تبیان، دستیار زندگی

کاهش وزن با آلوئه ورا

یکی از مهمترین خواص گیاه آلوئه ورا کاهش وزن است، این گیاه دارای ترکیبات ساکارید و آنتی اکسیدان‎‌های قوی است که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کلسیم، مس، منیزیم،
گیاه آلوئه ورا سرشار از ویتامین هایA،C ،E و 12B، فولیک اسید، و کولین و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، منیزیم، منگنز، سلنیوم، سدیم، زینک و پتاسیم است که برای حفظ سلامت بدن و کاهش وزن بسیار موثر است.

گیاه آلوئه ورا سیستم داخلی بدن را از سموم پاک می کند، زیرا برای داشتن وزن مناسب و تناسب اندام نیاز به یک بدن بدون سم و توکسین دارید. همچنین تقویت متابولیسم با گیاه آلوئه ورا امکان‎پذیر می‎شود.

گیاه آلوئه ورا بر میزان سطح قند خون مؤثر است و زمان عمل جراحی یا بعدازآن به تنظیم کنترل قند خون کمک می‌کند. حداقل به میزان دو هفته پیش از یک عمل جراحی از قبل مشخص شده مصرف آلوئه ورا را قطع کنید.



گیاه آلوئه ورا تاثیرات فوق العاده‎ای روی دستگاه گوارش دارد و باعث افزایش قابل توجه متابولیسم می‌شود. با نوشیدن منظم آب آلوئه ورا، سبب برطرف نمودن اختلالات ریفلاکس معده، زخم معده می‌شوید. از دیگر اثرات این گیاه می‌توان به تنظیم حرکات روده اشاره نمود.

تهیه آب آلوئه ورا

روش‎‌های مختلفی برای خارج نمودن آب گیاه آلوئه ورا وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید آب آلوئه ورا از برگ‎‌های تازه این گیاه گرفته شده است. ابتدا برگ‎‌های گیاه آلوئه ورا را از آن عصاره گرفته می‌شود را کاملاً شستشو دهید. پوسته روی برگ آلوئه ورا را بردارید، سپس آن را قطعه قطعه کنید و آب آن را بگیرید. سپس عصاره به‌دست‌آمده را از صافی عبور دهید و داخل یخچال نگهداری کنید.

برای تهیه آب آلوئه ورای به این صورت عمل می‌کنیم که برگ‎‌های تازه آلوئه ورا را برداشته کاملاً تمیز و پاک‌کنید. برگ‌ها را برش دهید و لبه‎‌های خاردار را از آن جدا کنید. لایه‎‌های برگ‌ها را با دقت بردارید و ماده ژل مانند بین آن‌ها را خارج کنید. سپس آن را به خوبی خرد کرده و آب آن را از صافی عبور دهید. سپس یک نوشیدنی آماده است روزانه یک قاشق چای‌خوری از آن را میل کنید.

خواص گیاه آلوئه ورا

- کمک به کاهش وزن: آب آلوئه ورا می‌تواند با خواص ضدالتهابی خود با چاقی مقابله نماید. التهاب با اضافه وزن و مشکلات متابولیکی مرتبط است. آب آلوئه ورا سرشار از آلوئین است که به کاهش وزن کمک می کند. در طول روز یک قاشق چای‌خوری از آب آلوئه ورا را پیش از غذا میل کنید. برای کاهش وزن باید استفاده از آب آلوئه ورا را به مدت دو هفته تکرار کنید.

- تسهیل روند هضم: آب آلوئه ورا می‌تواند به تحریک باکتری‌های روده و تنظیم حرکات روده کمک کند چراکه دارای خواص مُلین است. این آبمیوه می‌تواند دستگاه گوارش را پاک‌سازی نموده و درد ناحیه شکمی و نفخ شکم را کاهش دهد. با مصرف روزانه آب آلوئه ورا به بهبود هضم غذا کمک کنید. هضم بهتر باعث می‌گردد که روده بزرگ بهتر عمل کرده و معده سالم‌تر ‌شود. مصرف این گیاه بعد از ورزش می‌تواند در کم کردن وزن سرعت ببخشید.

