تبیان، دستیار زندگی

کمپین تبلیغاتی پیامکی

کمپین تبلیغاتی پیامکی یکی از روشهای کارآمد و تاثیر گذار در تبلیغات و بازاریابی محسوب می شود. برای اجرای صحیح تبلیغات پیامکی توجه به نکات و اصول کمپین پیامکی الزامی است. در ادامه به بررسی و معرفی چگونگی اجرای موفق کمپین پیامکی می پردازیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کمپین تبلیغاتی پیامکی

کمپین تبلیغاتی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ یکی از انواع روشهای تبلیغاتی دیجیتال محسوب می شود. کمپین پیامکی به معنی ارتباط با مخاطبان کسب و کار از طریق ارسال پیامک و جذب مشتریان است. اگر چه انواع روشهای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی به سرعت جای خود را در کسب و کارهای مختلف باز کرده اند ولیکن تبلیغات پیامکی هنوز هم یکی از روشهای موثر تبلیغات و بازاریابی بشمار می رود. پیامک با میزان دسترسی بالای خود به مخاطبان دارای مزیت هایی است که سایر روشهای تبلیغاتی از آن بی بهره اند. بیش از ۹۰ درصد کاربران پیامک های خود را دریافت نموده ولی نکته مهم در اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی نحوه تاثیر گذاری بر مخاطب است. جهت داشتن بیشترین بهره وری و کارایی بر مخاطبان رعایت نکات و اصول اجرای کمپین پیامکی الزامی است. بدین ترتیب می توان با هزینه ای مناسب و پائین مخاطبان را جذب نمود. انواع تبلیغات پیامکی نه تنها برای کسب و کارهای کوچک بلکه برای شرکتها و بنگاه های اقتصادی بزرگ که دارای مشتریان زیادی هستند مناسب است. در ادامه به معرفی اصول اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی می پردازیم.

اصول کمپین تبلیغاتی پیامکی

نکته مهم در اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی تاثیر گذاری بر مخاطب است. این تاثیر گذاری در چند ثانیه اتفاق می افتد. بطور معمول اغلب مخاطبان پیامک های تبلیغاتی دریافتی خود را بدون خواندن آن حذف می کنند. حدف پیامک تبلیغاتی بدون خواندن آن به معنی اتلاف وقت و هزینه شما خواهد بود. برای جلوگیری از این موضوع توجه و رعایت برخی اصول در اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی الزامی است.

انتخاب مخاطبان: یکی از مهمترین اصول در اجرای کمپین پیامکی انتخاب صحیح مخاطبان است. انتخاب مخاطبان با توجه به هدف از اجرای کمپین صورت می پذیرد. اگر هدف آگاهی و جذب مخاطبان جدید است و یا اینکه هدف افزایش وفاداری مشتریان قبلی است در تعیین مخاطبان تعیین کننده است. علاوه بر این تعیین جامعه مخاطبان از نظر سنی، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، تحصیلات و یا درآمد می تواند نقش موثری در افزایش مخاطب داشته باشد.

انتخاب متن: از دیگر موارد مهم در اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی انتخاب متن ساده، روان و تاثیرگذار است. مخاطبان متون طولانی و مبهم را بدون خواندن حذف می کنند. از طرفی شما باید در عرض چند ثانیه و با یک یا دو جمله کوتاه بر مخاطب خود تاثیر بگذارید. استفاده از لینک، شماره تماس و غیره در متن می تواند راه ارتباطی مخاطب با شما را هموار کند. درج آدرس وب سایت و یا لینک خبر در متن پیامک یک راه مفید جهت جذب مخاطبان خواهد بود.

کمپین تبلیغاتی پیامکی

زمان ارسال پیامک: بدون در نظر گرفتن زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی نمی تواند تاثیر خوبی بر روی مخاطب گذاشت. تعیین زمان ارسال مناسب از دیگر اصول اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی است. اول صبح و یا آخر شب زمان مناسبی برای ارسال پیامک نیست. تجربه ثابت کرده است که میانه روز و هنگام ظهر وقت مناسبی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی خواهد بود. همچنین در نظر گرفتن زمان ارسال با توجه به نوع و هدف کمپین پیامکی از دیگر موارد مهم تلقی می شود. معمولا ۴۸ ساعت تا ۲۴ ساعت قبل از اجرای یک رویداد و یا نمایشگاه بهترین زمان برای اطلاع رسانی به مخاطبان خواهد بود. یا به عنوان مثال تبلیغات یک رستوران و فست فود باید در زمان نزدیک به ظهر و یا شب صورت پذیرد.

