تبیان، دستیار زندگی

شربت گل گاوزبان

افرادی که در فصل تابستان از این عرق گیاهی استفاده می‌کنند، می‌توانند مقاومت بدن خود را در زمستان در برابر سرماخوردگی هم افزایش دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شربت گل گاو زبان، گیاه، گل، گل گاوزبان
این شربت برای همه کاربرد دارد و مخصوص فصل بهار است. می‌شود آن را با شربت‌های دیگر مخلوط و میل کرد.
مواد لازم:

گل گاوزبان خشک: 50 گرم
بادرنجبویه: 25 گرم
عرق گل گاوزبان، عرق بیدمشک و گلاب: 80 گرم
خاک قند یا شکر: به میزان لازم

طرز تهیه:
گل گاوزبان و بادرنجبویه را یک شب در مایه عرق‌ها بخیسانید بعد صاف کنید و با ۲۰۰ گرم قند یا خاک قند یا شکر معمولی، روی حرارت خیلی ملایم به قوام شربت بیاورید.
نکته: این شربت را می‌توانید هر بار با آب یا بهارنارنج مخلوط کرده و هر بار دو قاشق روزی پنج بار از آن استفاده کنید همچنین مصرف این شربت در شب بسیار مفرح است.

یکی از فواید مصرف شربت گل‌گاوزبان تصفیه و تمیز شدن خون است



خواص شربت گل گاوزبان:

شربت گاوزبان دارویی است ضد وسواس و استرس که علاوه بر خاصیت آرامش‌بخشی، رفع کننده خشکی است. افرادی که مشوش و مضطرب و افسرده‌اند، شربت گل گاوزبان برایشان بسیار مفید است چرا مقوی قلب است و موجب نشاط و شادابی می‌شود. شربت گل گاوزبان بهترین شربت گیاهی ضدافسردگی و اضطراب و امراض سوداوی است، نقشی مؤثر در رفع استرس و وسواس فکری دارد. این نوشیدنی تقویت‌کننده قلب و مغز و کبد، ضد تپش قلب، دفع‌کننده سموم از بدن، ضد سرفه خشک و مفید برای کلیه است.

 گل گاوزبان

خواص شربت گل گاوزبان از منظر طب سنتی

نوشیدن یک لیوان از شربت گل گاوزبان به‌صورت روزانه باعث تقویت اعصاب و افزایش مقاومت بدن در گرما می‌شود و به افرادی که با افزایش گرمای هوا کلافه و عصبی می‌شوند نیز کمک‌کننده است. افرادی که در فصل تابستان از این عرق گیاهی استفاده می‌کنند، می‌توانند مقاومت بدن خود را در زمستان در برابر سرماخوردگی هم افزایش دهند.
این شربت باعث ایجاد خوابی راحت و عمیق شده و رفع کننده خواب‌های آشفته است. همچنین با بهبود عملکرد سیستم عصبی و مغز، حافظه را تقویت و از ابتلای افراد به آلزایمر جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از خواص شربت گل گاوزبان این است که، سینه را نرم می‌کند، تنگی نفس و درد گلو را تسکین می‌دهد. همچنین دلهره و وحشت را از بین می‌برد و غم و غصه را کم می‌کند.
یکی دیگر از فواید مصرف شربت گل‌گاوزبان تصفیه و تمیز شدن خون است. این گیاه به دلیل آنکه رابطه مستقیمی با فشارخون دارد، برای بیماران قلبی عروقی نیز مفید است. گل‌گاوزبان همچنین حاوی مقادیر زیادی مواد ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان بوده و برای معالجه تب مفید می‌باشد.
کسانی که ضعف معده، مشکلات حاد معده و حساسیت معده ندارند می‌توانند از این شربت استفاده کنند و کسانی که دیابت دارند می‌توانند با کمی عسل طبیعی به قوام بیاورند و مصرف کنند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.