تبیان، دستیار زندگی

درخت شفابخش کیش

درختی که شفا می دهد! حقیقت یا شایعه؟ سوالی است که احتمالا با دیدن عنوان این مقاله در ذهنتان به وجود خواهد آمد. جزیره کیش با داشتن جاذبه های طبیعی منحصر به فرد و همچنین تفریحات مهیج، بین گردشگران شهرت جهانی یافته و سالانه صدها هزار توریست را به خود جذب می کند. در ادامه قصد داریم در مورد یکی از جاذبه های عجیب و غریب این جزیره یعنی درخت انجیر معابد که به آن درخت شفابخش کیش نیز می گویند، صحبت کنیم. همراه ما باشید با رازهایی در مورد درخت شفابخش کیش.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
درخت، درخت انجیر معابد، درخت شفابخش، درخت کیش

معرفی درخت انجیر معابد کیش

درخت انجیر معابد، یکی از گنجینه های طبیعی ایران می باشد که در جزیره کیش و قسمت شمالی آن واقع شده است. این منطقه به طور کلی بسیار سرسبز و خوش آب و هوا است و دلیل آن هم وجود آب های جاری و سطحی است که به دره پرتغالی ها سرازیر می شود. همین آب های جاری باعث شده که درخت سبز به شکل امروزی در بیاید و برای خود معروفیت بسیاری دست و پا کند.

درخت سبز کیش کهنسال ترین درخت لور یا همان انجیر معابد است. تنه این درخت بسیار تنومند بوده و شامل تنه چندین درخت بزرگ و کوچک است. این درخت در ابتدا تنه است، ولی با رشد درخت، شاخه های آن به سمت زمین آویزان می شوند و بعد از مدتی در آن فرو می روند و خود به یک درخت تبدیل می شوند. این روند انقدر ادامه یافته و باعث به وجود آمدن درخت بزرگ و تنومند امروزی شده است.

علاقمندان گردشگری می توانند به جهت مشاهده قیمت تور کیش lahzeakhar و جاهای دیدنی کیش به صفحه لینک شده مراجعه نمایند.
درخت، درخت انجیر معابد، درخت شفابخش، درخت کیش

مردم و درخت شفابخش کیش

شکل خاص و عجیب درخت انجیر معابد در گذشته باعث شد که بین مردم شایعاتی مبنی بر شفابخش بودن این درخت پخش شود. به همین خاطر مردم از آن زمان شروع به بستن نخ و پارچه هایی به تنه درخت کردند و معتقد بودند که این درخت آرزو و یا حاجت آن ها را بر آورده خواهد کرد. هنوز هم این باور بین مردم وجود دارد و حتی این درخت را به نوعی مقدس می دانند. اهالی جزیره کیش نیز اعتقاد دارند که درخت معابد شگون داشته و نیازها و درخواست هایشان را بر آورده می کند.

در حال حاضر برای جلوگیری از آسیب دیدن درخت، تمام پارچه ها گره های روی آن را باز کرده و دور تا دور آن حصار نرده ای کشیده اند.
درخت، درخت انجیر معابد، درخت شفابخش، درخت کیش

قدمت درخت انجیر معابد

همان طور که گفتیم درخت انجیر معابد کیش بسیار کهنسال بوده و قدمت آن به بیش از 600 سال پیش باز می گردد. درختان لور در دوره تیموری و ایلخانی از کشورهای هند و چین به جزیره قشم، کیش و نوار ساحلی خلیج فارس آورده شده اند. درخت سبز کیش نیز در همان زمان، در منطقه مسکونی جزیره کاشته شده است. رشد ریشه های درختان لور به گونه ای است که تا صدها سال عمر کرده و قطر تنه آن ها همچون درخت سبز کیش، بسیار بزرگ و تنومند می شود. با این وجود مسئولان جزیره کیش، به خاطر آب و هوای بسیار گرم و شرجی که در این منطقه حاکم است، همواره تلاش بسیاری در جهت حفاظت از پوشش گیاهی و درختان بومی این منطقه می کنند.
درخت، درخت انجیر معابد، درخت شفابخش، درخت کیش

  بازدید گردشگران کیش از درخت شفابخش

درخت سبز امروزه به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کیش سالانه توسط بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی مورد بازدید قرار می گیرد. در ادامه اطلاعات بازدید از درخت سبز، آدرس و امکانات موجود در مجموعه آن را به اطلاع شما عزیزان می رسانیم، همچنین لازم به ذکر است با مراجعه به  سایت lahzeakhar می توانید لیستی از تور کیش لحظه آخر و  قیمت تور کیش را مشاهده کرده و تور مورد نظر خود را خریداری نمایید.
آدرس: درخت انجیر معابد بین شهر باستانی حریره و آب انبار سنتی کیش قرار گرفته و مسیر دسترسی به آن بسیار سر راست می باشد. وارد جزیره که شدید به سمت میدان المپیک و از آنجا به سمت میدان حریره حرکت کنید. شهر تاریخی حریره تنها چند دقیقه با درخت سبز کیش فاصله دارد. از میدان حریره خیابانی به نام درخت سبز وجود دارد که شما را به درخت سبز کیش خواهد رساند.
درخت، درخت انجیر معابد، درخت شفابخش، درخت کیش

زمان بازدید: درهای این مجموعه همه روز و در تمام طول هفته به روی گردشگرانی که در سفر به کیش با تور لحظه آخری قصد بازدید از درخت سبز را دارند باز می باشد. لازم به ذکر است که ورود به این مجموعه هیچ هزینه ای ندارد.

امکانات رفاهی: در منطقه ای که درخت انجیر معابد کیش در آن قرار دارد، یک سری امکانات و خدمات رفاهی جهت رفاه گردشگران تعبیه شده که از جمله آن ها می توان به تعدادی آلاچیق، رستوران فصلی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غیره اشاره کرد.