تبیان، دستیار زندگی

برنامه‌های بیست‌ و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اعلام شد

رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان این مطلب که نمایشگاه قرآن از تاریخ ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به مدت ۱۵ روز برپا می‌شود گفت: شعار نمایشگاه " قرآن کتاب رشد و رویش " خواهد بود و کمیته ویژه امسال ما کمیته کودک و نوجوان است و درصددیم یک کمیته مستقل محتوایی برای فضای مجازی داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر رسانه‌های داخلی از رسانه‌های به روز که شاید مخاطبان به سمت آنها گرایش داشته باشند نیز بهره ببریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جشنواره
عبدالهادی فقهی زاده  در نخستین نشست تشریح برنامه‌های بیست‌ و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در اردیبهشت ماه سال ۹۹ برگزار می‌شود اظهار کرد:‌این دوره از نمایشگاه از روزهای ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۹۹ مصادف با ۱۱ ماه مبارک رمضان به مدت ۱۵ روز کامل برپا می‌شود. ما در تلاشیم که یک یا دو روز به زمان نمایشگاه اضافه کنیم. درصدد بودیم که این نمایشگاه زودتر از سال‌های گذشته یعنی تقریبا از روزهای آخر ماه شعبان برگزار شود اما به دلیل تلاقی نمایشگاه کتاب با نمایشگاه قرآن این زمان انتخاب شد.

وی در ادامه با اشاره به شعار بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: شعار نمایشگاه " قرآن، کتاب رشد و رویش " خواهد بود. ما کمیته‌هایی برای بخش‌های مختلف نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم که کمیته ویژه امسال کمیته کودک و نوجوان است و سعی کرده‌ایم در این کمیته از اخلاق و معنویت و تقویت اعتماد به نفس و اقتدار ملی در جهت ترویج فرهنگ این امور در بین کودکان بهره ببریم. هدف ما کاستن از گسست‌های اجتماعی و فرهنگی است و درون مایه فعالیت‌های کمیته ویژه ما یعنی کمیته کودک و نوجوان برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اهداف و راهبردهای کلان بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن خاطر نشان کرد:از جمله هدف‌های ما توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآن، حمایت از اقتصاد و فرهنگ قرآنی، ایجاد زمینه تعامل موثر بین مراکز و فعالان قرآنی در داخل و خارج، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تلاش برای بهره‌وری، تلاش برای جلب مشارکت بیشتر در جهت تامین هزینه‌های نمایشگاه، گسترش بخش بین‌الملل و ایجاد موسسات مردمی و سازمان‌های دولتی از کشورهای اسلامی است.

وی افزود: سال گذشته کشور میهمان ما به صورت ویژه کشور پاکستان بود و امسال در تلاشیم از کشور عمان برای نمایشگاه به صورت ویژه دعوت کنیم و امیدواریم محدودیت‌های منابع مالی مانع این امر نشود. تاکنون از حدود ۲۲ کشور دعوت کرده‌ایم و دعوت نامه‌های آنها ارسال شده است. در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه حدود ۱۷ کشور حضور داشتند و امیدواریم امسال تعداد آنها بیشتر شود. ما درصدد هستیم که از طرح‌ها و برنامه‌هایی بهره ببریم که نوآوری در آنها دیده شود. ما در این دوره از نمایشگاه به صورت موکد تاکید کرده‌ایم که افرادی که می‌خواهند طرح ارسال کنند طرح آنها تکراری و یا کم کیفیت نباشد و علاقمندان می‌توانند از امروز در سایت iqfa.ir ثبت نام کنند. ما برای فضای مجازی یک کمیته مستقل محتوایی در نظر گرفته‌ایم که بتوانیم از رسانه‌های روز بهره ببریم. با توجه به این که در سال‌های آینده زمان برپایی نمایشگاه قرآن و نمایشگاه کتاب هر ساله به هم نزدیک تر می‌شود در تلاش هستیم که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه قرآن را به روزهای پایانی ماه شعبان نزدیک کنیم تا بتوانیم از این نمایشگاه در مدت زمان بیشتری بهره ببریم. در سه ماه قبل جلسه‌ای با اعضای کمیته مصلی داشته‌ایم که برای شب‌های قدر از شبستان‌های شرقی و یا غربی مصلی استفاده کنند که خارج از شبستان اصلی باشد و ترکیب نمایشگاه به هم نخورد. با توجه به اتفاقات امسال و شهادت سردار شهید حاج‌ قاسم سلیمانی در نمایشگاه بیست‌و هشتم بخشی مجزا برای بزرگداشت و فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌دهیم.

فقهی‌زاده در ادامه با اشاره به برپایی هیجدهمین دوره آزمون قرآن سراسری قرآن و عترت در روز جمعه ( ۱۱ بهمن ماه) خاطر نشان کرد:‌مرحله کتبی این آزمون در روز جمعه برگزار می‌شود و مرحله شفاهی آن در پایان دی ماه در ۳۵۰ شهر و شهرستان و ۴۷۰ حوزه امتحانی در اقصی نقاط کشور برپا می‌شود. آزمون مورد نظر مشابه سال‌های گذشته و در چهار گروه امتحانی شامل ترجمه و مفاهیم، معارف اهل بیت (ع)، حفظ قرآن کریم و سبک زندگی و سیره معصومان (ع) برگزار می‌شود. مبنای حمایت معاونت از فعالیت‌های حوزه آمزوشی و مردمی موسسات قرآن و عترت در سراسر کشور این آزمون خواهد بود و هدف ما از برپایی این آزمون توسعه و گفتمان سازی قرآن در کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .