تبیان، دستیار زندگی

زیبایی و سلامت ناخن‌ها بدون مراجعه به سالن‌های زیبایی

راهکارهای خانگی مراقبت از ناخن‌ها

ناخن انسان خیلی محکم است؛ اما ناخن‌های خیلی از افراد مدام می‌شکند. ترک خوردن ناخن مشکلی بسیار شایع است که علت آن می‌تواند خشکی، رطوبت زیاد، استفاده‌ی زیاد از لاک پاک‌کن و ... باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راهکارهای خانگی مراقبت از ناخن ها
خوشبختانه راهکارهای خانگی ساده‌ی زیادی هستند که می‌توانند کمکتان کنند ناخن‌های دلخواهتان را داشته باشید بدون اینکه به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید.

به ناخن‌هایتان آب خیار بزنید

اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید می‌توانید با استفاده از خیار مشکلتان را حل کنید. خیار نه‌تنها سرشار از ویتامین‌های A ،E ،B1 ،B2 ،B3 و C است بلکه کلسیم و آهن نیز دارد. کافی است ناخن‌هایتان را 5 دقیقه در آب خیار قرار دهید.

به ناخن‌هایتان ویکس بزنید

هرچند ویکس بابت درمان سرفه و سرماخوردگی معروف است اما برای رفع قارچ ناخن نیز بسیار مفید است. مطالعه‌ای نشان داده استفاده از ویکس برای درمان شکنندگی ناخن و رفع قارچ ناخن مؤثر است. شما می‌توانید روزی یک بار به ناخن‌هایتان ویکس بزنید.

به ناخن‌هایتان روغن درخت چای بزنید

روغن درخت چای خواص ضدقارچی دارد و به سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند. شما می‌توانید از این عصاره‌ی گیاهی برای درمان قارچ ناخن استفاده کنید. کافی است آن را با پنبه به ناخن‌هایتان بزنید.

هرچند ویکس بابت درمان سرفه و سرماخوردگی معروف است اما برای رفع قارچ ناخن نیز بسیار مفید است. مطالعه‌ای نشان داده استفاده از ویکس برای درمان شکنندگی ناخن و رفع قارچ ناخن مؤثر است


ناخن‌هایتان را با آبلیمو و جوش‌شیرین لایه‌برداری کنید

برای اینکه از مراجعه به سالن‌های زیبایی بی‌نیاز شوید، ناخن‌هایتان را با یک تکه لیموترش لایه‌برداری کنید یا اینکه آبلیمو را با پنبه به ناخن‌هایتان بزنید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. برای لایه‌برداری بیشتر ناخن‌ها می‌توانید آبلیمو را با جوش شیرین ترکیب کرده و خمیر درست کنید و سپس با این خمیر و با کمک مسواک، ناخن‌هایتان را بسابید.


چای دم‌ اسب بنوشید

ثابت شده که گیاه دم اسب دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است. نوشیدن روزی دو فنجان چای دم اسب، راهی ساده و آسان برای حفظ استحکام ناخن‌ها و جلوگیری از شکستن آن‌هاست.

به ناخن‌هایتان روغن ارگانو بزنید

روغن ارگانو در همه عطاری‌ها در دسترس است. روغن ارگانو می‌تواند جایگزین مناسبی برای روغن درخت چای در کمک به سلامت ناخن‌ها باشد. روغن ارگانو حاوی تیمول است که ثابت شده خواص آنتی باکتریایی دارد. اگر دچار قارچ ناخن یا مشکلات باکتریایی هستید، روغن ارگانو (پونه کوهی) را به‌آرامی با پنبه به ناخن‌هایتان بمالید.

غذاهای سرشار از بیوتین بخورید

برای اینکه ناخن‌هایتان سریع‌تر رشد کنند، باید غذاهای سرشار از بیوتین مصرف کنید. بیوتین نوعی ویتامین B است. بیوتین می‌تواند در عرض چند هفته ناخن‌های ضعیف و شکننده را به ناخن‌هایی محکم تبدیل کند. برخی از غذاهایی که حاوی بیوتین هستند شامل مغزها، گل‌کلم، تخم‌مرغ پخته، موز و قارچ می‌شوند که باید در رژیم غذایی روزانه‌تان وجود داشته باشند.

ناخن‌هایتان را با روغن نارگیل ماساژ دهید

روغن نارگیل می‌تواند ناخن‌ها را تغذیه و مرطوب کند و ضمناً کوتیکول‌ها را سالم نگه دارد. چند قطره روغن نارگیل را روی ناخن‌هایتان ماساژ بدهید تا جذب شود. این کار، بستر ناخن را ترمیم کرده و ناخن را قوی می‌کند.

ناخن‌هایتان را در محلول آب و سرکه بگذارید

برای درمان عفونت ناخن، آن‌ها را به مدت 30 دقیقه در محلولی از آب و سرکه سیب قرار دهید. همچنین می‌توانید سرکه سیب را با پنبه به ناخن‌هایتان بمالید.

به ناخن‌هایتان سیر بزنید

سیر، خواص و کاربردهای بسیار زیادی دارد اما یکی از این کاربردها، درمان قارچ ناخن است. سیر دارای خواص ضدمیکروبی بوده و می‌تواند قارچ‌ها را نابود کند. یک حبه سیر را له کرده و با آن خمیر درست کنید و سپس به ناخن مورد نظرتان بزنید.

نکته
ناخن‌های ضعیف و شکننده می‌توانند علامتی از مشکلی در سلامتی باشند. اگر مطمئن نیستید عارضه‌ی خاصی دارید یا اینکه مشکل ناخنتان صرفاً یک مورد زیبایی است، توصیه می‌کنیم قبل از اینکه راهکارهای گفته شده را به کار ببرید، ابتدا با یک پزشک مشورت و وضعیت ناخن‌ها و سلامتی‌تان را بررسی کنید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.