تبیان، دستیار زندگی

راهنمای جامع انتقال (دایورت کردن) تلفن ثابت و سانترال در روزهای دورکاری

امروزه با گسترش فناوری روز دنیا و پیشرفت وسایل ارتباطی توسط شرکت‌های بزرگ، وارد مرحله‌ی جدیدی از دنیای ارتباطات شده و راحتی و کارآمدی مناسب‌تری را تجربه خواهیم کرد. دایورت کردن تلفن ثابت و تلفن‌ سانترال یکی از مواردی است که در حال حاضر بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. کسانی که در بیرون از محل کار بیشتر درگیر بوده و ساعات بیشتری را در بیرون از محل کار خود سپری می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
راهنمای جامع انتقال (دایورت کردن) تلفن ثابت و سانترال در روزهای دورکاری
دایورت کردن تلفن ثابت فقط به مورد بالا محدود نمی‌شود. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی که نمونه بارز آن ویریوس کرونا می‌باشد، از این قابلیت نهایت استفاده را می‌برند. چرا که با دایورت کردن تلفن می‌توانند تمامی کارهای خود را به راحتی از دور مدیریت کنند. برای دورکاری کافی است تا تنظیمات تلفن ثابت یا تلفن سانترال را طوری برنامه‌ریزی کنیم تا به شماره دلخواه وصل شود.

همان‌طور که اشاره شد یکی از موارد استفاده از دایورت کردن، جلوگیری از بیماری شایع امروزی یعنی ویروس کرونا است. بخاطر شیوع این بیماری دورکاری بسیار گسترده‌تر شده و مشاهده می‌کنیم که بسیاری از شرکت‌ها از کارمندان خود در دورکاری استفاده می‌کنند.   

گرچه ویروس کرونا، از میزان مرگ و میر بالایی برخوردار نیست، اما به دلیل سهولت انتقال آن، خطرات جدی به همراه دارد. شیوع این بیماری در کشور چین به یک تهدید تبدیل شده است و منجر به لغو وقایع مهم در سراسر جهان شده است. با گسترش ویروس کرونا، این خطر وجود دارد که اقتصاد جهان تحت تأثیر قرار گیرد. روند نزولی در بورس اوراق بهادار یکی از این نشانه‌ها می‌باشد.

راه اصلی انتقال ویروس کرونا، قطرات موجود در هوا یا تماس با سطوح آلوده است. از این رو به هر کسی که مجبور است در مکان‌های عمومی وقت بگذراند، توصیه می‌شود به طور مرتب دست خود را با یک ضدعفونی‌کننده قوی شستشو دهد.

بسیاری از شرکت‌ها به دنبال این هستند که احتمال گسترش ویروس کرونا را به حداقل ممکن برسانند. بنابراین شرکت‌های بین‌المللی و شرکت‌های بزرگ گزینه‌های دورکاری یا کار در منزل را ارائه می‌دهند. از آنجا که ویروس کرونا همچنان در حال گسترش است، حتی شرکت‌های کوچک و متوسط ​​اهمیت دورکاری را برای کارمندان درک کرده‌اند.

بدیهی است باید عواملی مورد توجه قرار گیرند تا کارمندان بتوانند کارایی خود را در حالی که دورکاری می‌کنند بالا برده و از تهدید ویروس کرونا در امان باشند.

چند روش وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان از ابتلای کارمندان به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

کارفرمایان باید استراتژی‌های آماده‌ای برای محافظت از نیروی کار خود داشته باشند. شرکت‌هایی که از تلفن سانترال پاناسونیک یا تلفن‌های تحت شبکه استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از فناوری IP و Voip کارمندان را برای دورکاری سازماندهی کنند.

بطور مثال می‌توان تلفن‌های سانترال را برای پاسخ‌دهی به مشتریان دایورت کرد تا کارمندان فروش، بازاریابی تلفنی، منشی‌ها، کارمندان کال سنتر و ... نیاز به حضور در شرکت نداشته باشند.

همچنین در صورت حضور در شرکت، کارمندان می‌توانند از هدست برای تماس کمتر با سطوح آلوده استفاده نمایند.

مزایای دورکاری

دورکاری مزایایی برای کارمندان و کارفرمایان به همراه دارد. کارمندان دورکار اغلب از انعطاف‌پذیری، تمرکز و عدم رفت و آمد به عنوان بزرگترین مزیت کار در خانه خبر می‌دهند. به عبارت دیگر، ایجاد تعادل کار و زندگی براحتی امکان‌پذیر می‌شود.

دورکاری والدین، باعث می‌شوند آن‌ها براحتی بتوانند برنامه کاری خود را با زمان رفت و آمد فرزندان از مدرسه هماهنگ کنند و زمان بیشتری را با خانواده صرف کنند.

