تبیان، دستیار زندگی

نقاشی ساختمان، متری چند؟

گاهی از رنگ دیواری که چندین سال دیده‌ایم؛ خسته می‌شویم و با شهامت انواع رنگ‌های متفاوت برای نقاشی ساختمان را امتحان می‌کنیم. گاهی هم به ناچار برای زدودن دوده‌ها و به جهت نوسازی، دست به کار نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی دیوارها می‌شویم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نقاشی ساختمان، متری چند؟
رنگ آمیزی دیوارها یک پروژه بزرگ و طولانی است که به چندین هفته کار نیاز است. پس قبل از دست به کار شدن برای شروع، بهتر است از مواردی همچون قیمت نقاشی ساختمان، نمونه کارهای نقاش ساختمان و تخصص‌های او به خوبی آگاه باشیم. در این نوشته با ما همراه باشید؛ تا هر آنچه را که قبل از شروع کار نیاز دارید، بدانید.

اقدامات قبل از نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی و "نقاشی ساختمان" یک پروژه مهم محسوب می‌شود. پس قبل از آن، تمامی جوانب را بسنجید. به طورکلی اگر بخواهیم بگوییم که قبل از نقاشی ساختمان چه اقداماتی را باید به عنوان کارفرما انجام دهید؛ چک لیست زیر است:

1. برآورد قیمت نقاشی ساختمان و اطلاع از هزینه
2.آشنایی با انواع رنگ‌های متفاوت برای نقاشی ساختمان
3.انتخاب رنگ موردنظرتان برای دیوارها و سقف
4.انتخاب بهترین نقاش ساختمان
5. تهیه رنگ ساختمان و شروع پروژه

برآورد قیمت نقاشی ساختمان


نقاشی ساختمان متری چند است؟

این اولین سوالیست که باید به دنبال جواب آن باشید. قیمت نقاشی ساختمان به مواردی همچون متراژ پروژه، نوع رنگ ساختمانی مورداستفاده و زیرسازی موردنیاز وابسته است. پس بهتر است لیست قیمت نقاشی ساختمان را از یک نقاش ساختمان بپرسید.

محاسبه آنلاین هزینه نقاشی ساختمان، نیز به آسانی امکان پذیر نیست. تنها راه برای برآورد قیمت این است که بتوانید با آگاهی از تعرفه‌های نقاش ساختمان حرفه‌ای، حدود هزینه را محاسبه کنید.

نقاشی ساختمان تهران

در شهرهای بزرگ‌تر مانند تهران، پیدا کردن نقاش کاربلد و حرفه‌ای کمی سخت است. بسیاری از ساکنین تهران، ترجیح می‌دهند سفارش خدماتی مانند "نقاشی ساختمان تهران" را به صورت آنلاین پیش ببرند. در این صورت باید توجه کنید که متخصص انتخابی شما، نمونه کارهای قوی و موردقبولی را به شما ارائه دهد.

انواع رنگ‌های متفاوت برای نقاشی ساختمان


حتما با ما موافقید که رنگ دیوار، حرف‌هایی برای گفتن دارند. نوع رنگ (اکریلیک، روغن، پلاستیک یا ...) و همچنین رنگ دیوارها (آبی، سفید، سبز، قرمز و ...) بسیار مهم‌اند.

مهم‌ترین مرحله تصمیم‌گیری برای اجرای نقاشی ساختمان، انتخاب رنگ و جنس آن است. قبل از آن باید با تمامی خصوصیات انواع رنگ‌های ساختمانی مانند قابل شستشوبودن، دوام و زیبایی آن آشنا شوید.

