تبیان، دستیار زندگی

لباس مناسب دخترانه برای خواستگاری

وقتی روزهای قرنطینه تمام شود، جلسات خواستگاری شروع خواهد شد و یکی از سوالات مهم دختران و پسران این است که در خواستگاری چه لباسی بپوشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواستگاری
در این مقاله در مورد لباس دخترخانم‌ها صحبت خواهیم کرد. جلسه خواستگاری سنتی به دو صورت انجام می‌شود. برخی خانواده‌ها رسم دارند که اول خانم‌های خانواده مثل مادر و خواهر آقای داماد برای دیدن دخترخانم بدون حجاب می‌روند و جلسه بعد آقای داماد را همراه خود می‌برند و برخی خانواده‌ها از همان ابتدا همراه داماد می‌روند که هر کدام از این جلسات با توجه به فرهنگ خانواده شما و همسر احتمالی آینده‌تان نوع پوشش متفاوتی را طلب می‌کند.

اگر نوع فرهنگ خانواده شما به صورتی است که جلسه اول زنانه برگزار می شود:
_ اولین دیدار خیلی مهم است، شما باید سعی کنید لباس و رفتارتان معرف کاملی از شخصیت  و خانواده‌تان باشد.

_ لباس‌های خیلی باز و چسبان مناسب این جلسه نیست.

بهتر است حجابتان را همانقدر رعایت کنید که همیشه این کار را انجام می دهید. بخاطر جلسه خواستگاری آنرا کم و زیاد نکنید چون قرار است بعد از این باهمین پوشش در خانواده همسرتان ظاهر شوید.



_ بهتر است از رنگ مشکی و رنگ های تند و جیغ  را انتخاب نکنید. رنگی‌هایی ملایم و آرام بهترین گزینه است. البته در انتخاب رنگ لباس، به رنگ پوست تان هم توجه کنید.

_ لباس‌هایی با گل های درشت، پولک دوزی زیاد و هر چیزی که سادگی آنرا از بین ببرد، مناسب نیستند.

_ با توجه به سن و سال‌تان لباس انتخاب کنید اما حتی اگر سن‌تان کم است خیلی اسپورت نپوشید. لباس‌هایی که کمی زنانگی دارد اما مناسب سن شماست را انتخاب کنید. دامن گزینه بهتری از شلوار است.البته به شرطی که خیلی کوتاه نباشد.

در انتخاب لباس، فرم اندام خودتان را هم در نظر بگیرید. قرار نیست خانواده داماد را گول بزنید اما اگر کمی چاق هستید لباسی با راه‌های افقی را انتخاب نکنید. بهتر است زیباترین حالت از خودتان را بدون اغراق نشان دهید.

_ مدل موها و آرایش صورت هم باید دخترانه و ساده باشد.

_کفش و یا صندل روفرشی تان خیلی پاشنه بلند نباشد.

اگر نوع فرهنگ خانواده شما به صورتی است که جلسه اول همراه مردان برگزار می شود:

_ بهتر است حجابتان  را همانقدر رعایت کنید که همیشه این کار را انجام می دهید. بخاطر جلسه خواستگاری آنرا کم و زیاد نکنید چون قرار است بعد از این باهمین پوشش در خانواده همسرتان ظاهر شوید.

_ اگر چادر رنگی به سر می کنید، پارچه اش خیلی لیز نباشد که دردسرتان زیاد می شود.

_ چادر گل درشت و رنگ های تند هم مناسب این مجلس نیست. چادری سبک با رنگ ملایم و طرح زیبا می‌تواند زیبایی‌تان را دو چندان کند.

_اگر می خواهید لباس پوشیده و روسری استفاده کنید، تونیک بلند، کت و لباس‌هایی از این مدل مناسب است.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
بخش همسان گزینی تبیان