تبیان، دستیار زندگی

تفسیر جزء ششم قرآن

قانون قرآن این است: اگر كسى نسبت به آنچه که باید ایمان بیاورد، كفر بورزد و راه مؤمنان را رها كرده و در راه كافران قرار گیرد، اعمال او بر باد می رود و در آخرت در زمره زیان كاران خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تفسیر جزء ششم قرآن
وَ مَن یَكْفُرْ بِالْایمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فىِ الاَْخِرَةِ مِنَ الخَْاسِرِینَ(5- مائده)
قانون قرآن این است: اگر كسى نسبت به آنچه که باید ایمان بیاورد، كفر بورزد و راه مؤمنان را رها كرده و در راه كافران قرار گیرد، اعمال او بر باد می رود و در آخرت در زمره زیان كاران خواهد بود.
«كفر به ایمان» یعنی آدمى به آنچه كه مى‏داند حق است عمل نكند؛ مانند اینكه می داند اسلام حق است ولی مشركین را دوست بدارد و با آنان اختلاط کند و نیز مانند کسی که می داند نماز و روزه و زكات و حج، جزء دین و از ارکان آنند ولی با این حال آن ها را ترک کرده و به آن ها عمل نکند.

إِنَّمَا جَزَؤُاْ الَّذِینَ یحَُارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فىِ الْأَرْضِ فَسَادًا أَن یُقَتَّلُواْ أَوْ یُصَلَّبُواْ أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدِیهِمْ وَ أَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ یُنفَوْاْ مِنَ الْأَرْضِ  ذَالِكَ لَهُمْ خِزْىٌ فىِ الدُّنْیَا  وَ لَهُمْ فىِ الاَْخِرَةِ عَذَابٌ عَظِیمٌ(33)
این آیه، جزاى افراد متجاوزى را كه اسلحه به روى مسلمانان مى‏ كشند و با تهدید به مرگ و حتى كشتن، اموال شان را به غارت مى ‏برند با شدت هر چه تمام تر بیان مى‏ كند و مى‏ گوید: كیفر كسانى كه با خدا و پیامبر(ص) به جنگ بر مى‏ خیزند و در روى زمین دست به فساد مى ‏زنند این است كه یكى از این چهار مجازات در مورد آن ها اجراء شود: نخست این كه كشته شوند؛ دیگر این كه به دار آویخته شوند؛ سوم این كه دست و پاى آن ها به طور مخالف (دست راست با پاى چپ) بریده شود و چهارم این كه از سرزمینى كه در آن زندگى می کنند تبعید شوند. مگر كسانى كه پیش از دسترسى به آن ها توبه و بازگشت كنند كه مشمول عفو خداوند خواهند شد.

متن تفسیر المیزان جزء ششم به همراه صوت و تفسیر
متن تفسیر مجمع البیان جزء ششم به همراه صوت و تفسیر
متن تفسیر نمونه جزء ششم به همراه صوت و تفسیر
متن تفسیر نور جزء ششم به همراه صوت و تفسیر
متن تفسیر کشاف جزء ششم به همراه صوت و تفسیر
متن تفسیر اطیب البیان جزء ششم به همراه صوت و تفسیر

آدرس: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول - دفتر خدمات ویژه موبایل
تلفن: 81202460، 81202566
پست الکترونیکی: MobileContent@Tebyan.com

بخش محصولات تلفن همراه تبیان