طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش سوم
وسیله های الکترونیکی که می توانید به کمک آنها اتاق فرار را طراحی کنید
ابتدا یادآور می شویم شما یک اتاق فرار به ابعاد 2x2x2 متر در اختیار دارید که درب آن با قفل برقی بسته می شود و روی دیوار آن یک دریچه نصب است و دریچه با قفل رمز دار بسته می شود. تجهیزات ، روی دیوارهای داخل و بیرون اتاق نصب شده است. تعدادی از اعضای گروه داخل اتاق می شوند و تعدادی بیرون اتاق هستند و به همدیگر کمک می کنند تا درب اتاق باز شده و اعضای گروه به هم برسند. اعضای گروه از داخل و بیرون اتاق می توانند از طریق دریچه با هم ارتباط داشته باشند. ما این کار را برای جذاب تر شدن ماجرا انجام داده ایم و اینکه همکاری گروهی با هیجان بیشتر انجام شود. پس طراحی کنید که میخواهید چگونه و با چه سناریو و طرحی این دریچه باز شود تا اعضای گروه بتوانند به هم کمک کنند تا به یکدیگر برسند.
معرفی سایر وسایل به همراه اتاق مورد نظر :
1. نمایشگراعداد( 7سگمنت): یک نمایشگر اعداد می باشد که تا چهار رقم صحیح و اعشاری را می توان با آن نمایش داد.
می توانید طراحی کنید در کجای اتاق فرار و برای کدام استراتژی می خواهید از این ابزارک استفاده کنید.
2. : JoyStick یک JoyStick کوچک است که درست شبیه دسته کنترلی پلی استیشن می باشد. می توانید برایش برنامه ای بنویسید که مثلا با تکان دادن آن به جهات مختلف (شمال-جنوب-شرق-غرب-شمال شرق-شمال غرب-جنوب شرق-جنوب غرب) اتفاقات خاصی که مدنظر دارید صورت پذیرد.
فکر کنید و طراحی کنید در کجای اتاق فرار و برای چه کاری می خواهید از این وسیله استفاده کنید.
3.سنسور اندازه گیری رطوبت خاک: به کمک آن می توانید رطوبت خاک را اندازه گیری کنید.
4.وسیله نمایشی حروف ((LEDMath: یک صفحه نمایش کوچک با ابعاد 8x8 cm است که می توانید هر حرف ، کلمه یا جمله دلخواهی را روی آن نمایش دهید.
5. قاب عکس: 2 قاب عکس روی دیوارها نصب شده . هر طرح و یا معمایی که دارید می توانید با قاب عکس اجرایی کنید .
6. سنسوراندازه گیری دود (سنسور MQ ): دستگاهی که میزان دود وگازCO2 محیط را اندازه می گیرد.
7. آژیر خطر: وسیله ای که با کنترل و طراحی شما در زمان خاص آژیر پخش می کند.
8. وسیله اندازه گیری فاصله (فاصله یاب) : به وسیله آن می توان فاصله هر دو جسمی را اندازه گرفت.
12.آژیر خطر: وسیله ای که با کنترل و طراحی شما در زمان خاص آژیر پخش می کند.
9.سه کشوی قفل دار به همراه سه کلید مجزا: می توانید برای طرح نقشه یا معماهایی از آنها استفاده کنید.
10.صندوقچه رمزدار :در درسنامه قبل توضیح داده شد.
11.ماژیک نامرئی به همراه نور مرئی کننده: نصب شده روی یکی از دیوارهای داخلی که در درسنامه قبل توضیح داده شد.
حال با کمک وسایل و با توجه به عکس ها اتاق فرار خود را طراحی کرده و مشخص کنید طبق چه سناریوای می خواهید از آنها استفاده کنید.
روی کمک همکاران ما حساب کنید:
از طریق شبکه های اجتماعی یا با شماره تلفن 66082248 می توانید با ما در ارتباط بوده و از راهنمایی های ما کمک بگیرید.
CodyNick Admin
CodyNick official
info@CodyNick.com
نمای کلی از اتاق در باز را مشاهده می کنید:
همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید این اتاق چهار وجه ، یک سقف به همراه یک درب ورودی دارد.
