تبیان، دستیار زندگی

بازی کن و سالم بمان

7 بازی برای تقویت حافظه

مطالعات نشان می‌دهد بازی‌های فکری و موبایلی می‌توانند خطر زوال عقل را در بزرگسالان و سالمندان کاهش دهند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازی،تقویت حافظه،آلزایمر، سالمندان
آلزایمر بیماری است که سالانه بیش از 45 میلیون نفر در سراسر جهان را درگیر می‌کند. هنوز هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد ، اما دانشمندان با انجام مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که با بعضی راهکارها می‌توان آلزایمر را به تعویق انداخته و خطرات زوال عقل را کاهش داد. این مطالعه علمی که در سال 2012 منتشر شد، گزارش داد که خطر ابتلا به آلزایمر در افرادی که در طول زندگی به فعالیت‌های تحریک کننده مغز مثل انجام بازی های فکری می‌پردازند، کاهش می‌یابد.

ما در این مقاله 7 بازی تقویت مغز برای جلوگیری از آلزایمر که نظرات مثبتی کسب کرده‌اند را بررسی کرده‌ایم:

1-Lumosity

Lumosity را می‌توانید به صورت کاملا رایگان از فروشگاهای iOS و Android Play Store دانلود کنید. Lumosity یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تقویت مغز در خارج از کشور است که توسط بیش از 60 میلیون نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از نصب این بازی،در ابتدا باید آزمون ذهنی 10 دقیقه ای را به صورت رایگان انجام دهید تا ببینید هوش و حواستان نسبت به سن‌تان در چه حد است؛ سپس با استفاده از بیش از 40 بازی از جمله بازی پازل،ریاضی،حافظه،حل مسئله و... ذهن خود را به چالش بکشید.

بازی،تقویت حافظه،آلزایمر، سالمندان

2- Brains Trainer

این برنامه به شما کمک می‌کند تا با دسترسی به 8 نوع بازی(تشخیص چهره‌ها، مهارت ریاضی، تمرکز، رنگ، جستجوی سریع و...)،حافظه و سرعت مغز خود را تقویت کنید. این برنامه به شکلی هوشمندانه طراحی شده است که هر چه جلوتر می‌روید، سخت‌تر می‌شود؛ به طوری که همیشه ذهن شما برای پیدا کردن جواب فعال است. Brains Trainer به صورت رایگان در Google Play و iOS App Store موجود است.

بازی،تقویت حافظه،آلزایمر، سالمندان

3- Brain Trainer

این برنامه‌ی پرکاربرد یکی از بزرگترین مجموعه بازی‌های تقویت مغز است که می‌توانید آن را به شکل رایگان از Google Play دانلود کنید. بازی‌های زبانی(یادگیری زبان در قالب بازی)، بازی های ریاضی و شکلی از جمله سودوکو، پازل و...از بازی‌های هیجان انگیز و تقویت کننده ذهن برای جلوگیری از آلزایمر است.

بازی،تقویت حافظه،آلزایمر، سالمندان

4-Brain Matrix

Brain Metrix یک سرویس وب رایگان است که به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را تقویت کنید. این برنامه مجموعه بزرگی از بازی‌های مربوط به تشخیص رنگ، ضریب هوشی، هوش فضایی، حافظه و خلاقیت را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما در تقویت مغز کمک کند. اگر به انجام بازی‌هایی که به جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل کمک می‌‌کند، علاقه‌مندید، Brain Matrix یکی از بازی‌های مناسب برای شما است.

بازی،تقویت حافظه،آلزایمر، سالمندان

5- Elevate

این برنامه یکی از بهترین بازی‌های فکری درگوشی‌های اندروید است.  Elevate به منظور تقویت مهارت صحبت کردن، مهارت ریاضی، حافظه، طراحی شده است. Elevate تمرینات روزانه مغز را با سه تا پنج بازی در نسخه حرفه‌ای ارائه می‌دهد. جالب ترین نکته این است که هر بازی هدف خود را توصیف کرده و شما گزارش عملکرد ماهانه ، هفتگی و روزانه را دریافت خواهید کرد؛ این باعث می‌شود تا شما در یک  رقابت قرار گرفته و عملکرد خود را با سایر کاربران در بین گروه سنی خود بسنجید.

بازی،تقویت حافظه،آلزایمر، سالمندانبازی،تقویت حافظه،آلزایمر، سالمندان

6- Memory Games

این برنامه یک بازی دیگر برای تقویت مغز در دستگاه های اندرویدی است. بهترین قسمت این بازی استفاده از قدرت حافظه شما برای حل پازل است. از دیگر ویژگی‌های این بازی آفلاین بودن آن است که می توانید هر زمانی که بخواهید آن را بازی کنید؛ بنابراین هر روز 2 تا 5 دقیقه از زمان خود را به تقویت مغز اختصاص دهید؛ زیرا هرچه مغزتان را فعال‌تر کنید ، قدرت آن نیز بیشتر خواهد شد.

بازی،تقویت حافظه،آلزایمر، سالمندان

7- Brain Workout Trainer

این بازی فکری در چهار بخش حافظه، تمرکز، تشخیص و حل مسئله به تقویت مغز و جلوگیری از آلزایمر کمک می‌کند. در این بازی شما باید ایموجی، طرح و چهره مردم را به ذهن بسپارید و سپس همان طرح را در طول زمان درست کنید. تمرکز کردن برای حرکت از روی اشیا با سرعت های مختلف و مهارت حل سریع جمع و تفریق از دیگر ویژگی‌های این بازی برای تقویت ذهن است.

بازی،تقویت حافظه،آلزایمر، سالمندان