تبیان، دستیار زندگی

«اپلیکیشن مینت؛ هدیه دکتر فائزه شهبازی به بانوان ایران»

شاید باورش برایتان سخت باشد اما اپلیکیشن مینت دارای تست بارداری آنلاین می باشد که شما می توانید در هر زمانی از روز با پاسخ دادن به سوالاتی که در بخش تست بارداری آنلاین از شما پرسیده می شود، به صورت تقریبی درصد بارداری خود را به دست آورید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تست بارداری، علائم بارداری، اپلیکیشن مینت

بارداری، جلوگیری از آن، اقدام برای آن، بایدها و نبایدها، همگی مسائلی هستند که روزانه ممکن است ذهن صدها نفر را درگیر کنند. عدم وجود اطلاعات کافی و درست در این موارد می تواند بسیار خطر آفرین باشد و باعث به دنیا آمدن کودکان ناخواسته و یا دارای معلولیت جسمی و روحی گردد. همچنین وجود رفتارهای پر خطر در بانوان ممکن است به سلامت جسمی و در پی آن به سلامت روحی آنها صدمه وارد کند. اگر بانوان از زمان دقیق سیکل قاعدگی خود آگاه باشند می توانند با انجام دادن کارهای بسیار ساده سطح سلامتی خود را افزایش دهند.

اما چگونه می توان به اطلاعات درست و کافی دست پیدا کرد؟


امروزه سایت ها و اپلیکیشن های زیادی هستند که با ثبت اطلاعات قاعدگی بانوان به آنها کمک می کنند تا با استفاده از داده های ثبت شده در اپلیکیشن زمان قاعدگی و تخمک گذاری خود را تعیین کنند. اما مشکلی که این اپلیکیشن ها دارند این است که بیشتر آنها در خارج از کشور تولید شده اند و دارای زبان فارسی نمی باشند. اگرچه می توان سیکل قاعدگی را در آنها ثبت کرد اما راهکارها و آموزش هایی که ارائه می دهند فقط به زبان انگلیسی بوده و استفاده از آن برای همگان راحت نمی باشد.

به توجه به سختی های استفاده از نمونه های خارجی و با هدف گسترش آموزش های لازم برای بانوان بر آن شدیم تا سایت و اپلیکیشن «مینت» را راه اندازی کنیم. سایت مینت را می توان به عنوان مرجع جامعی برای سلامت بانوان معرفی کرد. تمامی اطلاعاتی که یک بانو برای حفظ سلامتی و یا درمان بیماری های خود باید داشته باشد را می توان در این سایت پیدا کرد. همچنین آنها می توانند با استفاده از اپلیکیشن، به صورت بسیار ساده سیکل قاعدگی خود را در هر زمانی که مایل بودند وارد کرده و از توصیه هایی که با توجه به سیکل به آنها داده می شود استفاده کنند.

قابل ذکر است برنامه ی مینت زیر نظر مستقیم دکتر فائزه شهبازی در حال اجرا می باشد و تمامی آموزش ها و توصیه ها شخصا توسط ایشان ارائه می گردد. در زیر به معرفی چند مورد کوتاه از خدماتی که این اپلیکیشن ارائه می دهد می پردازیم:

قابلیت وارد کردن و ذخیره کردن سیکل قاعدگی


در زمان های قدیم که گوشی های موبایل فراگیر نشده بودند، ناچار بودیم برای آگاهی از منظم یا نامنظم بودن سیکل قاعدگی مان، روزهای پریودی را در تقویمی کوچک وارد کنیم. اما خب به دلیل مشغله های فکری ممکن بود بعضی از مواقع فراموش کنیم روزهای پریودی را وارد کرده و نتیجتا از منظم بودن یا نبودن سیکلمان غافل می شدیم. همچنین برای خانم های متاهل که باید از روزهای تخمک گذاری خود جهت پیشگیری از بارداری آگاهی پیدا می کردند معضل بزرگی بود. چه بسا کودکانی که فقط و فقط بخاطر این عدم آگاهی به دنیا آمدند و یا بانوانی که به دلیل نداشتن شرایط نگهداری از فرزند، مجبور به سقط جنین شدند.

اما اکنون شما با استفاده از اپلیکیشن مینت و همچنین راهکارهایی که دکتر فائزه شهبازی در مورد سیکل قاعدگی و علی الخصوص دوران PMS ارائه می دهند به راحتی می توانید آمار و تاریخچه ی پریودهای خود را ذخیره کرده و با استفاده از توصیه های ارائه شده، دوران پریود کم درد تری داشته باشید.

تست بارداری آنلاین


شاید باورش برایتان سخت باشد اما اپلیکیشن مینت دارای تست بارداری آنلاین می باشد که شما می توانید در هر زمانی از روز با پاسخ دادن به سوالاتی که در بخش تست بارداری آنلاین از شما پرسیده می شود، به صورت تقریبی درصد بارداری خود را به دست آورید. علائم بارداری علائم نسبتا مشخصی هستند اما ممکن است فقط چند مورد از آنها در شما وجود داشته باشد و بدون استفاده از بیبی چک و یا تست بارداری نمی توان به طور قطع آن را بارداری اعلام کرد. تهیه بیبی چک شاید هر زمان از روز برایتان امکان پذیر نباشد و یا شاید شرایط استفاده از آن برایتان سخت باشد. اینجاست که تست بارداری دکتر مینت که سوالهایش توسط دکتر فائزه شهبازی طرح شده است، به کمکتان می آید.

انتخاب بهترین روش جلوگیری از بارداری


یکی از مسائلی که همواره ذهن زوج ها را مشغول می کند، انتخاب بهترین روش برای جلوگیری می باشد. شما می توانید با مراجعه به اینترنت اطلاعات کاملی از این روش ها به دست آورید. اما اطلاعات موجود در بستر اینترنت طیف وسیعی از افراد را مخاطب قرار داده است. شاید تنها جایی که بدون مراجعه به پزشک می توانید بهترین روش جلوگیری از بارداری را انتخاب کنید اپلیکیشن مینت باشد. در قسمت دکتر مینت شما می توانید با پاسخ به سوالات مطرح شده توسط دکتر فائزه شهبازی، بهترین روش های جلوگیری از بارداری که مختص خود شما می باشد را انتخاب کنید.

بانوان عزیز یادتان باشد که قابلیت های ذکر شده در بالا تنها بخش کوچکی از ده ها خدمتی است که گروه مینت به شما ارائه می دهد و می توانید با مراجعه به سایت و دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی و یا کافه بازار از آنها بهره مند شوید.

تیم ما برای هرگونه کمکی به بانوان این سرزمین آماده است؛ چرا که «ما» در مینت یک خانواده ایم.