روی یک وجه آن ازسمت بیرون JoyStick و سنسورMQ نصب شده است.در تصویر زیر مشاهده کنید:
روی وجه دیگر یک نمایشگر LED Matrix و دریچه ای وجود دارد برای ارتباط بین داخل و خارج اتاق فرار که از داخل به یک قفل رمزدار متصل است:
نمای داخلی دریچه:
همچنین درب ورود اتاق فرار به یک قفل برقی متصل است:
دیوارهای داخلی اتاق به تمام وسایلی که در این درسنامه و درسنامه قبلی اشاره شد مجهز می باشد:
ماژیک نامرئی(مشاهده با نور بنفش) برای مشاهده درس نامه ها فایل های زیر را دانلود کنید.
طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش اول
طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش دوم
طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش سوم
CodyNick Admin
CodyNick official
info@CodyNick.com
بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان
معرفی سایر وسایل به همراه اتاق مورد نظر :
1. نمایشگراعداد( 7سگمنت): یک نمایشگر اعداد می باشد که تا چهار رقم صحیح و اعشاری را می توان با آن نمایش داد.
می توانید طراحی کنید در کجای اتاق فرار و برای کدام استراتژی می خواهید از این ابزارک استفاده کنید.
2. : JoyStick یک JoyStick کوچک است که درست شبیه دسته کنترلی پلی استیشن می باشد. می توانید برایش برنامه ای بنویسید که مثلا با تکان دادن آن به جهات مختلف (شمال-جنوب-شرق-غرب-شمال شرق-شمال غرب-جنوب شرق-جنوب غرب) اتفاقات خاصی که مدنظر دارید صورت پذیرد.
فکر کنید و طراحی کنید در کجای اتاق فرار و برای چه کاری می خواهید از این وسیله استفاده کنید.
3.سنسور اندازه گیری رطوبت خاک: به کمک آن می توانید رطوبت خاک را اندازه گیری کنید.
4.وسیله نمایشی حروف ((LEDMath: یک صفحه نمایش کوچک با ابعاد 8x8 cm است که می توانید هر حرف ، کلمه یا جمله دلخواهی را روی آن نمایش دهید.
5. قاب عکس: 2 قاب عکس روی دیوارها نصب شده . هر طرح و یا معمایی که دارید می توانید با قاب عکس اجرایی کنید .
6. سنسوراندازه گیری دود (سنسور MQ ): دستگاهی که میزان دود وگازCO2 محیط را اندازه می گیرد.
7. آژیر خطر: وسیله ای که با کنترل و طراحی شما در زمان خاص آژیر پخش می کند.
8. وسیله اندازه گیری فاصله (فاصله یاب) : به وسیله آن می توان فاصله هر دو جسمی را اندازه گرفت.
12.آژیر خطر: وسیله ای که با کنترل و طراحی شما در زمان خاص آژیر پخش می کند.
9.سه کشوی قفل دار به همراه سه کلید مجزا: می توانید برای طرح نقشه یا معماهایی از آنها استفاده کنید.
10.صندوقچه رمزدار :در درسنامه قبل توضیح داده شد.
11.ماژیک نامرئی به همراه نور مرئی کننده: نصب شده روی یکی از دیوارهای داخلی که در درسنامه قبل توضیح داده شد.
حال با کمک وسایل و با توجه به عکس ها اتاق فرار خود را طراحی کرده و مشخص کنید طبق چه سناریوای می خواهید از آنها استفاده کنید.
روی کمک همکاران ما حساب کنید:
از طریق شبکه های اجتماعی یا با شماره تلفن 66082248 می توانید با ما در ارتباط بوده و از راهنمایی های ما کمک بگیرید.
CodyNick Admin
CodyNick official
info@CodyNick.com
نمای کلی از اتاق در باز را مشاهده می کنید:
همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید این اتاق چهار وجه ، یک سقف به همراه یک درب ورودی دارد.
روی یک وجه آن ازسمت بیرون JoyStick و سنسورMQ نصب شده است.در تصویر زیر مشاهده کنید:
نمای داخلی دریچه:
همچنین درب ورود اتاق فرار به یک قفل برقی متصل است:
دیوارهای داخلی اتاق به تمام وسایلی که در این درسنامه و درسنامه قبلی اشاره شد مجهز می باشد:
ماژیک نامرئی(مشاهده با نور بنفش) برای مشاهده درس نامه ها فایل های زیر را دانلود کنید.
طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش اول
طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش دوم
طراحی معمای اتاق فرار دیجیتال مبتنی بر IT-IOT - بخش سوم
CodyNick Admin
CodyNick official
info@CodyNick.com
بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان