تبیان، دستیار زندگی

نوشیدنی ویژه گرما

شربت نعنا سکنجبین

این شربت خاصیت ضدصفراوی دارد و به گرم‌مزاجان توصیه می‌شود. تشنگی را برطرف کرده، گرفتگی کبد و طحال را باز می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شربت نعنا سکنجبین
نعناع گیاهی دارای خواص دارویی و درمانی بی‌نظیری است که در زمان‌های قدیم از آن نوشیدنی و شربت‌های متنوعی درست می‌کردند که شربت نعنا سکنجبین یکی از آن‌هاست.

مواد لازم:
نعناع تازه: 150 گرم
شکر: 1 کیلوگرم
سرکه: 100 گرم
آب: 2 لیوان

طرز تهیه:
شکر و آب را روی شعله گاز گذاشته، تا جوش بیاید و کاملاً قوام پیدا کند.
نعناها را که کاملاً شسته و سپس با نخ می‌بندیم و داخل شربت قرار داده، تا بجوشد و شربت طعم نعنا به خود بگیرد.
شربت که قوام آمد، سرکه را داخل قابلمه شربت ریخته و بعد از این که شربت چند دقیقه جوشید اگر تمایل داشتید کمی زعفران دم‌کرده هم به شربت اضافه کنید.
سپس قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم تا خنک شود. بعد از این که شربت سرد شد، آن را از صافی رد کرده، و در شیشه‌ای تمیز و خشک می‌ریزیم. بعد از این مرحله شربت آماده‌ی سرو است.
نکته: اگر مایل بودید رنگ شربت سبزرنگ شود یک قطره رنگ خوراکی سبز به شربت اضافه کنید.

سکنجبین، نعنا، نوشیدنی، شربت نعنا سکنجبین

خواص شربت نعنا سکنجبین

نعنا برای کمک به هضم غذا بسیار عالی است. برگ‌های نعنا سرشار از آنتی‌اکسیدان و فیتونوترینت (فیتونوترینت‌ها مواد مغذی گیاهی هستند و ترکیبات فعالی هستند که می‌توانند بدن ما را در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها مقاوم سازند) است که برای معده و گوارش بسیار مفید است.

اگر زیاد سرفه می‌کنید، بوی آرام‌بخش نعنا برای پاکسازی گلو، بینی و سایر راه‌های تنفسی فوق‌العاده است



رایحه نعنا به تنهایی به ترشح غدد بزاقی که تولیدکننده آنزیم‌های گوارشی ضروری هستند، کمک می‌کند، عضلات معده را ریلکس کرده و در نتیجه احتمال اسپاسم و بدهضمی را کاهش می‌دهد. رایحه قوی نعنا ضداحتقان است می‌تواند بینی، گلو و ریه‌هایتان را هم، زمانی که احساس احتقان و تنگی‌نفس دارید تمیز کند.

اگر زیاد سرفه می‌کنید، بوی آرام‌بخش نعنا برای پاکسازی گلو، بینی و سایر راه‌های تنفسی فوق‌العاده است. نعنا همچنین دارای ویژگی‌های آنتی‌باکتریال و ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب در مجرای تنفسی کمک کند.
کاهش علائم آسم، تسکین سردرد، کمک به بهداشت دهان و دندان، رفع احساس خستگی، کمک به کاهش وزن و مراقبت از پوست از دیگر خواص آن است.

خواص شربت نعنا سکنجبین از منظر طب سنتی

این شربت خاصیت ضدصفراوی دارد و به گرم‌مزاجان توصیه می‌شود. تشنگی را برطرف کرده، گرفتگی کبد و طحال را باز می‌کند.
در ساکن کردن خلط صفرا به‌خصوص زمانی که خنک نوشیده شود بسیار مؤثر است. اگر در معده و روده‌ها رطوبتی باشد آن را نضج داده و با اجابت طبع دفع می‌کند. همچنین بسیار موافق کبد است و سده یا گرفتگی کبد را باز می‌کند.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.