تبیان، دستیار زندگی

اعمال و دعای روز اول ماه مبارک رمضان

هركه در این ماه بسیار بر من صلوات فرستد خدا سنگین گرداند ترازوی اعمال او را در روزی كه ترازوهای اعمال سبك باشد. و كسی كه یك آیه از قرآن در این ماه بخواند ثواب كسی را دارد كه در ماه های دیگر ختم قرآن كرده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اعمال و دعای روز اول ماه مبارک رمضان
دعاى روز اول ماه مبارک رمضان:
‏اللَّهُمَّ اجْعَلْ صِیَامِی فِیهِ صِیَامَ الصَّائِمِینَ وَ قِیَامِی فِیهِ قِیَامَ الْقَائِمِینَ وَ نَبِّهْنِی فِیهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغَافِلِینَ ‏وَ هَبْ لِی جُرْمِی فِیهِ یَا إِلَهَ الْعَالَمِینَ وَ اعْفُ عَنِّی یَا عَافِیاً عَنِ الْمُجْرِمِینَ‏
خدایا روزه مرا در این روز مانند روزه روزه داران حقیقى قرار ده و اقامه نمازم را مانند نمازگزاران واقعى مقرر فرما و مرا از خواب غافلان هوشیار ساز و هم در این روز جرم و گناهم را ببخش اى خداى عالمیان‏ و از زشتی هایم عفو فرما اى عفو كننده از گناهكاران عالم.

نماز شب دوم ماه مبارك رمضان
چهار رکعت در هر ركعت بعد از حمد بیست مرتبه انا انزلناه.
روزه در روزهایى اندك شمار است پس هر كس از شما كه بیمار یا در سفر باشد، تعدادى از روزهاى دیگر روزه بگیرد و براى كسانى كه به دشوارى آن را تاب می آورند كفاره‏اى است كه غذاى یك بینواست در ازاء هر یك روزه و هر كس به دلخواه خود خیرى افزون انجام دهد چه بهتر. و اگر بدانید روزه گرفتن براى شما بهتر است‏.
ایام روزه ماه رمضان است كه قرآن در آن نازل شده است كه راهنماى مردم است و آیات روشنگرى شامل رهنمودها و جداكننده حق از باطل در بردارد؛پس هر كس از شما كه در این ماه حاضر مقیم بود بر او است كه روزه بگیرد و هر كس بیمار یا در سفر بود، باید تعدادى از روزهاى دیگر روزه بدارد؛ خداوند براى شما آسانى می خواهد و برایتان دشوارى نمى خواهد، تا سرانجام شمار روزهاى روزه را كامل كنید و خداوند را براى آن كه رهنمونیتان كرده است تكبیر بگویید و باشد كه سپاسگزار باشید

دریافت فایل صوتی و تصویری دعای روز اول ماه مبارک رمضان

آدرس: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول - دفتر خدمات ویژه موبایل
تلفن: 81202460، 81202566
پست الکترونیکی: MobileContent@Tebyan.com

بخش محصولات تلفن همراه تبیان