ارتباط متقابل با مخاطب: یکی از موارد مهمی که باید در انتخاب متن پیامک در نظر گرفته شود، امکان ارتباط متقابل مخاطب با شماست. ارسال متن پیامکی بدون هیچ گونه بازخورد به معنی عدم اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی است. معمولا در متن پیامک شماره تماس، آدرس لینک و وب سایت و یا ارسال عدد خاصی برای ادامه ارتباط با مخاطب تعیین می شود. با اینکار مخاطبانی که تمایل دارند می توانند علاقه مندی خود را اعلام نمایند.

اجرای آزمایشی تبلیغات پیامکی: در اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی انبوه توصیه می شود ابتدا برای یک گروه کوچک مثلا ۵۰ یا ۱۰۰ تایی پیامک ارسال گردد و بازخورد آن مورد ارزیابی قرار گیرد. چنانچه بازخورد از مخاطبان دریافت نگردید شاید نیاز به اصلاح متن پیامک، بازبینی گروه مخاطبان و یا زمان ارسال پیامک باشد. بدین ترتیب می توان از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری نمود.

کمپین تبلیغاتی پیامکی

اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی موفق

در مطلب فوق اصول اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی تشریح شد. اس ام اس مارکتینگ چنانچه بطور صحیح و اصولی اجرا شود هنوز هم یکی از روشهای موفق در تبلیغات و بازاریابی محسوب می شود. میزان دسترسی بالای مخاطبان به اس ام اس و هزینه مناسب آن از جمله مزیت های اجرای کمپین پیامکی بشمار می رود. متن جذاب و کوتاه که در یک جمله بتواند پیام را به مخاطب انتقال دهد مهمترین کاری است که باید انجام شود. به این جمله توجه کنید. ۵۰ درصد تخفیف در سفارش بعدی شما تا ۲۴ ساعت آینده، این یک پیام کوتاه، روان و گویا است که در یک جمله مطالب مهمی را به مخاطب انتقال می دهد. در نظر گرفتن مهلت زمانی نکته مهمی است که مخاطب را ترغیب به خرید از محصول و یا استفاده از خدمات می کند. نکته دیگر انتخاب و تهیه یک پنل اس ام اس حرفه ای و مناسب است. قابلیت های پنل اس ام اس می تواند شما را در اجرای هر چه بهتر کمپین کمک نماید. در ادامه به معرفی یکی از برترین پنل های اس ام اس جهت اجرای اصولی کمپین تبلیغاتی پیامکی می پردازیم.

کمپین تبلیغاتی پیامکی

کمپین پیامکی با پنل اس ام اس وب وان

پنل اس ام اس وب وان با قابلیت های حرفه ای و متعدد خود بهترین بسته های پیامکی را در دسترس کاربران خود قرار می دهد. با تهیه پکیج های حرفه ای وب وان می توان از اجرای صحیح کمپین تبلیغاتی پیامکی خود اطمینان حاصل نمود. از جمله مزیت های وب وان می توان به ارسال قطعی و سریع به همراه گزارش تحویل، جدیدترین بانک شماره موبایل شهرهای مختلف، تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته، ارائه بسته های پیامکی بدون مهلت زمانی، امکان کار با سامانه از طریق موبایل، تبلت و غیره و نمایندگی بدون واسطه کلیه اپراتورها اشاره نمود. انواع پنل سازمانی، پنل تبلیغاتی، پنل تجاری، پنل شگفت انگیز و نمایندگی پنل اس ام اس با تخفیف و هزینه های کاملا مناسب در webone-sms.com   عرضه می گردد. اجرای اصولی و حرفه ای کمپین تبلیغاتی پیامکی را با بسته های حرفه ای و اقتصادی وب وان تجربه کنید.