از طرف دیگر، کارفرمایان مبلغ کمتری را برای فضای اداری پرداخت می‌کنند  و درآمد خود را برای امنیت سایبری و زیرساخت‌های تجارت سرمایه‌گذاری می‌کنند.
راهنمای جامع انتقال (دایورت کردن) تلفن ثابت و سانترال در روزهای دورکاری

دایورت کردن تلفن ثابت

برای دایورت کردن تماس تلفنی (Call Forwarding) از یک خط شهری به خط شهری دیگر یا شماره موبایل باید در دستورات زیر را اعمال کنید. باید تلفن مجهز به سیستم تون (tone) باشد و سرویس دایورت کردن خط ثابت تلفن موردنظر از طریق مخابرات فعال شده باشد.

# شماره مورد نظر*۲۱*

برای غیر فعال کردن #۲۱# را شماره گیری نمایید.

این کد مربوط به دایورت کلیه تماس‌ها است. یعنی با فعال کردن آن تلفن مبدا دیگر زنگ نمی خورد.

اگر بعد از طی این مراحل خط تلفن دایورت نشد باید به مخابرات مراجعه کنید.

دایورت کردن تلفن سانترال

برای برنامه‌ریزی دستگاه‌های تلفن سانترال پاناسونیک دو روش استفاده از نرم‌افزار و گوشی‌های اپراتوری مخصوص سانترال وجود دارد.

برای برنامه‌ریزی سانترال سری  NS باید در گوشی اپراتوری اصلی دکمه program و سپس *# و بعد از آن کد پسورد دستگاه را تایپ کنید که به طور معمول این پسورد ۱۲۳۴ است. پس از واردشدن به محیط برنامه‌ریزی کد Call Forwarding to Trunk (مجوز دایورت به خط خارجی) را وارد کنید. بدین ترتیب می‌توانید از منزل به تماس مشتریان پاسخ دهید.

تلفن تحت شبکه و دورکاری

ویپ ابزاری ضروری برای ارتباط از راه دور است. ویپ یک سیستم ارتباطی موثر و قابل اعتماد است. به همین دلیل شرکت‌ها به فناوری پروتکل Voice over Internet (VoIP) روی می‌آورند.

سیستم‌عامل‌ تلفن VoIP یک فناوری مفید در بازاریابی است زیرا مشتریان را قادر می‌سازد در هر ساعت از شبانه‌روز با فروشندگان تماس بگیرند. مشتریان نیازی به انتظار برای ارتباط در ساعت کاری ندارند و می‌توانند نیاز خود را فوراً برطرف کنند. این فناوری، باعث افزایش رضایت مشتری می شود و تصویر یک تجارت حرفه‌ای را تضمین می‌کند.

VoIP یک سیستم تلفنی است که از اینترنت برای انتقال داده استفاده می‌کند. بنابراین سیستم‌های VoIP می‌توانند داده‌های مختلفی را از طریق ارتباط صوتی - تصویری، عکس، فایل و غیره منتقل کنند. نمونه‌ برنامه‌های کاربردی با استفاده از فناوری VoIP عبارتند از: واتساپ ، فیسبوک و ویدیوچت ، اسکایپ و گوگل فون و ...

این سیستم اجازه می‌دهد تا کارمندان از راه دور در هر زمانی به یکدیگر وصل شوند.  سیستم‌های VoIP بسیار مقرون به صرفه هستند. شرکت‌ها یا کارمندان شرکت می‌توانند کنفرانس صوتی یا تصویری از منازل خود برقرار کرده و به این ترتیب کارهای شرکت را انجام دهند. همچنین کارفرمایان می‌توانند جلسات آموزشی مجازی برقرار کنند تا باعث ارتقای سطح کارمندان شرکت شوند.

در اینجا چند روش وجود دارد که کارمندان دورکاری می‌توانند بیشترین استفاده را از سیستم‌های VoIP داشته باشند:

از سیستم VoIP میزبان استفاده کنید. این سیستم در ابر ذخیره می‌شود. قرارگرفتن در ابر به معنای دسترسی آسان‌تر به اطلاعات برای کارمندان دورکار از مناطق مختلف است.

درباره سیستم تلفن PBX بیشتر بخوانید

فناوری ویپ شرایطی را فراهم کرده است که کارمندان دورکار همیشه نیازی به حضور در مقابل دسک‌تاپ ندارند و می‌توانند از گوشی موبایل خود نیز استفاده کنند.

با سرویس VoIP ، می‌توانید تلفن IP خود را از دفتر به خانه بیاورید. وقتی تلفن IP خود را به یک مکان جدید می‌آورید:


· به همان خط تلفن دسترسی دارید.
·  استفاده از این فناوری مانند حضور در شرکت است.
·  قادر خواهید بود به همکاران، صفحات شماره گیری، انتقال تماس و ... دسترسی داشته باشید.

به علت قابلیت POE این تلفن‌های تحت شبکه، نیاز به کابل کشی کاهش پیدا می‌کند و توسط یک درگاه می‌توانید برق و شبکه اترنت را دریافت کنید.

کارفرمایان جهت مشاوره فنی برای تنظیمات تلفن سانترال یا خرید تلفن‌های سانترال پاناسونیک و تجهیزات از ایده آل گستر می‌توانند به آدرس www.idehal.org مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 02181010 تماس بگیرند.