تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه شربت پرتقال

اگر گرفتن فوری آب پرتقال برایتان کمی سخت است، در این صورت شربت پرتقال یک میان وعده خوشمزه محسوب می‌شود که می‌توان به‌راحتی آن را آماده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شربت پرتقال
حالا که فصل پرتقال است می توانید با درست کردن این شربت  خیلی فوری یک نوشیدنی طبیعی سرشار از ویتامین سی درست کرده و نوش جان کنید. شربت پرتقال یکی از شربت های پر طرفدار است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد حاوی مقادیر غنی از ویتامین سی است. شربت پرتقال معمولا در کنار صبحانه یا میان وعده ها سرو می شود.

خواص آب پرتقال

ماندگاری آب پرتقال‌های فرآوری شده می‌تواند؛ حدود یک هفته ماندگاری داشته باشد، ولی پ آب‌پرتقال‌هایی که در خانه درست می‌کنید، بسته به نوع نگهداری از آن می‌تواند 3 الی چهار روز کیفیت مطلوب را حفظ کرده و قابل مصرف باشد.

- مصرف آب‌پرتقال می‌تواند باعث کاهش سنگ کلیه شود.

- آب‌پرتقال با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی می‌تواند محرک زیبایی پوست شما در اثر افزایش سن باشد.

- این نوشیدنی فوق‌العاده به دلیل دارا بودن منیزیم توانایی بازگرداندن فشار خون و طبیعی شدن سطح فشار خون دارد.

تهیه شربت پرتقال به روش ساده

برای تهیه شربت پرتقال؛ در ابتدا آب و شکر را در قابلمه روی حرارت شدید قرار داده تا آب جوش بیاید؛ کف و جرم روی آن را بگیرید. حالا حرارت را کم کنید و به مدت 35 دقیقه اجازه دهید تا بجوشد.

مواد لازم: 
فیله پرتقال                         1 کیلو
آب پرتقال                          2 لیوان
شکر                                  3 لیوان
آب ساده                            3 لیوان
اسانس پرتقال                     دلخواه 

طرز تهیه: 
آب را با شکر مخلوط کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد کف و جرم روی آن را با قاشق بگیرید تا آب شفاف‌تر باشد. حرارت را کم کنید و اجازه دهید آب و شکر به مدت نیم ساعت همچنان بجوشند.سپس آب پرتقال را اضافه کنید و صبر کنید تا شهد دوباره به جوش بیاید.

فیله  پرتقال را داخل یک پارچه تمیز و  نازکی که به تنظیف معروف است بپیچانید و بعدازاینکه آب‌پرتقال به جوش آمد آن را داخل قابلمه بگذارید و صبر کنید تا 30 دقیقه دیگر هم ،همه مواد با هم با درجه حرارت کم بجوشند.

بعد از سپری شدن این زمان تنظیف یا همان پارچه حاوی فیله‌های پرتقال را دربیاورید .وقتی تنظیف خنک شد آن را کاملاً  فشار دهید و عصاره‌اش را به شربت اضافه کنید. وقتی شربت خنک شد آن را در ظرف‌های در دار شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.


روش آماده کردن شربت پرتقال

مواد لازم:

- پرتقال                       دو کیلوگرم
- آب                           سه پیمانه
- شکر                          سه پیمانه
- آب‌پرتقال تازه             دو پیمانه

طرز تهیه:
- مرحله اول: در قابلمه‌ای سه پیمانه آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. شکر را کم‌کم به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا در آب حل شود. اجازه دهید آب و شکر 30 دقیقه بجوشد. اگر روی آب کف کرد، کف‌ها را با کفگیر از روی سطح آب‌بردارید.

- مرحله دوم: پرتقال‌ها را بشویید و پوست بگیرید.

- مرحله سوم: پس از گذشت ۳۰ دقیقه آب‌پرتقال را به شربت اضافه و حرارت را زیاد کنید تا شربت به جوش بیاید.

- مرحله چهارم: پرتقال‌های پوست گرفته را در پارچه‌ای تمیز و نازک بگذارید و سر پارچه را گره بزنید تا شکل بقچه بگیرد. بقچه را داخل قابلمه شربت بگذارید تا شیره پرتقال به‌آرامی به خورد شربت برود. اجازه دهید تا شربت به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید.

- مرحله پنجم: اجازه دهید تا شربت ۳۰ دقیقه بجوشد.

- مرحله ششم: بقچه را از قابلمه بیرون بیاورید و در آبکشی بگذارید تا خنک شود. وقتی پارچه و پرتقال‌های داخل آن خنک شد، آن را فشار دهید و آب‌های باقی‌مانده در پرتقال‌ها را در شربت بریزید.

- مرحله هفتم:  شربت را از روی حرارت بردارید و پس‌ازاین که کاملاً خنک شد، در یخچال بگذارید تا سرد شود.

شربت پرتقال

آماده کردن شربت پرتقال به روشی دیگر

شربت لیمونادپرتقالی یکی از نوشیدنی‌های خوشمزه و بسیار پر طرفدار در جهان است.

مواد لازم:
آب                               ۳ پیمانه
شکر                              ۳ پیمانه
پرتقال                           ۲ کیلوگرم
آب پرتقال                       ۲ پیمانه
اسانس پرتقال                  به دلخواه

طرز تهیه:
برای تهیه شربت پرتقال طبیعی ابتدا در قابلمه‌ای ۳ پیمانه آب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم و شکر را کم‌کم به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا سریع‌تر در آب حل شود. تقریباً ۳۰ دقیقه زمان می‌دهیم تا شربت بجوشد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه اگر روی شربت کف به وجود آمده کف‌ها را با کفگیر می‌گیریم و آب‌پرتقال را به شربت اضافه می‌کنیم و حرارت را زیاد می‌کنیم تا بجوش بیاید.

اگر گرفتن فوری آب پرتقال برایتان کمی سخت است، در این صورت شربت پرتقال یک میان وعده خوشمزه محسوب می‌شود که می‌توان به‌راحتی آن را آماده کرد.



پرتقال‌ها را شسته، پوست آن‌ها را می‌گیریم و در سینی قرار می‌دهیم. سپس پرتقال‌های پوست گرفته را در پارچه‌ای تمیز و نازک قرار می‌دهیم و گره می‌زنیم و داخل قابلمه شربت می‌گذاریم تا به‌مرورزمان شیره پرتقال به خورد شربت برود و صبر می‌کنیم تا شربت به جوش بیاید و بعد حرارت را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا ۳۰ دقیقه دیگر شربت خوب بجوشد. بعد پارچه‌ای که پرتقال‌ها داخل آن بودند را از قابلمه بیرون می‌آوریم و در آبکشی قرار می‌دهیم و آبکش را در سینی می‌گذاریم تا اگر آب‌پرتقال‌ها بیرون آمد در سینی بریزد.

صبر می‌کنیم تا پارچه و پرتقال‌های داخل آن خنک شوند و آن‌وقت محکم پارچه را فشار می‌دهیم تا اگر آبی در پرتقال‌ها باقی‌مانده است خارج شود و به شربت اضافه می‌کنیم و قابلمه شربت را از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم تا شربت در دمای محیط خنک شود. می‌توانید برای زیباتر شدن رنگ شربت ۵ دقیقه مانده به اینکه شربت را از روی حرارت بردارید اسانس پرتقال را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شربت یکدست شود.

در آخر شربت پرتقال را در پارچ می‌ریزیم و در یخچال قرار می‌دهیم و هر زمان که خواستید مصرف کنید مقداری کمی از شربت پرتقال را در لیوان می‌ریزید و کمی آب‌خنک و یخ به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

نکته مهم: برای زیباتر شدن رنگ شربت می توانید پنج دقیقه قبل از برداشتن شربت از روی حرارت، رنگ یا اسانس پرتقال به آن اضافه کنید.


ماندگاری آب پرتقال چقدر است؟

ماندگاری آب پرتقال‌های فرآوری شده می‌تواند؛ حدود یک هفته ماندگاری داشته باشد، ولی پ آب‌پرتقال‌هایی که در خانه درست می‌کنید، بسته به نوع نگهداری از آن می‌تواند 3 الی چهار روز کیفیت مطلوب را حفظ کرده و قابل مصرف باشد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .