تبیان، دستیار زندگی

ازدواج خوب بعد از روزهای قرنطینه

باید تهدید را تبدیل به فرصت کنیم ، روزهای خانه نشینی اجباری می تواند مقدمه خوبی برای روزهای بعد باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج
بهار آمده است، چه بخواهیم و چه نخواهیم سال دیگری آغاز شده حتی اگر دنیا درگیر ویروس ناشناخته ای باشد که تلفات زیادی خواهد داشت. حتی اگر دلمان از ماندن در خانه و عیدی بدون دید و بازدید و سفر گرفته باشد. بهار آمده است و سال دیگری آغاز شده و این واقعیت زیبا می‌تواند بهانه خوبی شود برای صبر و گذر از این روزهای کمی تا قسمتی خاکستری.

بهار بهانه زیبایی است تا باور کنیم زمستان همیشگی نیست و دوباره زمانش که برسد درختان خشک، جوانه خواهند زد و این چرخه ادامه دارد زیرا زندگی قرار نیست همیشه بر یک منوال باشد.
ما در همسان گزینی آرزو داریم هرچه زودتر این روزها تمام شود و دوباره بتوانیم شما عزیزان را به یکدیگر معرفی کنیم اما حیف است این روزها بی‌هدف بگذرد. علاوه بر کارهایی که طبق برنامه در خانه انجام می دهید تا روزهای قرنطینه پر بار بگذرد، بهتر است حالا که قصد ازدواج دارید، در این زمینه هم حرکتی کرده و خود را برای آشنایی بهتر آماده کنید.

چند پیشنهاد خودمانی برای انتخاب بهتر همسر بعد از کرونا

پای حرف های بزرگترها بنشینید

این روزها همه شما زمان بیشتری را با خانواده هستید. این وقت خوبی است تا از تجربیات آنها استفاده کنید. داستان آشنایی و ازدواج‌شان را بشنوید. در مورد بقیه  افراد خانواده هم سوال کنید مثلا درباره ازدواج عموی بزرگ‌تان یا افرادی که به نظر شما زوج موفق و هماهنگی می‌آیند. در لابلای حرف والدین‌تان حتی اگر زندگی خانوادگی چندان موفقی نداشته باشند، درس‌هایی برای زندگی بهتر پیدا می‌شود. این کار هم جمع خانواده‌تان را گرم می‌کند و بهانه‌ای برای صحبت به دست‌تان می‌دهد هم به شما در روزهای بعد از تمام شدن این بحران، برای انتخاب مناسب کمک خواهد کرد.

مطالعه بدون بهانه گیری

این روزها سایت‌های معتبر زیادی مقالات مفیدی جهت انتخاب صحیح همسر ارائه می‌دهند، حتی در شبکه‌های اجتماعی هم صفحات و کانال‌هایی هستند که می توان حرف‌های مناسب و مفیدی در آنها خواند. این ساده‌ترین کار است که بجای پرسه زدن‌های بی‌هدف در دنیای مجازی، مطالعه هدفمندی را آغاز کنید. حتی کتاب‌های آنلاین و به صورت پی دی اف می‌تواند به شما کمک کند تا مطالعه‌تان را بدون بیرون رفتن از خانه و در معرض خطر قرار گرفتن، ادامه دهید. می‌توانید از سایت تبیان شروع کنید، مقالات، صوت‌ها و فیلم‌هایی که موجود است که در این زمینه می‌تواند کمک‌تان کند. علاوه بر تبیان، منابع معتبر دیگر را هم پیدا کنید و اجازه ندهید وقت‌تان در فضای مجازی هدر برود. اگر درست وقت بگذرانید بعد از این روزها می‌توانید با اطلاعات خیلی بیشتر مهم‌ترین انتخاب زندگی‌تان را داشته باشید.

فکرهایی بدون سو گیری

ممکن است شما به این نتیجه رسیده باشید که مثلا همسرتان باید حتما بیشتر از 5 سال از شما بزرگتر باشد یا میزان تحصیلاتش فلان قدر باشد، بد نیست در این روزها کمی به معیارهایتان فکر کنید. یک علامت سوال مقابل هر کدام از آنها بگذارید. شاید چیزی که مدتها گمان می‌کردید درست است و حتی بخاطر این معیار، موردهای مناسبی را رد کردید، اشتباه بوده و می‌توانید جور دیگر به موضوع نگاه کنید.
این روزها تمام می شود و به امیدخدا با یک آشنایی مناسب، ازدواج خوبی خواهید داشت...

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان