تبیان، دستیار زندگی

نماز صاحب الزمان (عج)

نماز امام زمان از نمازهای مستحبی شیعیان که دو رکعت است و آیه «إیاكَ نَعْبُدُ وَ إیاكَ نَسْتَعین» از سوره حمد در آن صد بار تکرار می‌شود. در آداب مسجد جمکران به خواندن این نماز توصیه شده است. این نماز را سید بن طاووس در دو کتابش نقل کرده و در یکی از آن ها، سند این نماز را یکی از توقیعات امام زمان بیان کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نماز صاحب الزمان
چگونه‌ خواندن
نماز امام زمان(عج) مانند دیگر نمازهای مستحبی دو رکعت است. در هر رکعت هنگام خواندن سوره حمد، آیه «إیاكَ نَعْبُدُ وَ إیاكَ نَسْتَعین» صد بار تکرار می‌شود و پس از آن، سوره توحید خوانده می‌شود. در برخی منابع آمده است که هر کدام از ذکرهای رکوع (سُبْحانَ رَبِّی العَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ) و سجده (سُبْحانَ رَبِّی الاَعْلیٰ وَ بِحَمْدِهِ) هفت بار تکرار شود و در برخی عدد خاصی ذکر نشده است.
پس از پایان نماز یک بار « لا إلهَ اِلّا الله» گفته شده و تسبیحات حضرت زهرا خوانده می‌شود، پس از آن به سجده رفته و صد بار صلوات فرستاده می‌شود.

ثواب نماز
در حکایت حسن بن مثله در ساخت مسجد جمکران، ثواب خواندن نماز امام زمان در این مسجد معادل خواندن آن در خانه خدا بیان شده است.

نماز حاجت
دستور نماز امام زمان(ع) در دو جا آمده است: یکی در نماز حاجتی که از ناحیه مقدسه وارد شده و دومی در دستور نماز مسجد جمکران وارد شده است. در مهج الدعوات و البلد الامین توقیعی از ناحیه مقدسه به این مضمون نقل شده است: هرکس حاجتی از خدا دارد، شب جمعه پس از نیمۀ آن غسل کرده و نماز بالا را به جای آورد و پس از آن، دعای خاص این نماز را خوانده و حاجت خود را از خدا بخواهد که همه حاجات او برآورده خواهد شد.
سید بن طاووس در جمال الاسبوع گفته است پس از این نماز دعای «الهی عَظُمَ البَلاء» خوانده شود. نویسندگان «دانشنامه امام مهدی» معتقدند این نماز و دعا هر کدام سند خود را داشته و ترکیب آن به این صورت از سوی خود سید بن طاووس است.

دریافت فایل صوتی و تصویری نماز صاحب الزمان (عج)

آدرس: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول - دفتر خدمات ویژه موبایل
تلفن: 81202460، 81202566
پست الکترونیکی: MobileContent@Tebyan.com

بخش محصولات تلفن همراه تبیان