تبیان، دستیار زندگی

نسخه‌ی گیاهی برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های ویروسی

10 ادویه و گیاه دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از راه‌های تقویت ایمنی بدن استفاده از ادویه و گیاهان دارویی مفید در این زمینه است. در این روزها که بحث کرونا داغ است استفاده از این مواد غذایی، ایمنی بدنتان را تقویت کرده و ممکن است یک عامل بازدارنده در ابتلا به این بیماری و دیگر بیماری‌های ویروسی باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دارچین
ادویه‌ها و گیاهان دارویی که در ادامه آورده‌ایم نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده بلکه به سلامت دیگر سیستم‌ها و اندام‌های بدن کمک کرده و باعث بهبود و ارتقای سلامت افراد می‌شوند.

زنجبیل سرشار از فیتونوترینت‌هایی است که جینجرول نامیده می‌شوند، دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدالتهابی است. این ادویه یک کمک‌کننده عالی در درمان سردردهای میگرنی، آرتریت‌ها و آسم نیز می‌باشد


دارچین

دارچین ایمنی بدنتان را بالا می‌برد. جزء فعال موجود در دارچین که سینامالدئید نام دارد باعث کاهش قند خون، کلسترول تام و تری گلیسیریدها شده و کلسترول خوب را افزایش می‌دهد.
در واقع دارچین موجب متعادل کردن قند خون در طولانی‌مدت شده و از جهش ناگهانی و افزایش سریع قند خون بعد از صرف غذا جلوگیری می‌کند. این امر حساسیت بدن شما به انسولین را بهبود بخشیده و ریسک فاکتورهای پیش دیابت را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این ادویه‌ی فوق‌العاده در معالجه‌ی سرطان مفید است؛ زیرا می‌تواند موجب کند شدن توسعه‌ی خون‌رسانی به تومورها شود. خوشمزه و همه‌کاره، این بهترین توصیف برای دارچین است!

فلفل کاین

فلفل کائن

کائن یا همان فلفل قرمز نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. از مزایای شگفت‌انگیز آن می‌توان به ارتقای سلامت قلبی عروقی اشاره کرد. فلفل کائن فشارخون را پایین آورده و مشخص شده است که حتی توانایی توقف کردن حمله‌ی قلبی را نیز دارد! کائن همچنین موجب رقیق شدن اخلاط شده و عبور و مرور آن‌ها در طول ریه‌ها را تسهیل می‌کند. علاوه بر این شما می‌توانید هضم و جذب، حالت تهوع یا گاز را با فلفل کائن بهبود ببخشید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه

فلفل سیاه خاصیت ضدباکتریایی دارد و علاوه بر این که به باعث تقویت سیستم ایمنی شما می‌شود، یک ادویه عالی برای کمک به هضم غذایتان است. فلفل سیاه کمک می‌کند تا غذا در امتداد روده بزرگ با سرعت مناسبی که زمان انتقال روده نامیده می‌شود، حرکت کند و هرچه با سرعت بیشتر و روان‌تر عبور کند، روده بزرگ شما سالم‌تر می‌ماند. قدرت شفابخشی فلفل سیاه ناشی از پیپرین‌های موجود در آن است. پیپرین‌ها همان ترکیباتی هستند که وقتی فلفل سیاه می‌خورید موجب گرم شدن و افزایش حرارت در بدنتان می‌شوند.
فلفل سیاه همچنین به پیشگیری و درمان سرطان و کاهش ترکیبات شناخته شده‌ای که باعث بدتر شدن التهاب در آرتریت می‌شوند کمک می‌کند و بدین ترتیب باعث تسکین درد در مبتلایان به آرتروز می‌شود.

زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه یک بسته‌ی سلامتی فوق‌العاده است. این ادویه‌ی شگفت‌انگیز تقریباً در هر زمینه‌ای از پیشگیری از بیماری تا بهبودی آن کارایی دارد.
ماده فعال موجود در زردچوبه، کورکومین نام دارد. این ماده قدرت آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد که نشان داده شده تقریباً از هر عضوی از بدن انسان محافظت می‌کند و باعث التیام آن می‌شود.
زردچوبه از بدن در برابر سرطان، بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت، بیماری‌های چشمی، افسردگی، مشکلات پوستی و موارد دیگر محافظت می‌کند. علاوه بر این‌ها، تحقیقات دانشگاه Tufts نشان داد که این ادویه‌ی فوق‌العاده می‌تواند از افزایش وزن نیز جلوگیری کند.

ماده فعال موجود در زردچوبه، کورکومین نام دارد. این ماده قدرت آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد که نشان داده شده تقریباً از هر عضوی از بدن انسان محافظت می‌کند و باعث التیام آن می‌شود


ادویه کاری

کاری، یک ادویه رایج در هند است که برای کنترل دیابت، پیشگیری یا درمان بیماری‌های قلبی، عفونت، کاهش حافظه‌ی مرتبط با سن و التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاری، دارای آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی به نام آلکالوئیدهای کاربازول است که فقط در برگ آن موجود است و وظیفه‌ی جلوگیری از آسیب‌های سلولی که باعث بیماری یا پیری زودرس می‌شود، را بر عهده دارد.

پونه کوهی

پونه کوهی

پونه کوهی یک محافظت‌کننده‌ی طبیعی از شما در برابر عفونت است. از ترکیبات فعال موجود در این گیاه می‌توان به کارواکرول و تیمول اشاره کرد. این ترکیبات دارای خواص ضدویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی‌ای هستند. پونه کوهی به خلاص شدن از شر انگل‌های روده، از بین بردن باکتری‌های عامل مسمومیت غذایی، بهبود زخم‌های گوارشی، آرام کردن تحریکات روده و همچنین بهبود هضم غذا کمک می‌کند. پونه کوهی دارای مقدار زیادی مواد معدنی، انواع آنتی‌اکسیدان، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است. به نظرتان از این بهتر هم می‌شود؟!

آویشن

آویشن

اگر به یک ضدعفونی‌کننده نیاز دارید، روغن درمانی آویشن تحت عنوان تیمول همان چیزی است که دنبال آن می‌گردید.
وقتی تیمول را روی پوست یا غشاهای مخاطی دهانتان می‌مالید، میکروب‌ها را از بین می‌برد. این روغن برای تسکین سرفه‌ها، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و پیشگیری از عفونت بسیار مفید است.

نعنا

نعنا

نعناع دستگاه گوارش شما را ریلکس و آرام می‌کند و این امر موجب می‌شود این گیاه برای ناراحتی‌های گوارشی و روده‌ای مانند سندرم روده تحریک‌پذیر فوق‌العاده باشد.
نعناع، سوءهاضمه را تسکین داده و از آنجایی که غنی از منتول است، احتقان بینی و ناراحتی تنفسی را کاهش می‌دهد و به راحت‌تر نفس کشیدن شما کمک می‌کند. این گیاه همچنین باکتری‌هایی که باعث پوسیدگی دندان و ایجاد پلاک می‌شوند را از بین می‌برد.

زنجبیل

زنجبیل

زنجبیل پادشاه تمام کمک‌کننده‌های طبیعی به دستگاه گوارش است. این گیاه دارویی حالت تهوع و استفراغ را تسکین می‌دهد، معده را آرام می‌کند و ناراحتی‌های ناشی از گاز و نفخ را از بین می‌برد.
تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل یکی از مؤثرترین درمان‌های موجود برای بیماری حرکت، حتی بیشتر از داروهای بدون نیاز به نسخه است. زنجبیل برای رفع مشکل حالت تهوع در بیماری صبحگاهی در دوران بارداری، حالت تهوع بعد از جراحی و یا حالت تهوع ناشی از عوارض جانبی شیمی‌درمانی معجزه می‌کند.
از آنجا که زنجبیل سرشار از فیتونوترینت‌هایی است که جینجرول نامیده می‌شوند، دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدباکتریایی، ضدویروسی و ضدالتهابی است. این ادویه یک کمک‌کننده عالی در درمان سردردهای میگرنی، آرتریت‌ها و آسم نیز می‌باشد.

سیر

سیر

سال‌هاست که از سیر برای بهره‌گیری از خواص درمانی‌اش استفاده می‌شود. سیر به دلیل داشتن توانایی کمک به تعادل میکروب‌های خوب و بد در میکروبیوم بدن شما به عنوان یک آنتی‌بیوتیک قوی شناخته شده است. عنصر فعال در سیر آلیسین نام دارد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سیر همچنین با تحریک سلول‌های ایمنی خاص و تنظیم ترشح سیتوکین‌ها، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. سیتوکین‌ها مواد شیمیایی طبیعی تولید شده توسط سلول‌های ایمنی بدن هستند که به ارتباط برقرار کردن و عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کنند. برای دستیابی به حداکثر خاصیت سیر باید روزانه سه حبه بزرگ از آن را میل کنید.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.