تبیان، دستیار زندگی

خرید کتاب برای شنیدن، نه صرفاً خواندن!

وقتی از فعل «خواندن» استفاده می کنیم شاید ذهنمان به سمت به دست گرفتن کتاب و مرور کلمه به کلمه آن به واسطه چشم ها باشد؛ اما لزوما قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. افراد مختلف، بی شمار کتاب می شناسند که آنها را به سه دسته خوب، متوسط و ضعیف تقسیم بندی می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خرید کتاب برای شنیدن، نه صرفاً خواندن!

وقتی از فعل «خواندن» استفاده می کنیم شاید ذهنمان به سمت به دست گرفتن کتاب و مرور کلمه به کلمه آن به واسطه چشم ها باشد؛ اما لزوما قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. افراد مختلف، بی شمار کتاب می شناسند که آنها را به سه دسته خوب، متوسط و ضعیف تقسیم بندی می کنند. کسی از آنها نمی پرسد که آیا لزوما این کتاب را با صدای ذهنت خوانده ای؟ یا تنها آن را از طریق گوش هایت شنیده ای! موضوع سخن ما نیز همین است. خرید کتاب صوتی فارسی. اگر یک لیست از کتاب های مورد علاقه داشته باشیم اما وقت خواندنشان را نداشته باشیم چه؟ در این میان کتاب الکترونیکی صوتی به یاریمان خواهد آمد.

احیای وقت های مرده با کمک خرید کتاب صوتی

همه ما خوب می دانیم که مزایا و معایب کتاب ها در هر قالبی که منتشر می شوند، چه هستند؛ اما می خواهیم از منظر دیگری به مسئله تهیه و خرید کتاب صوتی فارسی و گوش دادن به آن نگاه کنیم.

بسیاری از مردم وقت های اصطلاحاً مرده ای در زندگی دارند که خودشان می توانند آن را به فرم زنده تبدیل کنند. بسیاری از ما در شبانه روز در حین انجام کاری که اصولا به دقت فراوانی نیاز ندارد، مشغول می شویم؛ قبل از خواب دائما صفحات اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی را بالا پایین میکنیم؛ موسیقی گوش می دهیم؛ یک فیلم تماشا می کنیم. بسیاری از افراد را نیز می توان یافت که بیشتر شبها بیدار هستند و به همین واسطه وقت های مرده متعددی دارند و در عین حال، وقتی برای خواندن کتاب پیدا نمی کنند. دانلود کتاب صوتی رایگان، یا آن دسته از کتاب های صوتی غیر رایگان بهترین راه ممکن است تا شما عملاً مجبور به صرف فعل «خواندن» نباشید.

چگونه کتاب های صوتی مناسب را پیدا کنیم؟

اگر نمی دانید خرید کتاب صوتی از چه ژانر و چه نویسنده یا گوینده ای مفید تر از همه است می توانید با مراجعه به سایت کتابچین تعداد بیشماری کتاب صوتی رایگان بیابید که برای آزمون و خطا جهت پیدا کردن بهترین گزینه ممکن مفید هستند. تعداد امتیازات ثبت شده از سوی کاربران برای یک عنوان کتاب مشخص، به شما کمک خواهد کرد تا از تجربه دیگران برای دانلود و خرید کتاب صوتی غیر رایگان استفاده کنید.

برای یافتن پاسخ سوال اول نیز می توانید سری به سایت گودریدز بزنید و بازخورد های منتقدانه و اصطلاحاً اسپویل نشده از سوی دیگر خوانندگان یک کتاب را بررسی کنید و در صورت مفید بودن محتوا کتاب آن را انتخاب نمایید. این سایت بهترین انتخاب برای خرید کتاب مورد نظر و یافتن بهترین مترجمان یک کتاب است. بسیاری از فعالان شبکه های اجتماعی برای فروش بیشتر، دریافت آمار بالای دانلود و تبلیغات مختلف نام و آوازه یک کتاب را بر سر زبان ها می اندازند؛ اما این در حالیست که یک کتابخوان (شنونده کتاب) حرفه ای از روی تجربیات به اثبات رسیده در مورد یک کتاب تصمیم می گیرد. پس گول تبلیغات را نیز نخورید.

برای خرید کتاب صوتی هم لیست تهیه کنید؛ چرا که نه؟

بسیاری از افراد برای خرید کتاب های مختلف، یک لیست تهیه می کنند و طبق آن پیش می روند. این لیست می تواند نزدیک بودن قلم و ژانر انتخابی نویسنده های آن را شامل شود یا اینکه مجموعه کتاب هایی باشد که پس از خوانده شدن بازخورد خوبی از سوی دیگر افراد دریافت کرده اند. این لیست همچنین می تواند برای خرید کتاب صوتی نیز تهیه شود؛ آیا به نظرتان تفاوتی در این میان هست؟

البته لازم نیست تا شخصی کتابخوان حرفه ای باشد تا متوجه نزدیکی قلم و سبک نوشتار چندین نویسنده شود. بسیاری از افراد برای پیدا کردن کتاب مورد نظرشان به صورت رندوم یک عنوان کتاب را انتخاب می کنند. اگر به یک یا چند نویسنده علاقه مند هستید و نمی دانید که دقیقاً کدام نویسنده دیگر در حیطه فکری و ساختاری نویسنده محبوب شما قرار دارد می توانید به سایت  www.literature-map.com  مراجعه کرده و نام انگلیسی نویسنده محبوبتان را وارد کنید تا نام دیگر نویسندگان مرتبط با وی برایتان پدیدار شود. با اینکه همیشه تجربه آزمون و خطا هم می تواند بهترین کار در انتخاب و خرید کتاب صوتی یا کتاب دیجیتالی و غیره، باشد اما اگر می خواهید حساب شده پیش بروید، این کار بهترین تدبیر ممکن خواهد بود.

خرید کتاب برای شنیدن، نه صرفاً خواندن!
دانلود کتاب صوتی رایگان

آیا ناشر صوتی در روند خرید کتاب صوتی موثر است؟

این ناشران نیستند که مناسب بودن یا عدم مفید بودن یک کتاب (هر قالبی) را تعیین می کنند؛ مثلا وقتی می گوییم فلان ناشر، کتاب های مناسبی را چاپ می کند به این معناست که ناشر مورد نظر برای انتخاب و به چاپ رساندن کتاب ها حساسیت، دقت و اصول حرفه ای لازم را به خرج می دهد. همین مسئله در دراز مدت باعث محبوبیت آن ناشر در بین «خوانندگان» و «شنوندگان» کتاب ها می شود. از این رو، توجه ناشر به مخاطبان، کلید اصلی موفقیت برای دستیابی به خوانندگان و شنوندگان بیشتر است.

پس می توان اظهار کرد که ناشر در روند خرید کتاب صوتی موثر خواهد بود، اما نباید این نکته را هم فراموش کنیم که این تاثیر به اندازه نویسنده، موضوع کتاب و گوینده آن نیست. با این حال، چه در حین خرید کتاب الکترونیکی، چاپی و یا خرید کتاب صوتی یکی از اولویت های خود را به ناشر آن معطوف کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

کتاب صوتی، الکترونیک و چاپی همه یک هدف دارند.

اگر می خواهید در سال کتاب های بیشتری بخوانید، کتاب های صوتی دست شما را باز می گذارند تا از آنها بهترین استفاده ممکن را ببرید. تنها می بایست زمان های مرده را پیدا کنید و آنها را به اختیار خود طبقه بندی کنید. کنار زدن کلیشه ها، به خصوص در امر کتابخوانی یک ضرورت به شمار می رود. ما هرگز نمی توانیم برای پیشبرد بهتر روند انجام یک کار، به یک فعل و عملکرد خاص وابسته شویم و آن را برای همیشه مفید بدانیم. کتاب صوتی فارسی یا کتاب های صوتی غیر فارسی یکی از بهترین راه ها برای تغییر روند روتین کتابخوانی، استفاده بهتر از وقت و عدم به خرج دادن انرژی مضاعف برای تمام کردن یک عنوان خاص هستند؛ به قول مولانا «از نام گذر کردن و به صفات رفتن».