تبیان، دستیار زندگی

فریاد کمک‌خواهی از پشت میله‌ها

در زندان‌های آمریکا چه خبر است؟

در پی شیوع گسترده کرونا در آمریکا تعداد زیادی از زندانیان در اثر ابتلا به کرونا در حالی که به دست و پای آنها غل و زنجیر است، جان خود را از دست می‌دهند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نیره ساری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زندان های آمریکا

زندان‌های آمریکا همچنان کانون مرگبار شیوع «کرونا» در این کشور هستند. روز به روز وضعیت زندان‌ها در این کشور وخیم‌تر می‌شود. تنها در 3 زندان ایالت اوهایو 2300  نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و زنگ خطر برای زندان‌های سایر ایالت‌ها نیز به صدا درآمده است.

نیویورک پست نوشت:

«تست کرونای بیش از 1800 زندانی و 100 نفر از پرسنل در زندان اوهایو مثبت است.»

اشلی رابین کارشناس زندان در وب سایت نشنال اینترست نوشت:

«بعضی از بدترین موارد شیوع کووید 19 در زندان‌های آمریکا در جاهایی مثل لوئیزیانا و شیکاگو رخ می‌دهند که سیستم بهداشتی زندان‌هایشان از نظر قانون ناکافی و نامناسب است.»

جیمز جانسون یک زندانی اهل نیویورک در نامه‌ای که شبیه به یک دلنوشته است خواهان کمک برای رسیدگی به زندانیان شده است. او با وجود علائم جدی کرونا به حال خود رها شده است، او از رنج و دردهای کرونایی که به جانش افتاده نوشته و نگران فرزندانش است.

نسخه‌ای از این نامه برای روزنامه گاردین ارسال شده است. وی می‌نویسد دروغ مقامات را باور نکنید وضع ما وخیم است. 

جیمز


شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد: این مرد 26 ساله که به علت ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برد پس ازآزادی به علت شیوع ویروس کرونا، به اتهام شلیک منجر به قتل در شهر تامپای فلوریدا دستگیر و دوباره به پشت میله‌ها بازگشت.

به تازگی فیلمی از زندان ایالت اوهایو ز زندان آمریکا در شهرستان کوک، کانون اصلاح- بخش 10 زندان فوق امنیتی، از سوی شبکه الحدث منتشر شده است که نشان از وضعیت وخیم زندانیان می‌دهد.

در این تصاویر مشاهده می‌شود که زندانیان بر روی شیشه‌ها این جملات را نوشته‌اند:

کمک! ما هم آدمیم!
کمک! اینجا هیچ وسیله‌ای نداریم
به ما کمک کنید
ما در قرنطینه‌ایم

کمک


پیش از این روزنامه گاردین از شورش زندانیان خبر داده بود و وضعیت آنها را وخیم اعلام کرده بود.

پایگاه اینترنتی وردسوشال نوشت:

«زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در سراسر آمریکا و کانادا به مراکز مهم شیوع بیماری کووید 19 در کل قاره آمریکا تبدیل می‌شوند.»

این رسانه در فیلمی از زندان نشان می‌دهد چگونه زندانیان به کام مرگ فرستاده شده‌اند.

فردی در این فیلم می‌گوید: «آنها به معنای واقعی کلمه ما را به حال خود رها می‌کنند تا بمیریم. آنها اجازه نمی‌دهند که ما باقی مانده حبس خود را در خانه بگذرانیم.»

روزنامه گاردین نیز از سرکوب ده‌ها زندانی در زندان لنسینگ کانزاس خبر داده است.

این روزنامه می‌نویسد:

«این آخرین مورد از ناآرامی در زندان‌های آمریکا بود که در خلال نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان زندانیان صورت گرفت»

 یک پینتو در گزارشی برای اینترسپت بر اساس ایمیل دریافتی از زندانبانی در یکی از زندان‌های بروکلین به وضعیت وخیم زندان‌های آمریکا پرداخته و در ادامه یادآور می‌شود که این زندان سال گذشته نیز دچار بحران انسانی بود 



نیک پینتو در گزارشی برای اینترسپت بر اساس ایمیل دریافتی از زندانبانی در یکی از زندان‌های بروکلین به وضعیت وخیم زندان‌های آمریکا پرداخته و در ادامه یادآور می‌شود که این زندان سال گذشته نیز دچار بحران انسانی بود که در سکوت شدید رسانه‌ها از یادها رفت و حالا زندانیان و زندانبان‌ها با ویروسی مرگبار مواجه هستند.

در بخشی از این ایمیل آمده است: «در هر کدام از سلول‌های این زندان تقریباً 70 نفر نگه‌داری می‌شوند. خانم بارنول در ایمیل خود می‌نویسد: «چرا دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در اتاق‌های عمومی j-73 و G43 حضور دارند؟ این افراد تنها کمتر از 7 روز بعد از اعلام نتیجه آزمایش از قرنطینه خارج و به جمع زندانیان دیگر بازگردانده شدند. چرا این سلول‌ها هنوز قرنطینه نشده‌اند و تجهیزات حفاظت فردی در اختیار پرسنل زندان قرار نگرفته است؟». ادعاهای مطرح شده توسط اتحادیه زندانبان‌ها به طور جدی اعتبار نمایندگان اداره فدرال زندان در مورد اجرای اقدامات احتیاطی مناسب در مرکز بازداشت بروکلین را زیر سؤال برده‌اند.»

به استناد گزارش‌های خبری مختلف زندان‌های آمریکا، قربانگاه زندانیان کرونایی شده است

جالب است بدانید به استناد فیلمی که هاف پست منتشر کرده، «قضات از آزادی زندانی‌ها جلوگیری می‌کنند و کمکی به کاهش زندانیان در شیوع ویروس کرونا نمی‌کنند»

موضوعی که نقد کارشناسان را به دنبال داشته و معتقد هستند به قضات باید قانون اساسی را یادآوری کنند.

مسئولان محلی در آمریکا به زندان‌های اضافه به عنوان فرصت‌های درآمدزایی نگاه می‌کنند زیرا زندان‌ها متعلق به بخش خصوصی است و دولت برای نگهداری از زندانیان هزینه پرداخت می‌کند. وزارت کشاورزی برای کسب درآمد بخشی از بودجه کشاورزی را صرف زندان کرده است و حتی ویروس کرونا هم نتوانسته سرمایه‌داری را از سودجویی از زندانیان منصرف کند.

بی‌توجهی مسئولان باعث تهدید بیشتر زندانیان در بحران کرونا در زندان‌های آمریکا شده است.