در بازار تکرار می شوند. به کمک این تکرارها می توان پیش بینی بسیار دقیقی درمورد قیمت آینده داشت. معاملات پرایس اکشن، استراتژی های پرایس اکشن را از سطوح مهم و کلیدی بازار شامل می شود.

همگرایی ترازهای فیبوناچی در بورس و پرایش اکشن

اگر ترازهای فیبوناچی انبساطی یا بازگشتی برطبق چند حداکثر و حداقل مختلف برای استفاده از فیبوناچی در بورس رسم شود، می توان ترازهای نزدیک به هم یا منطبق را پیدا کرد. با این ترازها به احتمال قوی تری ممکن است قیمت بازگشت داشته باشد. باتوجه به مفاهیم پرایس اکشن، حالتی را همگرایی گویند که دو یا تعدادی تراز فیبوناچی در بورس برهم منطبق بوده یا بسیار نزدیک به هم باشند.این بود خلاصه ای از استراتژی پرایس اکشن در تحلیل بورس. 

یکی از مفاهیمی که امروزه در آموزش بورس بسیار مورد توجه قرار گرفته است و سودجویانی که در زمینه ارائه سیگنال فعالیت می کنند ادعا دارند، تحلیل تکنیکال می باشد. این در حالی است که تحلیل تکنیکال اصلا کار سختی نیست و در واقع توجه به رفتارهای بازار است. البته باید بدانیم که هدف ما از آموزش بورس چیست؟ ما می خواهیم سرمایه گذاری کنیم یا سفته بازی؟ بگذارید کمی دقیق تر در زمینه ورود و آموزش بورس به شما توضیح بدهیم تا بتوانید تحلیل تکنیکال را بهتر درک کنید.

شاید این مطلب آموزش بورس را در هیچ وب سایت دیگری نتوانید مشاهده کنید ولی بسیاری تصور می کنند که بورس یک مرکز سرمایه گذاری برای سود دهی در کمترین زمان به میزان بیشتر از دو برابر می باشد. این تصور از اساس غلط است و بهتر است اگر به این صورت فکر می کنید، وارد بازار بورس نشوید.

کلام آخر

آموزش بورس به صورت منطقی برای کسانی که قصد دارند در زمینه این بازار اطلاعات کامل به دست بیاورند و به صورت منطقی وارد بازار بورس شوند می تواند مناسب باشد. با این مقاله آموزش بورس رایگان می توانید اطلاعات مناسبی را در زمینه این بازار به دست بیاورید که قطعا برای شما مفید خواهد بود. البته آموزش بورس به تنهایی می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از این بازار داشته باشید و تقریبا احتمال عدم زیان دهی شما در مدت زمان طولانی را تقریبا صفر درصد می رساند. ولی بهتر است که با درک حقایق وارد بازار بورس شوید.