تبیان، دستیار زندگی

کتابهایی برای زندگی بهتر

اداره زندگی زناشویی مانند خیلی از کارهای دیگر نیاز به دانش و مهارت دارد. دانش و مهارتی که از آسمان به شما نمی‌رسد و برای رسیدن به آن باید تلاش و مطالعه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب
ازدواج موفق مانند قله ایست که رسیدن به آن نیاز به طی کردن راه و بلد بودن چم‌وخم‌های مسیر دارد. نمی‌توان به پشتوانه علاقه داشتن به کسی، منتظر خوشبختی بود. تفاوت‌های زن و مرد، مشکلات پیش‌آمده در طول زمان، مسائل مربوط به خانواده‌ها و .... هرکدام می‌توانند رویای خوشبختی را به کابوس جدایی تبدیل کنند. یکی از بهترین راه‌های ساختن ازدواج موفق، بالا بردن سطح آگاهی از طریق مطالعه است.
کتاب‌هایی را در این زمینه به شما معرفی می‌کنیم. با امید اینکه خواندن آن‌ها همراه خوبی برای این مسیر تا رسیدن به قله خوشبختی باشد.

 هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

جان گاتمن، نویسنده کتاب «هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی»، یک مؤسسه آموزشی و پژوهشی درزمینهٔ روانشناسی خانواده، طلاق و فرزندپروری دارد که پژوهش‌های قابل استناد و معروفی در زمینه‌ی پایداری ازدواج و پیش‌بینی طلاق انجام می‌دهد. دکتر گاتمن در چند دهه گذشته یکی از ۱۰ درمانگر بانفوذ در حیطه روان‌درمانی بوده و جوایز زیادی در حوزه کاری خود به دست آورده است.
پژوهشگران مؤسسه گاتمن در یک پژوهش موفقیت‌آمیز سعی کردند خوشبختی یا طلاق زوجین را از روی برخی عوامل پیش‌بینی کنند. به همین منظور آن‌ها در آخر هفته‌ها زوجین را دعوت می‌کردند تا در یک آپارتمان با امکانات کامل، به همراه آینه یک‌طرفه زندگی کنند. این خانه که «آپارتمان عشق» نامیده می‌شود این امکان را به پژوهشگران می‌دهد که تعاملات صدها زوج را بررسی کنند و بتوانند با دقت ۹۰ درصد، احتمال طلاق را پیش‌بینی کنند.
گاتمن که در امر مطالعه زندگی زناشویی انقلابی به وجود آورده، با استفاده از راهکارهای علمی، نگاهی جدید به عادات افراد متأهل می‌اندازد و پس از سال‌ها کار علمی و عملی، تئوری‌های خود را با جزئیات کامل در این کتاب جمع‌آوری می‌کند. این کتاب زوج‌های جوان را در داشتن رابطه‌ای پایدار و دوطرفه کمک می‌کند و راه و رسم رابطه زناشویی سالم را به آنان می‌آموزد.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان