تبیان، دستیار زندگی

دخترم قصد ازدواج ندارد

دختری دارم که همه شرایط خوب را دارد اما می گوید قصد ندارد ازدواج کند و من و پدرش از این موضوع خیلی ناراحت هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواجبا سلام. مشکلی که از شما میخواهم کمکم کنید مخالفت دخترم با ازدواج است. به تازگی کارشناسی ارشدش تمام شده. کارنیمه‌وقتی دارد. ظاهرش خوب است و خواستگاران زیادی هم داشته اما هر کدام به دلیلی توسط ما یا خودش رد شده اند. به تازگی می گوید قصد ازدواج ندارم و دیگر با آمدن خواستگار موافقت نمی کند. لطفا بگویید چطور او را برای ازدواج  ترغیب کنم؟ ما یک خانواده معمولی هستیم و دو فرزند داریم که دخترم فرزند اول ماست. من و همسرم برای تربیت فرزندانمان خیلی تلاش کردیم و دلمان می خواهدبا آدم شایسته ای ازدواج کنند. اگر دخترم با آمدن خواستگار و بررسی آنها موافقت نکند ممکن است فرصت ازدواج کدن برایش پیش نیاید.

پاسخ مشاور تبیان: با سلام، نگرانی شما کاملا بجا بوده و حق دارید اما باید مراقب باشید این نگرانی تان باعث نتیجه برعکس نشود. اول از همه بهتر است دلایل او را بشنوید. این طور که گفتید، زمانی دخترتان هم قصد ازدواج داشته و خواستگارانی به خانه‌تان می‌آمدند. اینکه حالا دیگر با این موضوع مخالف است حتما دلیلی دارد. شاید سخت‌گیری‌های شما در مواردی که او به نظرش مناسب بودند، باعث دلسردی او شده است. شاید در دوره‌ای راه دادن خواستگاران زیاد بدون در نظر گرفتن معیارهای اولیه، در دختر شما سر درگمی ایجاد کرده است. گاهی خانواده‌ها بدون در نظر گرفتن معیارهای دخترشان، افرادی را که به آنها معرفی می‌شوند پذیرفته و فکر می‌کنند زیاد بودن آمد و رفت خواستگار به معنی فرصت انتخاب بیشتر و در نهایت خوشبختی فرزندشان است. در حالیکه بهتر است بسیاری از باید و نبایدها را همان ابتدا در نظر گرفت و کسی را به خانه راه داد که حد اکثر شرایط را داشته باشد.

علاوه بر تجربه ناخوشایند خواستگاری‌های گذشته ممکن است دخترتان به دلایل مختلفی که این روزها جوانها از ازدواج سر باز می‌زنند، تصمیم به مجرد ماندن گرفته باشد. ادامه تحصیل، استقلال مالی، راحتی بیشتر، فرار از مسئولیت‌پذیری و....

در هرصورت شما باید در فضایی مناسب با دخترتان گفتگو کنید. یادتان باشد که اجبار و اصرار راه به جایی نمی‌برد.
می‌توانید از کسی در خانواده و یا دوستان که از او حرف شنوی دارد کمک بگیرید. بخواهید با دخترتان به طور نامحسوس حرف بزند.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان