تبیان، دستیار زندگی

نکات مهم درباره خرید رابیتس و توری حصاری

یکی از مشکلات رایج و مهم در هنگام خرید محصولات صنعتی، عدم اطلاعات کافی و مفید درباره محصولات است. واضح است که اگر خریداران این محصولات اطلاعاتی کافی درباره ویژگی های هر محصول داشته باشند، در هنگام خرید آن ها به مشکل بر نخواهند خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نکات مهم درباره خرید رابیتس و توری حصاری

لذا ما در این جا قصد داریم تا درباره نکات مهم هنگام خرید دو محصول پرکاربرد صحبت کنیم. یعنی رابیتس و توری حصاری. با مراجعه به سایت آهن دپو می توانید اطلاعات تکمیلی را در خصوص خرید رابیتس و توری حصاری دریافت کنید.

راهنمایی خرید رابیتس

 ابتدا به بررسی نکات مهم هنگام خرید رابیتس می‌پردازیم. رابیتس در واقع یک شبکه منظم فلزی است که با سایر مفتول های فلزی متفاوت است. شبکه رابیتس دارای ستون ها و چشمه هایی با سایز متفاوت است که این سایز در قیمت رابیتس موثر می باشد. هنگام خرید رابیتس، ابتدا باید هدف و نیاز خود را بشناسید. پس از آن لازم است تا با انواع رابیتس آشنایی داشته باشید تا از هزینه های اضافی پرهیز کنید.

بر اساس محلی که ما می خواهیم از رابیتس استفاده کنیم، تعداد ستون ها و وزن رابیتس متفاوت خواهد بود؛ لذا باید ابتدا ابعاد محل مورد نظر را اندازه گیری کنید. سپس با توجه به اینکه سازه شما دارای وزن سبک یا سنگین است، اقدام به خرید رابیتس نمایید. همانطور که می دانید، بیشترین کاربرد رابیتس در ساخت نما ها و سقف های کاذب است. برای ساخت نما پرکاربرد ترین رابیتس نوع ۱۳ ستونه آن است. اما این مدل رابیتس اصلا برای سقف های کاذب مناسب نیست چرا که وزن بالایی دارد. وزن بالا در ساخت سقف کاذب خطر ریزش آن را افزایش داده و خطرناک می باشد.
نکات مهم درباره خرید رابیتس و توری حصاری

 بنابراین نوع رابیتس در خریداری این محصولات بسیار حائز اهمیت است. در ساخت سقف های کاذب بهتر است از رابیتس ۹ یا ۱۱ ستونه بهره ببرید که وزن کمتری دارند. البته هرچه شماره ستون رابیتس کمتر باشد، به ملات بیشتری نیاز خواهد داشت. هرچه وزن سازه مورد نظر شما بیشتر باشد، به عنوان مثال ابعاد بیشتری داشته باشد و یا تزیینات بیشتری را شامل شود، شما باید رابیتس سنگین تری را خریداری کنید. چرا که هرچه وزن رابیتس بیشتر باشد، تحمل وزن بیشتری را دارد.

ابعاد پوشش دهنده رابیتس

رابیتس ها در ابعاد گوناگونی ساخته می شوند اما اکثرشان ۲۴۰ در ۶۰ سانتی متر هستند. به این ترتیب هر یک برگ رابیتس ابعادی حدود ۱/۴ متر را پوشش می دهد. در نتیجه لازم است تا شما ابعاد حدودی محل مورد نیاز خود را بدانید تا هزینه اضافی را متحمل نشوید.

کیفیت و طول عمر رابیتس

از نکات مهم بعدی، اطمینان حاصل کردن از کیفیت رابیتس است. چرا که اگر رابیتس از کیفیت کافی برخوردار نباشد، به سرعت زنگ زده و باعث ریزش سازه شما می شود. به همین علت توصیه می شود تا از شرکت های معتبر رابیتس خود را خریداری کنید. هرچه کیفیت گالوانیزاسیون رابیتس بیشتر باشد، طول عمر رابیتس هم بیشتر خواهد بود. شرکت های معتبر با استفاده از فرایند گالوانیزاسیون استاندارد، مفتول های تشکیل دهنده رابیتس را گالوانیزه کرده و طول عمر این شبکه ها را افزایش می دهند.

تناسب وزن و تعداد ستون های رابیتس

هنگام تحویل گرفتن رابیتس به تناسب وزن و تعداد ستون های آن دقت کنید. به عنوان مثال ممکن است شرکت های نامعتبر با یک وزن اسمی کالا را به شما تحویل دهند. اما رابیتس استاندارد، یک تناسب منطقی بین تعداد ستون و وزن دارد.

تفاوت رابیتس سه ستونه و رابیتس دو ستونه

توجه داشته باشید که رابیتس سه ستونه نسبت به رابیتس دارای دو ستون، کیفیت بالاتری داشته و طول عمر بیشتری دارند. همچنین میزان ملات به کار رفته را کاهش می دهد. در خرید رابیتس باید از با کیفیت بودن ماشین آلات و قالب های به کار رفته نیز اطمینان حاصل فرمایید. تمام نکات ذکر شده در خرید رابیتس مهم بوده و کیفیت سازه شما را تعیین می کنند.

سایت های اینترنتی می توانند شما را با انواع رابیتس ها و قیمت هر کدام آشنا کرده و به کمک شما بشتابند. لذا توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر به سایت شرکت های معتبر مانند آهن دپو مراجعه فرمایید که انواع رابیتس ها را بر اساس تعداد ستون، وزن و تعداد چشمه تقسیم بندی می کنند.

حال که به بررسی نکات مهم در خرید رابیتس پرداختیم، به ذکر نکات مهم هنگام خرید توری حصاری خواهیم پرداخت.

 راهنمایی خرید توری حصاری

توری حصاری یا فنس پر کاربرد ترین نوع توری ها به شمار می رود. چرا که توری حصاری در انواع زیادی تولید شده و کابرد بالایی دارد. این توری ها را در فنس کشی زمین های کشاورزی، مناطق نظامی، زمین ها و املاک شخصی، استادیوم ها و … به کار می برند. توری حصاری ویژگی های بسیار متنوعی داشته که هر کدام در هنگام خرید از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

در ادامه به بررسی نکات مهم در خرید توری حصاری می‌پردازیم.

نکات مهم درباره خرید رابیتس و توری حصاری


تاثیر شرایط جوی در انتخاب توری حصاری

هنگام خرید توری حصاری، ابتدا باید شرایط جوی، آب و هوایی و خاک مکان مورد نظر خود را مشخص کنید. اگر مکان مورد نظر شما دارای آب و هوایی مرطوب است، باید از توری حصاری گالوانیزه بهره ببرید. چراکه فرایند گالوانیزاسیون از زنگ زدن و اکسیداسیون فلزات جلوگیری‌ می‌کند. توری حصاری گالوانیزه نسبت به نوع عادی آن ها از قیمت بیشتری برخوردار است؛ لذا اگر محیط مورد نظر شما مسقف است یا آب و هوایی خشک دارد، لزومی به خریداری توری حصاری گالوانیزه نیست و بهتر است از توری حصاری با مفتول سیاه بهره ببرید.

اگر خاک منطقه شما مستحکم نیست و احتمال سایش آن زیاد است، شما باید از توری حصاری با وزن بالا استفاده کنید. چرا که اگر وزن توری حصاری کم باشد به راحتی از جای درآمده و موجب هزینه های زیادی می شود.

ضخامت توری حصاری

نکته بعدی در خرید توری حصاری، ضخامت مفتول های تشکیل دهنده آن است. هرچه ضخامت مفتول ها بیشتر باشد، توری حصاری از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود. توری حصاری عموماً در قطر ۲/۲ تا ۴۰۰ میلیمتر تولید می شوند. به عنوان مثال اگر شما میخواهید از توری حصاری در فنس کشی زمین های کشاورزی استفاده کنید، باید از توری حصاری مستحکمی بهره ببرید. چرا که ممکن است حیوانات آن منطقه وارد منطقه کشاورزی شما شده و به محصولات شما آسیب وارد کنند.

سایز چشمه توری حصاری

نکته دیگر در خرید توری حصاری، سایز چشمه های توری است. اینکه سایز چشمه ها متناسب با نیاز شما باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اگر شما می خواهید برای حیوانات خانگی خود فنس بسازید، سایز چشمه های توری حصاری شما باید کوچک باشد. اما اگر هدف از توری کشیدن شما صرفا تزیینی است، لزومی به صرف هزینه اضافی نمی باشد.

ارتفاع توری حصاری

پس از توجه به تمام نکات ذکر شده، ارتفاع توری حصاری شما بسیار مهم است. توجه کنید که اگر محیط شما عاری از حیوانات وحشی است، لزومی به استفاده از توری حصاری بسیار بلند نمی باشد. اما اگر هدف شما فنس کشی زمین های شخصی و کشاورزی و یا استادیوم ها و زمین های ورزشی است باید توری حصاری شما از ارتفاع بیشتری برخوردار باشد.

ظاهر توری حصاری

اگر علاوه بر دوام بالا، زیبای محیط نیز برای شما حائز اهمیت است بهتر است از توری حصاری گالوانیزه که رنگ نقره ای زیبایی دارد بهره ببرید. در آخر توصیه ما این است که برای خرید بهترین توری حصاری، از کارشناسان برای مشاوره کمک گرفته و مناسب ترین توری حصاری را برگزینید. در سایت های معتبری همچون آهن دپو، توری حصاری بر اساس سایز چشمه، وزن بر متر مربع و ضخامت مفتول دسته بندی شده اند. هم‌چنین قیمت انواع توری حصاری بر اساس ویژگی های ذکر شده گفته شده است که به شما در خرید این محصول کمک می کند.

خرید محصولات صنعتی نیازمند دقت و صرف زمان کافی است. رابیتس ها و توری حصاری از پر کاربرد ترین قطعات صنعتی به شمار می‌روند که روزانه خریداران زیادی اقدام به تهیه آن ها می‌کنند. برخی از این خریداران این محصولات را صرف استفاده های شخصی کرده و نیازمند اطلاعات کافی هستند. با توجه به نکات گفته شده شما می توانید مناسب ترین توری حصاری و یا رابیتس مورد نظر خود را از سایت آهن دپو www.ahandepo.com تهیه کرده و متحمل هزینه های اضافی نشوید.

 
منبع : ویرلن