وب سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
وب سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
سه شنبه 3 اسفند 1395 - 24 جمادي الاول 1438 - 21 فوريه 2017

 طراحی بازی رومیزی-جلسه دهم

«ملاک های تغییر در بازی رومیزی»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 طراحی بازی رومیزی-جلسه دهم
با تولید روزافزون بازی های رومیزی و تنوع و تعدد آنها در سالیان اخیر، شاید دیگر نتوان گفت که بازی ها کاملا اصالت دارند و نمی توان بازی ای پیدا کرد که با بازی دیگر کاملا و صد در صد تفاوت دارد. بخصوص با بهره مندیاز مکانیزم های مشترک در طراحی بازی های رومیزی خیلی از مواقع در دید اول چندین بازی کاملا مشابه یکدیگر به نظر می رسند ولی وقتی وارد راهنمای بازی می شویم تفاوت ها را هر چند گاهی اندک مشاهده می کنیم. از این رو تصور اینکه یک بازی کاملا جدید باشد کمی دشوار است ولی از سوی دیگر کپی برداری از روی یک بازی دیگر به گونه ای که فرق چندانی با یکدیگر نداشته باشند نیز امر پسندیده ای نیست و در این مسابقه مردود خواهد بود. به همین دلیل در این مسابقه شرایطی را در نظر گرفته ایم که اگر یک بازی 30 درصد با یک بازی موجود تفاوت داشته باشد آن را نیز به عنوان یک بازی جدید حساب کرده و مورد داوری قرار می دهیم. ملاک 30 درصدی را تغییر در موارد زیر می دانیم:

· تغییر نام بازی، عنوان بازی و لوگوی بازی
اسم بازی باید خاص، معنادار باشد، تکراری نباشد، ترجیحاً فارسی باشد.

· تغییر مضمون بازی، داستان یا موضوع بازی
شامل داستان، موضوع بازی، مسیر داستانی بازی، موضوع، شخصیت ها و ...

· تغییر مکانیزم یا روش بازی
شامل پایان بازی، تعداد بازیکنان، مدت بازی، نحوۀ بازی، نحوه امتیازگیری و تعیین فرد برنده، نحوۀ نمایش امتیازها

·  طراحی اجزای بازی، شکل و جنس آن ها
شامل طراحی و شکل اجزا یا کلیت بازی، خطوط، تعداد اجزا، نحوه اتصال قطعات

· تغییر بسته بندی بازی
شامل ساختار بسته بندی، جنس بسته بندی، گرافیک بسته بندی

· تصویرسازی و طراحی شخصیت ها
شامل طراحی کارت ها و تصاویر چاپی، تصاویر روی بسته بندی، شخصیتها و صفحه بازی و تصاویر

·  طراحی دفترچه راهنمای بازی
نگارش دفترچه راهنمای جدید براساس اجزای قبلی، طراحی مجدد دفترچه

 نکته 1: یک بازی لزوما نباید در تمامی موارد فوق تغییر کرده باشد ولی حتما نام بازی، مضمون بازی و حداقل یک مکانیزم بازی باید تغییر کند و هر چه درصد تغییر بالاتر باشد، امتیاز بالاتری خواهد گرفت.

نکته 2: از آنجایی که مکانیزم ها مهمترین عناصر یک بازی هستند. نوآوری و تغییر در این بخش بیشتریی امتیاز را خواهد داشت.

نکته 3: نحوه امتیازدهی به ملاک های فوق در اختیار داوران است و نظر نهایی بر اساس مشورت هیات داوری است.
مطالب مرتبط:
قوانین عمومی مسابقات چالشی چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان
قوانین مسابقات طراحی بازی رومیزی چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

تلگرام جشنوارهکانال تلگرام جشنواره پروژه های دانش آموزی

سایت چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی


مطالب مرتبط:
طراحی بازی رومیزی - جلسه اول
طراحی بازی رومیزی - جلسه دوم
طراحی بازی رومیزی - جلسه سوم
طراحی بازی رومیزی - جلسه چهارم
طراحی بازی رومیزی - جلسه پنجم
طراحی بازی رومیزی - جلسه ششم
طراحی بازی رومیزی - جلسه هفتم
طراحی بازی رومیزی - جلسه هشتم
طراحی بازی رومیزی - جلسه نهم
طراحی بازی رومیزی - جلسه دهم

 تماس با ما
آدرس دبیرخانه: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول
مرکز ترنج - موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
تلفن: 81202311، 81202303، 81202167

پست الکترونیکی: project@tebyan.com
تلفن : 81200000
پست الکترونیک : public@tebyan.com
آدرس : بلوارکشاورز ، خیابان نادری ، نبش حجت دوست ، پلاک 12

ارتباط با ما

روابط عمومی

درباره ما

نقشه سایت

تعدادبازدیدکنندگان
افراد آنلاین