تبیان، دستیار زندگی

همسر شاغل با شرایط اقتصادی بالا!

این دخترخانم همه معیارهای مرا دارد جز دو مورد که نمی‌دانم چقدر مهم هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همسر، خواستگای، همسریابی، همسان گزینی
با سلام. پسری هستم 27 ساله،کارشناس حسابداری ام و سربازی رفته ام، برای چند شرکت معتبر آزمون استخدامی داده ام، منتظر جواب گزینش ام البته کارهایی را به صورت پاره وقت و آنلاین انجام می دهم .بالاخره تا پایان سال یک کار مناسب پیدا می کنم. در صورت ازدواج خانواده تاحدی توانایی کمک مالی دارند، تصمیم گرفته ام تشکیل خانواده دهم. به دوستان و آشنایان سپرده ام به من دختری مناسب معرفی کنند. مهم ترین معیار من ایمان، اخلاق خوب و خانواده اصیل است. چندان دنبال زیبایی نیستم. به تازگی توسط یکی از آشنایان با دخترخانمی آشنا شدم که مقید و خوش اخلاق اند اما شاغل هستند و من با این موضوع راحت نیستم. هر چند در محل کارشان آقایی نیست اما ترجیح می‌دادم همسر آینده ام خانه دار باشد. این دخترخانم در چند جلسه ای که با خانواده به منزلشان رفتیم، به نظر من معیارهای اصلی مرا دارند. کمی موضوع اشتغال ایشان مرا دو دل کرده است و همین طور خانواده شان که از نظر اقتصادی از ما بالاتر هستند. لطفا مرا راهنمایی کنید.

پاسخ مشاور: 

با سلام، دوست عزیز در مورد مساله اشتغال همسر آینده تان باید اول به دیدگاه ثابتی برسید. اگر به هیچ وجه همسر شاغل نمی خواستید چرا به خواستگاری دخترخانمی رفتید که شاغل اند؟ چند جلسه هم ادامه دادید. ممکن است غیر شاغل بودن برای شما یک «باید» نباشد  و تنها «اولویتی» است که به دلایلی خاص در شما ایجاد شده است. اگر  پس از فکر کردن و بررسی جوانب متوجه شدید که حتما همسر خانه دار می خواهید، این موضوع را با ایشان مظرح کنید، شاید دخترخانم بعد از ازدواج قصد کار کردن نداشته باشد. اما اگر بعد از فکر کردن، به این نتیجه رسیدید که اشتغال همسرتان در شرایطی خاص بلامانع است، آن شرایط را اول برای خودتان قطعی کنید و بعد به ایشان بگویید.
مثلا ممکن است شما به این دلیل با اشتغال خانم مخالفید که گمان می کنید کار کردن یک خانم مانع رسیدگی او به خانه، همسر و فرزندان خواهد بود.
اگر چنین است، از ایشان بپرسید چقدر شاغل بودن برایشان مهم است؟ برای آینده و وقتی به زیر سقف مشترک می روید، چه برنامه ای دارند؟ آیا وقتی صاحب فرزند شوند هم می خواهند ادامه دهند؟
شاید دوست ندارید در محیطی که آقایان هستند، کار کنند. خیلی واضح شرایط کار کردن ایشان را ترسیم کنید. از دخترخانم در مورد محیط کارشان سوال کنید و حساسیت های خودتان را بگویید.

در مورد شرایط خانوادگی بیشتر از همه چیز به نوع منش این خانم و مدیریت‌شان در رابطه با فامیل برمی‌گردد. اگر این دخترخانم شما را مرد مناسب خود بداند، می تواند طوری رفتار کند که برتری اقتصادی خانواده شان به نظر نیاید و در زندگی مشترکتان مشکلی ایجاد نکند.

اینکه خانواده ایشان سرتر است تنها زمانی ممکن است برای شما ایجاد مشکل کند که ایشان هم چنین دیدگاهی داشته باشند و بخواهند در روابط فامیلی این مساله را در نوع برخوردهایشان بروز دهند. شما به شناخت و فگر کردن بیشتر نیاز دارید.
اگر غیر شاغل بودن خانم اولویت مهمی است و دخترخانم هم حتماً قصد اشتغال دارند، بهتر است قبل از ایجاد علاقه این ارتباط را قطع کنید.

جلسات بیشتر و گفتگوهای بنیادی‌تر می‌تواند به شما کمک کند.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.

 بخش همسان گزینی تبیان