تبیان، دستیار زندگی

مرا نمی‌فهمی، تو هم مرا نمی‌فهمی

چگونه تفاوت‌های ارتباطی بین زن و مرد را مخصوصا در روزهای اول رابطه و آشنایی مدیریت کنیم؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ارتباط
سوال کاربر: سلام، مدت یک سال هست با آقایی در ارتباطم. ایشان سه سال از من بزرگ‌ترند. ولی ازنظر عقلی و درک،بسیار بالاتر از سنشان هستند. پسر خوب و پاکی است. هر دو خانواده هم در جریان‌اند و مخالفتی با ازدواج ما ندارند من قبلاً در سن 17 سالگی به‌اجبار خانواده‌ام ازدواج کردم و در دوران عقد جدا شدم و به آقایی که در حال حاضر در زندگی من هستند، این موضوع را گفته‌ام.
این آقا خیلی به من علاقه‌مندند  اما چند روزی است که حس می‌کنم سرد شده‌اند. پیام‌ها و تماس‌های منو جواب می دن اما مثل روزهای قبل نیستند. وقتی هم این موضوع را مطرح کردم، گفتند که من اشتباه می‌کنم. حتی یک‌بار به من گفتند که محبتت را نشان بده.
اوایل هم می‌گفت ثابت کن ولی خیلی سریع و گذرا از کنارش رد می‌شد. این بار خیلی اصرار دارند. ولی نمیدونم چطور باید این دوست‌ داشتن خودم را بهش ثابت کنم. لطفاً به من کمک کنید.
***
پاسخ کارشناس تبیان: سلام دوست عزیز اگر احساسات عمیق او را درک می‌کنید و مطمئن هستید که شمارا دوست دارد، نگرانی چندانی دراین‌باره وجود ندارد. معمولاً آقایان پس‌ازاینکه مطمئن شدند طرف مقابل آن‌ها را دوست دارد و یک رابطه عمیق دوطرفه شکل‌گرفته است، به کار زیاد می‌پردازند. این بدین معنا نیست که نامزد یا همسرشان را دوست نداشته باشند، بدین علت است که خیلی زیاد غرق در کار خود می‌شوند.
شما در این مدت به‌جای اینکه مدام از او انتظار داشته باشید که مثل گذشته باشد، تلاش کنید به او محبت کنید، گاهی او را غافلگیر کنید. مثلاً بدون اطلاع قبلی برایش هدیه بفرستید، برای او پیام‌های محبت‌آمیز ارسال کنید. سعی کنید از خود شخصیتی بسازید که اجازه دهید او همان‌گونه که هست خودش را به شما نشان دهد و از گفتن مسائلش ابایی نداشته باشد.
وقتی خیلی بی‌حوصله است، کاری به کارش نداشته باشید. این‌ یکی از تفاوت‌های زنان و مردان است. مردان هنگام ناراحتی دوست دارند تنها باشند، اما خانم‌ها دقیقاً عکس این هستند. به همین خاطر خانم‌ها فکر می‌کنند اگر همسرشان توی خودش هست باید سراغ او بروند و دورش را بگیرند که دقیقاً برای آقایان معنای مزاحمت و گیر دادن دارد. کتابی درزمینهٔ تفاوت‌های زنان و مردان بخوانید. می‌توانید در یک فضای مناسب از خود او هم بپرسید که ازنظرش چه‌کارهایی ابراز علاقه هستند. برای رسیدن به تعریف مشترک از دوست داشتن تلاش کنید.
در کنار تمام این ها به او بگویید تا ازدواج تان رسمی و قطعی نشود، دست شما برای ابراز علاقه و اثبات دوست داشتن بسته است. 
همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: پرسش و پاسخ های عمومی تبیان