انواع رنگ‌های ساختمانی که در ایران بسیار رایج هستند عبارتند از:

· نقاشی با رنگ بلکا
· نقاشی ساختمان با رنگ روغن
· نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک
· نقاشی ساختمان با رنگ آکریلیک
· نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر

رنگ بلکا

رنگ بلکا از جدیدترین مدل رنگ‌های ساختمانی است که مزایا و معایبی را دارد. اجرای سریع، قیمت مناسب، عدم نیاز به زیرسازی، کمترین میزان بهم ریختگی ساختمان هنگام اجرا از مهم‌ترین مزایای رنگ بلکاست. اما در نظر داشته باشید که این نوع رنگ قابل شستشو نیست و کیفیت آن نسبتا پایین است. اگر می‌خواهید بودجه کمتری برای نقاشی ساختمان کنار بگذارید و به پروژه خود سرعت ببخشید؛ بلکا می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
نقاشی ساختمان، متری چند؟

رنگ روغن

رنگ روغن یکی از پرکاربردترین و با کیفیت‌ترین انواع رنگ‌های ساختمانی است. مقاوم بودن در برابر گرد و دوده و قابل شست‌و‌شو بودن از مزایای نقاشی ساختمان با رنگ روغن است. اما توجه داشته باشید که رنگ روغنی را استفاده کنید که مواد مضر مانند سرب نداشته باشد.

رنگ پلاستیک

 اجرای آسان، سرعت خشک شدن، بدون بو و قابلیت پوشانندگی بالا از مزایای رنگ پلاستیک است. اما توجه داشته باشید که رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست.

به همین دلیل از این رنگ برای نقاشی سقف، رنگ آمیزی درون کمد دیواری استفاده می‌شود و برای رنگ آمیزی دیوارها مناسب نیست.

رنگ آکریلیک

بوی کمتر، اجرای سریع برای نقاشی ساختمان، پوشش‌دهی بالا و مقاومت در برابر رطوبت از جمله مزایای استفاده از رنگ آکریلیک ساختمانی است. دیوارهای رنگ شده توسط رنگ آکریلیک را می‌توانید بشویید، اما قابلیت شستشوی آن در مقایسه با رنگ روغن کمتر است.

رنگ مولتی کالر

مقاومت در برابر آلودگی و دوده از مزیت‌های اصلی رنگ مولتی کالر است. این رنگ به دلیل طرح شلوغ و نامنظمی که دارد؛ کمتر آلودگی و کثیفی را نمایان می‌کند.

به همین دلیل رنک مولتی کالر در مکان‌های پر رفت و آمد و شلوغ مانند شرکت‌ها و لابی ساختمان‌ها را زیاد دیده‌اید.

انتخاب رنگ

اولین مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید، انتخاب رنگ مناسب برای دیوار است. انتخاب رنگ را بر اساس سلیقه، مبلمان، وسایل و نور خانه انجام دهید. لزومی ندارد مثل همیشه به سراغ رنگ‌های تکراری بروید؛ رنگ کردن خانه می‌تواند تغییر بزرگی باشد.
پس، از رنگ‌های جدید استفاده کنید و آنها را با رنگ دکوراسیون خانه هماهنگ کنید. حتی یک یا دو دیوار رنگی هم تأثیر خوبی بر فضای داخلی می‌گذارد.

انتخاب بهترین نقاش‌ ساختمان

پس از انتخاب رنگ ساختمان، نوبت به انتخاب یک نقاش ساختمان حرفه‌ای می‌رسد. اگر بتوانید بهترین و متخصص‌ترین نقاش را پیدا کنید؛ می‌توانید مراحل بالاتر را نیز با کمک او انجام دهید. بهترین نقاش ساختمان می‌تواند با سرعت بیشتر و بسیار تمیز، کار را به شما تحویل بدهد.

می‌پرسید بهترین نقاش ساختمان را چگونه پیدا کنیم؟ در ادامه پاسخ را می‌توانید ببینید.

اپلیکیشن و وبسایت خدمت از ما (Khedmatazma) چگونه به ما کمک می‌کند؟

خدمت از ما، بازار آنلاین خدمات ایران است. محلی که در آن به بهترین متخصصین هر خدمتی دسترسی دارید. با کمک خدمت از ما، می‌توانید صفر تا صد یک پروژه نقاشی ساختمان را به بهترین نقاش ساختمان بسپارید. با ثبت سفارش رایگان در اپلیکیشن و یا وب سایت خدمت از ما، از بهترین نقاش‌های ساختمان برای پروژه خود قیمت بگیرید. سپس باتوجه به نظرات سایر کاربران و نمونه کارهای نقاشی ساختمان آن‌ها، بهترین نقاش را انتخاب کنید
نقاشی ساختمان، متری چند؟