تبیان، دستیار زندگی

روش‌های لاغری شکم

اگر مایلید که شکم لاغر و اندامی خوش‌فرم و متناسب داشته باشید، می‌توانید با چند روش ساده به لاغری شکم دست‌یابید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لاغری شکم
داشتن شکم لاغر دغدغه‌ی بسیاری از دوستداران تناسب‌اندام و مد است، همچنین بسیاری از کسانی است که به زیبایی‌اندام می‌اندیشند، لاغری شکم و پهلو و سوزاندن چربی‌های اطراف شکم در جذابیت اندام آن‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد.

تغذیه سالم و پرهیز از دریافت چربی‌ها و مواد غذایی چاق‌کننده و انجام فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کند تا دچار چاقی‌های موضعی مخصوصاً چاقی های شکمی نشوید.

چند پیشنهاد ساده برای لاغری شکم و کاهش وزن سریع

دارچین دارای طبع گرمی است و برای لاغر شدن افراد سردمزاج مفید است، زیرا سوخت‌وساز بدن و چربی سوزی را افزایش می‌دهد. از دارچین می‌توانید به‌جای شکر استفاده کنید.


- پس از وعده‌های غذایی پیاده‌روی کنید.
- از پله‌ها به‌جای آسانسور یا پله‌برقی استفاده کنید.
- برای تردد در سطح شهر از دوچرخه سواری بهره ببرید.
- از پشت میز کارتان، از جا بلند شوید تاکمی فعالیت کنید.
- برای لاغر شدن، از محل موردنظرتان دورتر پارک کنید و پیاده‌روی کنید.
- فعالیت‌های لذت‌بخش مانند پیاده‌روی در طبیعت، رقص و بازی با فرزندتان را انجام دهید.

رازهای مهم برای لاغری شکم

برای لاغری و کاهش وزن باید روش های متفاوتی را امتحان کنید، از رعایت رژیم غذایی گرفته تا فعالیت های ورزشی و همچنین تغییر سبک زندگی تمامی این روش ها می تواند شما را به داشتن شکمی تخت و لاغر و زیبایی اندام نزدیک نماید.

هدف داشته باشید

می‌خواهید به‌طورکلی وزن کم کنید یا تنها لاغر شدن شکم برای شما مهم است؟ پیشنهاد می‌کنیم اهدافتان را روی برگه‌ای بنویسید تا با دیدن هدف‌های خود انگیزه کافی برای کاهش وزن را پیدا کنید.


ورزش کنید

برای لاغری شکم حداقل 3 بار در هفته باید ورزش کنید. ورزش های هوازی مانند شنا، دوچرخه‌سواری، دویدن، پیاده‌روی، طناب زدن و فعالیت های ورزشی دیگر تأثیر زیادی در کاهش وزن‌دارند. برای کاهش مؤثر چربی شکم، سه تا پنج بار در هفته، هر بار 30 دقیقه فعالیت‌های هوازی نسبتاً شدید صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه انجام دهید. 


کالری بسوزانید

برای لاغر شدن شما باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و با انجام ورزش و پیاده‌روی کالری بسوزانید تا لاغر شوید. با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی، چربی‌های ذخیره‌شده را بسوزانید. یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت 5 کیلومتر در ساعت حدود 145 کالری می‌سوزاند. 

استرس را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که سبب برهم خوردن عادات غذایی و افزایش میل به غذاهای شیرین یا شور خواهد شد.

حجم غذای دریافتی را کمتر کنید

برای اینکه لاغرتر شوید و از شر چربی‌های دور شکم خلاص شوید باید مقدار غذایتان را کاهش داده و در ظرف‌های کوچک غذا بخورید. روغن و چربی را از غذای خود حذف کرده و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید.

همچنین بهتر است به آهستگی غذا بخورید و تا 20 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید تا مطمئن شوید سیر شدید. اگر در رستوران غذا می‌خورید نیمی از غذای خود را به خانه ببرید و هیچ‌گاه  پرخوری نکنید. 

فیبر بیشتری دریافت کنید

مصرف غذاهایی که فیبر بیشتری دارند، موجب خواهند شد که برای طولانی‌مدت احساس سیری داشته باشیم. این مواد غذایی سبب پاک‌سازی بدن، پایین آمدن سطح کلسترون خون می‌شود. 

غذایتان را خوب بجوید

جویدن بیشتر غذاها سبب بهبود فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان می‌شود. سبب خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک نمایید.

آهسته غذا بخورید

هرگز باعجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می‌شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش‌ازحد غذا نداشته باشید. 


گرسنگی نکشید

یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی‌ماند. اگر شما برنامه غذایی داشته باشید که در آن مدت‌زمان طولانی چیزی نخورید و گرسنه بمانید، بدنتان فکر می‌کند در زمان قحطی است بنابراین کالری‌ها را ذخیره کرده و نمی‌سوزاند. 


غذاهای سرخ‌کردنی نخورید

به‌جای خوردن غذاهای سرخ‌کردنی که کالری و چربی فراوانی دارند و بسیار چاق‌کننده هستند از غذاهای آب پز شده و یا بخارپز استفاده کنید تا به کاهش وزن چشمگیری دست‌یابید. 

غذاهای تند بخورید

مصرف غذاهای تند سبب افزایش سوخت‌وساز بدن شده و موجب می‌شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید

قند نخورید

برای کنترل دیابت و کاهش قند خون خود به‌جای قند از شکر برگ استفاده کنید ، این مواد طبیعی که کالری‌شان صفر است در همه فروشگاه‌ها وجود دارند.

