تبیان، دستیار زندگی

نگرانی شهروندان آمریکا از شیوع ویروس کرونا افزایش یافت

کیش و مات ترامپ در نظرسنجی‌ها!

مطابق نظرسنجی‌‌های انجام شده در آمریکا مردم این کشور از عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا ناراضی هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نیره ساری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمودار


آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در آمریکا رکورد جهانی را شکسته است. ثبت 2000 فوتی تنها در 24 ساعت نتیجه این رکودشکنی است.

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکا عملکرد ترامپ همواره مورد انتقاد بسیاری از مقامات و کارشناسان این کشور بوده است. ترامپ همواره از زمان شیوع این ویروس سعی در تطهیر ماجرا داشته و مدعی است که دولت وی عملکرد مناسبی در مهار کرونا داشته است؛ ادعایی که آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا آن را تایید نمی‌کنند.
جالب است که رییس جمهور آمریکا در ابتدا اصل ماجرا را انکار می‌کرد اما حالا بعد از انکار ابتدایی با لحن جدی درباره روزهای بسیار دردناک‌تر در آینده هشدار می‌دهد.

 

وضعیت اسف‌بار بیمارستان‌ها
کمبود اقلام بهداشتی
صف‌های طولانی خرید
خسارت سنگین اقتصاد
افزایش چند ده میلیونی بیکاری
آشفتگی در زندان‌ها
و خطر مرگ برای چندین هزار شهروند آمریکایی
تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی از شهرهای مختلف آمریکا برگ‌های مختلفی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا را ورق می‌زند. وضعیت بیمارستان‌ها به اسف‌بار ترین شکل ممکن است. پزشکان و پرستاران آمریکایی به‌دلیل کمبود ماسک و لباس محافظ از کیسه زباله استفاده کرده و یا از محیط کار اخراج می‌شوند.

اقلام بهداشتی با کمبود شدید مواجه است و فیلم‌های منتشر شده، پرده از صف‌های طولانی خرید می‌دارد. خسارت سنگین اقتصاد به بدنه آمریکا بخش مهم دیگری از وضعیت این روزهای آمریکا است.

افزایش چند ده میلیونی بیکاری نکته مهم مواجه آمریکا و دولت ترامپ با مردم است. درخواست بیمه‌بیکاری در آمریکا به خاطر کرونا به شدت بالا گرفته است. نمودار درخواست‌ بیمه‌بیکاری از سال ۱۹۷۰ تا همین روزهای اخیر سیر صعودی گرفته است.

آشفتگی در زندان‌ها بخش دیگری از این روزهای آمریکا در پی شدت شیوع کرونا ویروس است. خطر مرگ برای چندین هزار شهروند آمریکایی وجود دارد.

فرماندار نیویورک می‌گوید «هر دو دقیقه یک نفر به علت کرونا جان می‌بازد». مقامات آمریکایی بین 100 تا 200 هزار کشته را دستاورد خوبی در مقابله با کرونا می‌دانند.

مدیر مرکز ویروس‌شناسی دانشگاه جورج میسون آمریکا معتقد است از زمان شیوع ویروس کرونا در چین آمریکایی ها به این موضوع توجه نکردند و علی رغم هشدارها اهمیتی به آن ندادند. وی در بخش دیگری از گفته‌های خود اعتراف می‌کند که آمریکا در حالت کلی آمادگی مقابله با این ویورس را ندارد.

وی دقیقا علت اصلی وضعیت آمریکا را مبتنی بر، بی‌توجهی دولت آمریکا و عدم آمادگی برای مقابله با این ویروس جهانی معرفی می‌کند.

نظر سنجی CNN
طبق نظرسنجی جدید CNN جدی شدن بحران کرونا در آمریکا مردم را نگران و ناراضی کرده است. نگرانی از شیوع کرونا تنها ظرف یک هفته از 5 درصد به 37 درصد افزایش یافته است.

نمودار

38 درصد بسیار و 36.4 درصد تا حدودی نگران ابتلای خود یا اطرافیانشان هستند.

نمودار

همچنین 55 درصد مردم آمریکا عملکرد دولت در پیشگیری از کرونا را بسیار ضعیف می‌دانند و 80 درصد مردم معتقدند شرایط آمریکا در بحران کرونا از این هم وخیم‌تر خواهد شد.
 
با 6 میلیون اظهار بیکاری در هفته، اقتصاد آمریکا هم از این وخامت مستثنا نیست. 57 درصد بسیار و 30 درصد تا حدودی نگران تاثیر منفی کرونا بر اقتصاد آمریکا هستند.

 
نمودااار

همه اینها باعث تغییر نگاه مردم به عملکرد کلی ترامپ به عنوان رییس جمهور هم شده است و 51 درصد عملکرد او را رد می‌کنند و تنها 44 درصد نگاه مثبت به او دارند.

کارشناسان معتقدند ترامپ اقتصاد آمریکا را به جان شهروندانش ترجیح می‌دهد. کاهش کم‌سابقه بیکاری مهمترین بخش کارنامه ترامپ در سال‌های اخیر و در آستانه انتخابات بود اما حالا با دهها میلیون بیکاری جدید ترامپ کار سختی برای پیروزی مجدد خواهد داشت.