تبیان، دستیار زندگی

میکروب‌زدایی از موبایل!

چگونه و چه زمانی گوشی همراه خود را تمیز کنیم؟

تلفن همراهتان، حتی از آنچه فکر می‌کنید آلوده‌تر است. در اینجا با شما از چگونگی تمیز کردن این ابزار حرف می‌زنیم و خواهیم گفت که در طی همه‌گیری کروناویروس هرچند وقت یک‌بار باید این کار را انجام دهید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تمیز کردن تلفن همراه
در طی روز، دستان شما سطوح زیادی را لمس می‌کند، سطوحی که افراد دیگر نیز آن را لمس می‌کنند و این یعنی انباشت میکروب‌های مختلف. از آنجا که اغلب مردم در طی روز به‌طور مداوم از گوشی همراهشان استفاده می‌کنند، این میکروب‌ها می‌تواند این وسیله را نیز آلوده کنند. بنابراین، دقیقاً همان‌طور که باید در طول روز دستانتان را بشویید تا از تمیز بودن آن‌ها مطمئن شوید، باید تلفن همراهتان را نیز تمیز و ضدعفونی نمایید.

هرچند وقت یک‌بار باید تلفن همراه خود را تمیز کنیم؟

توصیه می‌شود گوشی همراهتان را دو بار در هر ماه تمیز کنید. اما این روزها با همه‌گیر شدن ویروس کرونا، توصیه می‌شود هر بار که به خانه برگشتید، این کار را انجام دهید. اگر به هر دلیلی از خانه خارج می‌شوید، پس از بازگشت باید تلفن خود را ضدعفونی کنید. شاید این کار کمی خسته‌کننده به نظر برسد، اما درست مانند شستن دست‌ها ضروری بوده و فقط یک یا دو دقیقه طول می‌کشد.

توصیه می‌شود گوشی همراهتان را دو بار در هر ماه تمیز کنید. اما این روزها با همه‌گیر شدن ویروس کرونا، توصیه می‌شود هر بار که به خانه برگشتید، این کار را انجام دهید


چگونه گوشی همراهمان را ضدعفونی کنیم؟

· قاب (محافظ) تلفن همراهتان را از تلفن جدا کرده و آن را زیر آب گرم بگیرید یا با دستمال‌های مرطوب ضدعفونی‌کننده، پاک کنید. سپس آن را در جایی قرار دهید تا خشک شود.
· با یک گوش پاک‌کن یا چیزی شبیه آن، شیارهای گوشی همراه، مانند قسمت بلندگو، پورت شارژ، دکمه قفل و ... را تمیز کنید.
· با ملایمت، تمام قسمت‌های موبایلتان را به وسیله یک ضدعفونی‌کننده تلفن همراه، تمیز کنید.
· اگر می‌خواهید در از زدودن میکروب‌ها از تلفن خود بسیار دقیق باشید، می‌توانید یک ضدعفونی‌کننده تلفن خریداری کنید که از نور UV برای تمیز کردن گوشی همراه استفاده می‌کند.
· اگر رگه‌هایی روی گوشی شما باقی مانده است، برای تمیز کردن آن از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید.

اغلب کدام قسمت‌های موبایل توسط افراد تمیز نمی‌شود؟

بسیاری از افراد در هنگام ضدعفونی کردن تلفن همراهشان از تمیز کردن قاب آن، غافل می‌شوند. میکروب‌ها می‌توانند در گوشه و کنار این قاب‌ها جا خوش کنند، بنابراین از بین بردن آن‌ها بسیار مهم است. اگر صفحه گوشی لایه محافظ دارد که تا گوشه‌ها کشیده شده، میکروب‌ها می‌توانند در آنجا جمع شوند و تمیز کردن دشوار است. بهتر است برای ضدعفونی کردن، این لایه‌ی محافظ برداشته شده و پس از آن یک لایه جدید جایگزین شود.
همچنین نباید تمیز کردن لنز دوربین و لبه‌های گوشی همراه فراموش شود. حتماً متوجه خواهید شد که تصاویر دوربین تار و لکه‌دار خواهد شد اگر لنز را به خوبی تمیز و ضدعفونی نکنید.

هنگام تمیز کردن تلفن باید از چه محصولات یا روش‌های تمیزکننده خودداری کنید؟

از استفاده از پاک‌کننده‌های خانگی و الکل خودداری کنید. همچنین، از منسوجات استفاده نکنید، از پارچه‌های میکروفایبر استفاده کنید تا به صفحه گوشی همراه آسیب نرسانید. این روش‌ها به حدی قوی هستند که به صفحه LCD گوشی شما و سایر اجزای پیچیده تلفنتان آسیب می‌رسانند. علاوه بر این، گوشی همراهتان رایانه نیست، بنابراین از استفاده از هوای فشرده برای زدودن گردوغبار از روی اجزای تلفن، اجتناب کنید.
همچنین باید از استفاده از پاک‌کننده‌های دارای مایع زیاد دوری کنید، حتی اگر مخصوص تلفن همراه ساخته‌شده باشند، زیرا می‌توانند به داخل گوشی رفته و به آن آسیب برسانند.

آیا نوع گوشی همراه بر روش ضدعفونی کردن آن تأثیر می‌گذارد؟

همه گوشی‌های همراه، تکنولوژی گران‌قیمتی هستند. بنابراین باید هنگام پاک کردن آن‌ها مراقب باشید. مراقب صفحه باشید و فشار بیش از حد اعمال نکنید، زیرا فشار زیاد می‌تواند باعث آسیب به LCD در پشت دیجیتایزر یا شیشه شود. هرچه تلفن همراه گران‌تر باشد، معمولاً جایگزین کردن صفحه‌نمایش گران‌تر خواهد شد.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.