نمک کمتر مصرف کنید

نمک سبب می‌شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان نفخ کند بنابراین در رژیم لاغری خودمصرف نمک و مواد غذایی پر نمک مانند خیارشور، نان‌های عدسی و اسنک و غیره را کنار بگذارید.

برنج قهوه ای مصرف کنید

برنج قهوه‌ای دارای فیبر بیشتر و کالری کمتری است که با خوردن آن طولانی‌مدت احساس سیری و اشباع بودن می‌کنید. برنج قهوه ای سرشار از سبوس است و سبب کاهش میزان کلسترول خواهد شد .

شامتان را زودتر بخورید

ساعات غذا خوردن در تناسب‌اندام نقش فراوانی دارد. اگر شامتان را دیروقت بخورید و بلافاصله پس‌ازآن بخوابید، دچار مشکلات گوارشی شده و غذایتان هضم نمی‌شود بنابراین در برنامه‌ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد خواهد شد.


خواب کافی داشته باشید

کم‌خوابی سبب افزایش هورمون استرس در بدن و تجمع چربی شکم و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می‌شود و موجب خواهد شد فرد به مصرف مواد غذایی ناسالم مثل کیک، شیرینی، چیپس تمایل پیدا کند.  

الکل مصرف نکنید

مصرف الکل به دلیل قند بالای آن باعث اضافه شدن کالری‌های غیرضروری به بدن  و مختل شدن برنامه‌ی ورزشی شما بعد از مصرف می‌شود.

میوه و سبزیجات به‌اندازه کافی بخورید

یک برنامه غذایی اصولی برای کاهش وزن برنامه‌ای است که در آن میوه و سبزیجات وجود داشته باشند. میوه و سبزیجات علاوه بر ویتامین‌ها فراوانی که دارند، فیبر فراوانی دارند و کم کالری هستند بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفیدند.

سعی کنید قبل از ناهار یا شام سالاد بخورید تا گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید. شب‌ها برای شام یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات با یک غذای کم کالری میل کنید و در طول روز حتماً میوه مصرف کنید.

 

لاغری شکم

خوراکی‌هایی که به‌سرعت شکم‌تان را لاغر می‌کند!

تغذیه سالم و پرهیز از دریافت چربی‌ها و مواد غذایی چاق‌کننده و انجام فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کند تا دچار چاقی‌های موضعی مخصوصاً چاقی های شکمی نشوید.

- جو دوسر: مصرف جوی دوسر در صبحانه سبب می‌شود انرژی‌تان تا زمان ناهار تأمین شود و تمایلی به خوردن مواد غذایی پرکالری نداشته باشید. درنتیجه سرعت سوخت‌وساز بدن افزایش یابد و شما لاغر شوید.

- لوبیا: لوبیا به دلیل فیبر و پروتئین بالا موجب احساس سیری بیشتر می‌شود به‌طوری‌که شما نیازی به خوردن غذاهای دیگر نخواهید داشت. 

- آب: برای لاغر شدن همیشه آب بنوشید چراکه آب اشتها را کم و سرعت سوخت‌وساز بدن را  افزایش داده و بدن را پاک‌سازی می‌کند، پس همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتماً قبل از غذا آب‌خنک بنوشید تا بدن برای گرم کردن آن کالری بیشتری بسوزاند و سبب چربی سوزی و کاهش وزن شود.

- چای یخی: به‌جای نوشیدنی‌های پرکالری مانند نوشابه و دلستر، چای یخی مصرف نمایید تا کالری مصرفی شما و چربی‌هایتان در طولانی‌مدت کاهش یابد. 

- سرکه سیب: سرکه سیب با تحریک آنزیم چربی سوزی سبب تنظیم سطح قند خون و کاهش احساس گرسنگی و سیری می‌شود. 

- کاهو: کاهو حاوی فیبر و آب فراوانی  است که مصرف آن سبب احساس سیری بیشتر خواهد شد.

- آجیل: آجیل میزان زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 دارد که باعث کاهش میزان کلسترول و لاغری شما می‌شود.

- بادام: پروتئین‌ها و چربی‌های اشباع‌نشده موجود در بادام با گرسنگی مبارزه می‌کنند و خاصیت سیرکنندگی دارند بنابراین با مصرف بادام بسیاری از افراد وزنشان کاهش می‌یابد و چربی‌های شکمی خود را از دست می‌دهند.   

- کنجد: کنجد دارای طبع گرم است و موجب چربی سوزی در می‌شود. 

- دارچین: دارچین دارای طبع گرمی است و برای لاغر شدن افراد سردمزاج مفید است، زیرا سوخت‌وساز بدن و چربی سوزی را افزایش می‌دهد. از دارچین می‌توانید به‌جای شکر استفاده کنید. 

- هل: هل سبب لاغری و کاهش وزن می‌شود زیرا  خاصیت چربی سوزی دارد.

- چوب میخک: چوب میخک در لاغری اثر مثبتی دارد پس آن را جایگزین مواد غذایی مضر کنید. 

- زردچوبه: برای بالا بردن سلامتی و افزایش جذب و هضم چربی‌ها از زرد چوبه استفاده نمایید. 

- سیاه دانه: سیاه‌دانه خواص زیادی برای  سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو دارد پس‌ازآن غافل نشوید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .