تبیان، دستیار زندگی

عادت‌های خوب برای نتایج ارزشمند

10 راهکار ساده برای افزایش انگیزه در زندگی

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که قصد انجام کاری را داشتید و مدام با خودتان می‌گفتید که باید فلان کار را انجام بدهم ولی نهایتاً چون انگیزه نداشتید از انجام آن صرفنظر کردید. انگیزه به عنوان یک منبع حیاتی است که به ما این امکان را می‌دهد تا در مواجهه با یک جریان مداوم و در برابر فرصت‌ها و تهدیدها عملکرد بهتری داشته باشیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
انگیزه
انگیزه عاملی برای تغییر طرز تفکر، احساس و رفتار انسان است که منجر به نتایج ارزشمندی چون بهبود عملکرد، رفاه بیشتر و رشد شخصی می‌شود. اما یافتن راه‌های افزایش انگیزه بسیار مهم است زیرا به ما این امکان را می‌دهد تا رفتارمان را تغییر و مهارت‌هایمان را توسعه دهیم، خلاق باشیم، اهداف را تعیین کنیم، علایق را رشد داده و برنامه‌ریزی کنیم.
ما در این مقاله شما را با چند راه‌کار ساده برای افزایش انگیزه و رسیدن به موفقیت آشنا می‌کنیم:

1. یادآوری اهداف

برای افزایش انگیزه مهم است که بدانید که چرا می‌خواهید کاری را انجام دهید. اگر از مزایای کاری که می‌خواهید انجام دهید مطلع نباشید به سختی می‌توانید انگیزه خود را حفظ کنید و به زودی دلسرد می‌شوید. به عنوان مثال ابتدا باید هدف خود را از رفتن به ورزشگاه مشخص کنید تا همیشه انگیزه کافی برای رفتن به آن را داشته باشید. پس باید تمام دلایل مفید بودن ورزش را برای خود یادآوری کنید تا انگیزه خود را از دست ندهید.
اهداف

2. داشتن یک رویا

اگر می‌خواهید با انگیزه بمانید یک رویا داشته باشید تا با تمرکز بر آن به سمتش حرکت کنید. مثلاً رویای داشتن یک ویلا در کنار دریا و ادامه زندگی در آنجا بعد از بازنشستگی ...

3. تجسم موفقیت

گاه و بیگاه موفقیت خود را تجسم کنید. این راهی برای برنامه‌ریزی ذهن ناخودآگاه شماست. هیپنوتیزم نیز برای این امر بسیار موثر است.
تجسم

4. تعیین اهداف کوتاه مدت

رویاها و آرزوهای بلندمدت خود را به اهداف کوتاه‌مدت تقسیم کنید. به این ترتیب می‌توانید در طول مسیر، به اهداف کوچکتان رسیده و موفقیت خود را جشن بگیرید. بعد از رسیدن به برخی از اهدافی که برای خود تعیین کرده بودید احساس شادی، خوشبختی و افزایش اعتماد به نفس خواهید کرد! شما به جایی رسیدید که فکر می‌کردید به این زودی ها نمی‌توانید برسید. انگیزه‌ای که در گذشته یافتن آن دشوار بود، اکنون پیدا شده است!

5. سحرخیز باشید

سحرخیزی و زود بیدار شدن از خواب به شما اطمینان می‌دهد که، روز پیش روی شماست و کارهای بیشتری می‌توانید انجام دهید و با انرژی مثبت انگیزه بیشتری داشته باشید.
سحرخیز

6. خود را با افراد با انگیزه احاطه کنید

افراد با انگیزه در اطرافتان، زندگی شما را هم تحت تأثیر خود قرار می‌دهند. آنها با انرژی مثبت سعی در رسیدن به اهداف خود دارند و زندگی شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند و در رسیدن به اهداف، شما را تشویق و راهنمایی می‌کنند.
باانگیزه

7. سالم بخورید

با داشتن تغذیه مناسب، میزان انرژی شما به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. با هدف خوردن غذاهای طبیعی و سالم از خوردن غذاهای آماده و میان وعده‌های نامناسب پرهیز کنید. یک قاعده خوب این است که غذاهایی بخورید که هزار سال پیش هم در دسترس بودند. تخم‌مرغ، گوشت، میوه‌ها و سبزیجات از بهترین غذاها هستند.
غذا

8. آب زیاد بنوشید

کم آبی سطح انرژی شما را بسیار پایین آورده و نابود می‌کند. هر روز مقدار زیادی آب گوارا بنوشید. نوشیدن آب در اوایل روز بسیار مهم است.
آب

9. خداحافظی با عادت‌های قدیمی

اگر می‌خواهید همیشه انگیزه داشته باشید باید با عادت‌های قدیمی خداحافظی کنید! شما باید عادت‌های قدیمی را به عنوان دشمنانی ببینید که هر کاری می‌کنند تا مانع رسیدن شما به آنچه می‌خواهید بشوند. عادت‌هایی که در گذشته هیچ نتیجه مثبتی برای شما نداشته‌اند، باعث می‌شوند تا بیمار شوید و انگیزه کافی نداشته باشید.
زندگی شاد

10. از زندگی لذت ببرید

لذت بردن از زندگی فعلی، باید یک عنصر اساسی برای موفقیت شما محسوب شود. کارهای مورد علاقه‌تان را انجام دهید تا خود را به زندگی علاقه‌مند کنید.