تبیان، دستیار زندگی

نامزدی با چاشنی تغییر خلق

نامزدم اخلاقش تغییر می‌کند و نمی دانم در چنین مواقعی باید چه رفتاری در مقابل او داشته باشم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج
سوال کاربر: تقریباً دو سال با آقایی نامزد هستم. به پاکی و صداقت ایشان ایمان‌دارم اما گاهی تغییر رفتار میدن و محبتشون کم‌تر میشه و تو این حالت من به‌شدت آشفته و بداخلاق میشم تا جایی که به اتمام رابطمون فکر می‌کنم درحالی‌که به‌شدت دوسشون دارم و بی ایشون واقعاً زندگی برام سخته. در مورد رفتارشون که می‌پرسم میگن مشکلات زیای دارن، گرفتارن و جوابشون برام قانع‌کننده نیست. من باید چیکار کنم؟

پاسخ مشاور:
خانم عزیز همه ما انسان‌ها در زندگی‌مان تحت تأثیر عوامل مختلف هستیم. نامزد شما هم از این امر مستثنا نیست. احتمالاً ایشان هم تحت تأثیر روابط شغلی، اجتماعی و حتی گذشته خودشان هستند. نمی‌تواند ازنظر احساسی همیشه در حالت بسیار عالی قرار داشته باشد و این تغییر خلق و ابراز علاقه تا حدی طبیعی است.
این حالت زمانی از شکل طبیعی خارج می‌شود که ایشان امروز بیایند ابراز علاقه کنند و فردا اعلام تنفر کنند، در این صورت می‌توان عنوان نمود ایشان مشکل خاص دارند و جای نگرانی است.

اگر شرایط ارتباطی‌تان به گونه‌ایست که گاهی بیشتر ابراز علاقه می‌کنند و گاهی کمتر، شما بهتر هست با این تغییرات کنار بیایید و قبول کنید که در روابط زناشویی همیشه همه‌چیز عالی نیست و گاهی همسرتان نیاز به خلوت و تنهایی دارد و علاقه بهترین زن و شوهرها نیز در حال نوسان است و ظرفیت خودتان را برای پذیرش این موضوع افزایش دهید.
همچنین توصیه می‌کنم زمان‌هایی را صرف گفتگو با او بنمایید و اجازه دهید از درگیری‌ها و مشکلاتی که دارند صحبت کنند تا با درک وضعیت ایشان قضاوت واقع‌بینانه‌تری از ایشان داشته باشید.
اگر واقعاً این تغییر خلق خیلی جدی بود و با همدلی و همراهی بیشتر بازهم برایتان تحملش سخت بود، می‌توانید ابتدا به‌تنهایی با یک مشاور حضوری صحبت کنید و اگر لازم شد دونفری نزد مشاور بروید. درهرصورت شما باید آرامشتان را حفظ کنید و در روزهای سخت همسرتان هم کنارشان باشید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: پرسش و پاسخ‌های عمومی تبیان