تبیان، دستیار زندگی

در قرنطینه صله‌رحم داشته باشید

ارزانترین و با کیفیت‌ترین پیام رسان‌های تصویری

در شرایط فعلی هیچ چیز مانند تماس تصویری و گپ و گفت با اعضای خانواده و دوستان آرامش بخش و امید دهنده نیست؛ خیلی‌ها از قبل به پیام تصویری عادت داشتد و خیلی‌ها این روزها در حال امتحان کردن این قابلیت هستند. ارزانترین و با کیفیت ترین پیام رسان های تصویری را بشناسیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تماس تصویری،قرنطینه،ویرووس کرونا،صله رحم،پیام رسان،بیماری،اپلیکیشن،وات ساپ،فیس تایم،وی چت،لاین،پینگل،تماس صوتی،استیکر،حجم اینترنتویرس کرونا شرایط خاصی را در کشور به وجود آورده است. ترس از بیماری در کنار قرنطینه شدن خیلی از مردم و خودداری از رفتن به مهمانی، روحیه مردم را ضعیف کرده است. اما در چنین شرایطی هیچ چیز مانند تماس تصویری و گپ و گفت با اعضای خانواده و دوستان آرامش بخش و امید دهنده نیست؛ خیلی‌ها از قبل به پیام تصویری عادت داشتد و خیلی‌ها این روزها در حال امتحان کردن این قابلیت هستند. در این مطلب به معرفی ارزانترین و با کیفیت‌ترین پیام رسان‌ها پرداخته‌ایم.1- WhatsApp
بعد از فیلتر شدن تلگرام، واتس اپ یکی از اپلیکیشن های جایگزین برای ایرانیان است. روزانه بیش از میلیون‌ها نفر در دستگاه های Android ، iOS و Windows ،از طریق واتس اپ تماس ویدیویی انجام می‌دهند. از ویژگی های قابل توجه این نرم افزار امنیت بالا،کیفیت تصویری نسبتا بالا،ساپورت اینترنت 4G/3G/2G/EDGE یا Wi-Fiبرای تماس تصویری ومیزان مصرف کم اینترنت(در هر دقیقه 3 مگابایت) است. با تمام این امکانات، وات ساپ جزو یکی از پرمصرف ترین نرم افزارهای باتری خور است؛پس اگر باتری گوشیتان در حال خالی شدن است قید تماس با وات ساپ را بزنید.
وات ساپ،تماس تصویری،کرونا

2- Pinngle

با توجه به ضعیف بودن اینترنت در تلفن های همراه ، اپلیکیشن پینگل این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا حتی با اینترنت ضعیف تماس تصویری رایگان با رزولوشنP ۷۲۰را تجربه کنند. یکی از ویژگی های قابل توجه پینگل صرفه جویی در مصرف اینترنت و باتری گوشی است؛چنانچه هنگام برقراری تماس از طریق پینگل، باتری گوشی شما در مقایسه با سایر پیام رسان ها 30 در صد بیشتر کار خواهد کرد. با روشن کردن حالت ترافیک حجمی می توانید بدون از دست دادن کیفیت ارتباط، حجم اینترنت خود را به حداقل ممکن برسانید. همچنین می توانید با استفاده از مکالمات Pinngle-Out با قیمت بسیار مناسب به هر تلفن ثابتی در جهان تماس بگیرید.
پینگل،تماس تصویری،کرونا

3- Google Duo

Google Duo به کاربران اجازه می دهد تا با کیفیت بالا(رزولوشن 720p) تماس ویدیویی برقرار کنند. این اپلیکیشن به طور کلی برای شبکه هایی با پهنای باند کم(سرعت اینترنت پایین) ساخته شده است.از ویژگی منحصر به فرد این اپلیکیشن Knock Knock است که به شما این امکان را می دهد که قبل از پاسخگویی در تماس تصویری،کسی را که با شما تماس برقرار کرده، مشاهده کنید.از دیگر ویژگی‌های Google Duo این است که وقتی  موبایلتان به Wi-Fi وصل است،Duoهمچنان مقدار کمی، از داده دستگاه تلفن همراه مصرف می‌کند؛ به همین خاطر اگر Wi-Fi قطع شود، مکالمه با استفاده از داده های تلفن همراه ادامه می‌یابد. بنابراین برای کاهش مصرف اینترنت قبل از تماس، داده های دستگاهتان را از قسمت تنظیمات خاموش کنید. در صورت استفاده از داده های تلفن همراه،Duoبه‌طور خودکار اتصالتان را به ١ مگابیت در ثانیه کاهش می‌دهد؛تنها کافیست گزینه محدود کردن مصرف داده تلفن همراه را فعال کنید.
گوگل،تماس تصویری،چت،کرونا

4- FaceTime

فیس تایم دارای قابلیت تماس ویدیویی با کیفیت بالا تا حداکثر 720p است. از ویژگی قابل توجه این پیام رسان مصرف اینترنت مقرون به صرفه است؛ چنانچه این اپلیکیشن در هر دقیقه تماس تصویری 2.2مگابایت اینترنت مصرف می شود.
فیس تایم،کرونا،تماس تصویری

5- WeChat

از طریق این اپلیکیشن می توانید با 9 نفر تماس صوتی و ویدیویی گروهی برقرار کنید.میزان مصرف اینترنت این اپلیشکین در تماس ویدیویی 75 کیلوبایت در ثانیه است که این حجم مصرف پایین باعث شده تا کیفیت چندان واضح نباشد اما این  نرم افزار برای برقراری تماس به صورت مداوم بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.
وی چت،تماس تصویری،کرونا

6-LINE

این اپلیکیشن از چندین زبان مختلف از جمله انگلیسی،ژاپنی،هندی،روسی،ترکی،اسپانیایی،پرتغالی،ایتالیایی و فارسی پشتیبانی می کند.گفت و گو با 200نفر از دوستان به صورت همزمان در یک گروه، استفاده از استیکر  و برقراری تماس صوتی و تصویری با کیفیت بالا  از امکانات این اپلیکیشن است. در هر دقیقه تماس صوتی و ویدیویی374کیلوبایت از حجم اینترنت مصرف می شود که البته این میزان مصرف داده چندان فرقی با مکالمه رایگان ندارد.
لاین،تماس تصویری،کرونا