تبیان، دستیار زندگی

معرفی انواع روش‌های موثر برای بازگرداندن موهای از دست‌رفته

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش‌های نوین درمانی، بسیاری از افراد توانسته‌اند این مشکل را به طور قابل ملاحظه‌ای رفع کنند. کاشت مو در ایران به دلیل معضل طاسی، درمانی بسیار رایج است و روزانه تعداد زیادی از افراد برای انجام این کار به مراکز کاشت مو مراجعه می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
معرفی انواع روش‌های موثر برای بازگرداندن موهای از دست‌رفته
کاشت مو زمانی انجام می‌شود که افراد به دلایل مختلفی موهای خود را از دست می‌دهند. در گذشته بسیاری از اشخاصی که موهای خود را از دست می‌دادند، تنها قادر به استفاده از روش‌های سنتی نظیر داروهای گیاهی و شامپوهای ریزش مو بودند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش‌های نوین درمانی، بسیاری از افراد توانسته‌اند این مشکل را به طور قابل ملاحظه‌ای رفع کنند. کاشت مو در ایران به دلیل معضل طاسی، درمانی بسیار رایج است و روزانه تعداد زیادی از افراد برای انجام این کار به مراکز کاشت مو مراجعه می‌کنند. از دیگر روش های جلوگیری از ریزش مو مزوتراپی مو می باشد که ما در ادامه این مطلب به چند روش رایج و اثربخش کاشت مو در ایران اشاره می‌کنیم.
کاشت مو به روش اف آی تی (FIT)
در این روش از کاشت مو، پزشک با برداشتن فولیکول‌های مو از نواحی پشت سر و پرپشت مو توسط دستگاهی بنام هولدر یا پانچ، آن‌ها را در قسمت‌ها طاس سر می‌کارد. این روش در چندین جلسه انجام شده و پزشک جلسه‌ای 1500 الی 1000 مو را یر سر بیمار می‌کارد. این روش بدون عمل بی‌هوشی بوده و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. پس از انجام این کار، پس از گذشت 1 ماه موها وارد فاز استراحت شده و دچار ریزش موقتی می‌شوند. اما، پس از گذشت چندین روز مجددا رویش کرده و قسمت طاس سر را پر می‌کنند. به طور کلی، این روش نیاز به یکسال زمان داشته تا نتایج خود را بگذارد و ریشه‌های مو قوی شوند.

·مزایای کاشت مو به روش فیت (FIT)


کاشت مو به این روش دارای مزایای زیر است:

·عدم خونریزی زیاد
·درد کم
·عدم نیاز به پانسمان

کاشت مو به روش اس یو تی (SUT)

در این روش از کاشت مو که کمی نیز شبیه به روش فیت است، پزشک برخلاف روش فیت از پانچ‌های لیزری برای برداشتن فولیکول‌های مو استفاده می‌کند. مزیتی که پانچ لیزری دارد این است که موها را به صورت گروهی از بافت سر جدا می‌کند و پس از فریز کردن، آن را در قسمت طاس سر قرار می‌دهد. به همین دلیل کاشت مو به روش SUT نسبت به سایر روش‌ها سریغ‌تر انجام شده و معمولا در یک جلسه تمام می‌شود. این روشی نیازی به بیهوشی ندارد و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. از مهمترین مزایای این روش می‌توان به عدم درد و خونریزی، طبیعی جلوه دادن مو و نداشتن دوره نقاهت اشاره کرد.

معرفی انواع روش‌های موثر برای بازگرداندن موهای از دست‌رفته

کاشت مو به روش اف یو تی (FUT)

در این روش از کاشت مو که بهترین روش کاشت ابرو هم هست، پزشک قسمتی از پوست سر را برداشته و آن را با شیوه‌های نوین و تخصصی به واحدهای موی مجزا بر روی پوست تبدیل می‌کند. سپس این قسمت از پوست را که به مو تبدیل کرده در قسمت‌های طاس سر قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که در این روش موها سیار طبیعی جلوه کرده و پوست سر برجسته یا ملتهب نمی‌شود. دوره نقاهت این روش از کاشت مو نیز بسیار کم است و یکی از روش‌های پرطرفدار کاشت مو به شمار می‌رود.

کاشت مو در زنان

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که زنان دچار ریزش مو نمی‌شوند و تنها مردان هستند که به این عارضه مبتلا می‌شوند. اما، بهتر است بدانید اکثر زنان پس از دوران بارداری و تحمل فشار زایمان دچار استرس و کاهش وزن شدید شده و به طور موقتی موهای خود را از دست می‌دهند. اما در برخی از مواقع، موهای از دست رفته دیگر بازنگشته و آن‌ها را مجبور به کاشت مو می‌کند. زنان نیز مانند مردان می‌توانند از روش‌های نوین کاشت مو بهره‎‌مند شده و دوباره موهای خود را به دست بیاورند یا آن‌ها را پرپشت کنند. معمولا پزشکان ابتدا روش‌های سنتی و دارویی را اتخاذ کرده و اگر چنین روش‌هایی نتیجه‌بخش نباشند، از روش کاشت مو استفاده می‌کنند. زنان باید توجه داشته باشند که قبل از انجام کاشت مو حتما باید با متخصص پوست و مو مشورت کرده و روشی را انتخاب کند که متناسب با جنس پوست و موهای او باشد.

مواردی که باید قبل از کاشت مو به آن توجه کرد

قبل از انجام کاشت مو باید به چند نکته مهم توجه کرد. توصیه می‌شود این نکات را جدی بگیرید، زیرا عدم توجه به آن می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد و فرآیند کاشت مو را دچار مشکل کند. بهتر است قبل از انجام کاشت مو با پزشکان متخصص و کلینیک‌های معتبر در این زمینه مشورت کرده و با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب کنید. انتخاب صحیح می‌تواند نتیجه بیشتری را در بر داشته باشد.

همچنین پیش و پس از عمل کاشت مو از تکنیک‌های زیر برای بهبود نتیجه عمل استفاده کنید.

· استراحت کافی در شب قبل از انجام کاشت مو
·عدم پرخوری قبل از انجام این کار، بهتر است از ویتامین‌ها و غذاهای مختصر استفاده کنید.
·انجام تمامی آزمایش‌های تجویز شده از سوی پزشک
·بهتر است به هیچ عنوان از آرام‌بخش و ماسک‌ها قبل از کاشت مو استفاده نکنید

سخن پایانی

بسیاری از افراد به دلیل طاسی سر خود از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند و حتی ممکن است دچار انواع استرس و افسردگی شوند. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی، روش‌های نوین و موثری ابداع شده‌اند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربفردی هستند و با توجه به شرایط بیماران مختلف انتخاب می‌شوند. این روزها به دلیل تعدد کلینیک‌های مختلف، انتخاب یک مرکز معتبر و خوب بسیار دشوار شده است. از این رو توصیه می‌کنیم برای نتیجه‌گیری بهتر به کلینیک‌های معتبر و دارای مجوز از وزارت بهداشت مانند کلینیک خانه سفید تهران مراجعه کرده و از تجربه چندساله و دقت بالای پزشکان و کادر مجرب این مرکز، نهایت استفاده را ببرید.

کلینیک تخصصی کاشت مو خانه سفید با ۱۵ سال سابقه در این زمینه یکی از بهترین مراکز کاشت مو در تهران می باشد که شما می توانید با خیالی راحت از خدمات بی نظیر این مجموعه استفاده نمایید.

جهت دریافت وقت مشاوره با شماره های ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ و ۰۲۱۵۴۵۰۳ تماس حاصل فرمایید.

وب سایت کلینیک : https://whcl.ir

صفحه اینستاگرام کلینیک : https://instagram.com/whdc.ir