- سم زدایی بدن: از آنجائی‌که دارای خواص مُلین است می‌تواند مواد سمی را از بدن خارج کند. کبد یکی از اعضای مهم بدن در فرآیند سم زدایی است و مصرف آب آلوئه ورا به تسهیل روند پاک‌سازی دستگاه گوارش کمک می‌کند، همچنین این آبمیوه حاوی اسید اورونیک است که به حذف مواد سمی از داخل سلول‌ها کمک می‌کند.

- کنترل میزان قندخون: گیاه آلوئه ورا می‌تواند به کنترل قندخون در بین افراد دیابتی و پیش دیابتی کمک کند. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند آب آلوئه ورا میزان قندخون را در حالت ناشتا بهبود می‌بخشد. بعلاوه سرشار از کروم، منیزیم، زینک و منگنز است که موجب افزایش کارآمدی انسولین می‌شود.

- حفظ شادابی و سرحالی بدن: آب آلوئه ورا دارای کالری کمی است. از آنجائی که سرشار از پتاسیم است می‌تواند به رهایی از خستگی و حفظ انرژی بدن کمک کند.

- حفظ سلامت و بهداشت دهان: باوجود خواص ضدالتهابی می‌تواند برای کمک به حذف باکتری‌های بیماری‌زا دهان سودمند باشد. همچنین در درمان ورم لثه ناشی از پلاک‌های دندانی نقش بسیار مهمی دارد.

- تسکین زخم معده: آلوئه ورا دارای ترکیبات ضدالتهابی و ویتامین C است که می‌تواند روند هضم را افزایش داده و با زخم معده مقابله کند.

عوارض مصرف گیاه آلوده ورا

یکی از مهمترین خواص گیاه آلوئه ورا کاهش وزن است، این گیاه دارای ترکیبات ساکارید و آنتی اکسیدان‎‌های قوی است که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

گیاه آلوئه ورا همان‌طور که مزایا و خواص زیادی دارد، ضررهای بسیاری نیز برای سلامتی انسان ایجاد می‌کند. پس برای مراقبت از خود بایستی از عوارضی که ممکن است آلوئه ورا به بدن شما وارد آورد با اطلاع شوید.

- افت قند خون: گیاه آلوئه ورا ممکن است قند خون را تا حد زیادی کاهش دهد. در صورتی که آلوئه ورا را از به‌وسیله دهانی استفاده می‌کنید باید مراقب باشید که اگر دچار عارضه‌ی دیابت هستید، حتماً سطح قند خون خود را مرتب کنترل کنید.

- تحریک روده: بیماران مبتلا به کرون، کولیت اولسروز یا انسداد نباید به‌هیچ‌عنوان از شیرابه آلوئه ورا استفاده کنند، زیرا این ماده یکی از نوع موادی است که موجب واکنش روده می‌شود.

- مشکلات کلیوی: مصرف بیش‌ازاندازه عصاره یا شیرابه آلوئه ورا می‌تواند باعث مشکلات و نارسایی کلیه و بروز بیماری‎‌های خطرناک و کاملاً جدی گردد. چنانچه از مشکلات کلیوی رنج می‌برید از شیرابه آلوئه ورا استفاده نکنید.

- درد بواسیر: اگر بواسیر دارید از مصرف شیرابه آلوئه ورا پرهیز کنید، زیرا باعث بروز مشکلات وخیم‎تری خواهد شد.

- پایین آمدن پتاسیم در بدن: درصورتی‌که از داروهای دیگوکسین استفاده می‌کنید، از مصرف شیرابه آلوئه ورا خودداری کنید. زیرا به‌عنوان یک محرک به هضم سیستم گوارشی کمک می‌کند و میزان سطح پتاسیم بدن را کاهش می‌دهد.

- مشکلاتی در کنترل قند خون: گیاه آلوئه ورا بر میزان سطح قند خون مؤثر است و زمان عمل جراحی یا بعدازآن به تنظیم کنترل قند خون کمک می‌کند. حداقل به میزان دو هفته پیش از یک عمل جراحی از قبل مشخص شده مصرف آلوئه ورا را قطع کنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .