تبیان، دستیار زندگی

راه حلی برای جلوگیری از تماس با باجه‌های فروش بلیت و دستگاه‌های کارت بلیت

پیشگیری از کرونا در مترو: خرید بلیت تک سفره و شارژ کارت بلیت با موبایل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 راه حلی برای جلوگیری از تماس با باجه‌های فروش بلیت و دستگاه‌های کارت بلیت

باجه‌های فروش بلیت، دستگاه‌های شارژ کارت بلیت و همچنین گیت‌های ورودی مترو از جمله قسمت‌هایی هستند که تقریبا تمام مسافران مترو آنها را لمس می‌کنند و بنابراین خطر انتقال کرونا از طریق آن‌ها بسیار زیاد است. با نصب اپلکیشن ایزی پی می‌توان خرید بلیت تک سفره و شارژ کارت را با موبایل انجام داد.

برای خرید بلیت تک سفره با استفاده از اپلیکیشن ایزی پی باید وارد قسمت تک سفره شوید. بعد از انجام خرید کد بلیت (همان کدی که الان بر روی کاغذ چاپ می‌شود) بر روی صفحه گوشی تلفن همراه شما ظاهر می‌شود و سپس می‌توان صفحه موبایل را بر روی گیت مترو گرفت و از آن رد شد.

برای شارژ کارت بلیت هم می‌توان از سرویس شارژ روی گیت استفاده کرد. با این روش اگر کارت مترو شما شارژ نداشته در لحظه‌ی ورود به مترو به صورت اتوماتیک شارژ می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به باجه‌ها یا دستگاه‌های شارژ که ممکن است آلوده باشند نیست.

برای استفاده از سرویس شارژ روی گیت باید اپلیکیشن ایزی پی را نصب کنید و سریال کارت را در داخل این اپلیکیشن وارد کنید و همیشه هم از گیت‌هایی که علامت زرد رنگ شارژ روی گیت دارند عبور کنید. در این گیت‌ها در صورتی که کارت شارژ نداشته باشد به صورت اتوماتیک شارژ می‌شود.



همچنین در مورد گیت‌های ورودی مترو هم توجه کنید که نیازی به چسباندن کارت بلیت، بلیت‌های کاغذی یا گوشی به گیت ندارید و بلیت‌ها در فاصله چند سانتی متری گیت هم کار می‌کنند. بنابراین برای رعایت بهداشت از چسباندن بلیت، کارت بلیت یا گوشی به گیت که ممکن است آلوده باشد خودداری کنید.
 راه حلی برای جلوگیری از تماس با باجه‌های فروش بلیت و دستگاه‌های کارت بلیت