تبیان، دستیار زندگی

راهی برای فریب دادن ترازو

چطور لباس بپوشیم که لاغر به نظر برسیم؟

انتخاب لباس مناسب برای کسانی که اضافه وزن دارند دردسری است که گاهی باعث از دست دادن اعتمادبه‌نفسشان می‌شود. این افراد گاهی با انتخاب لباس‌های نامناسب ممکن است چاق‌تر از چیزی که هستند، به نظر برسند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که بین این همه مغازه و بوتیک و فروشگاه کدام لباس را باید انتخاب کنید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
لباس،افراد چاق،لاغر،انتخاب رنگ،لباس روشن، لباس تیره،اعتماد به نفس،شلوار، دامن،جنس پارچه،جوراب شلواری،شالف روسری،کفش،شیک پوشی

چه رنگی افراد را لاغرتر نشان می‌دهد؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای آنکه لاغر به نظر برسید، انتخاب رنگ مناسب است. رنگ‌هایی با تناژ تیره‌تر مثل آبی، قهوه‌ای، بنفش و سرمه‌ای به لاغر نشان دادن شما کمک می‌کند و برعکس رنگ‌های روشن‌تر مثل سفید و خاکستری شمارا چاق نشان می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید چاقی خود را پنهان کنید از پوشیدن لباس‌های روشن خودداری کنید. همچنین اگر تنها در یک قسمت بدن خود احساس چاقی می‌کنید مثل پهلو، شکم، باسن و یا ران و... تنها همان قسمت را با کمک رنگ‌های تیره بپوشانید مثلاً اگر بالاتنه لاغر و پایین‌تنه چاق دارید، بلوز سفید و شلوار مشکی بپوشید.

چه سایز لباسی مناسب است؟

برخی افراد تصور می‌کنند پوشیدن لباس گشاد به پنهان کردن چاقی کمک می‌کند و عده‌ای دیگر معتقدند لباس‌های اندامی و تنگ باعث می‌شود تا چربی‌های بدنشان جمع شده و باعث لاغر نشان دادن آنها شود اما این باورها کاملاً اشتباه است زیرا لباس گشاد شما را چاق‌تر نشان می‌دهد و لباس اندامی و تنگ هم باعث می‌شود تا اعتمادبه‌نفستان پایین بیایید؛ بنابراین لباس‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با اندازه شما باشد.

آیا رنگ جوراب و کفش در لاغر به نظر رسیدن، مهم است؟

تطابق رنگ جوراب و کفش با لباس باعث می‌شود تا لاغرتر به نظر برسید. اگر لباستان به‌گونه‌ای است که مجبورید از جوراب‌شلواری استفاده کنید، به‌جای جوراب‌های رنگی و نازک، جوراب‌های ضخیم و مشکی بپوشید زیرا جوراب‌های رنگ پا و نازک شمارا چاق نشان می‌دهد.

دامن یا شلوار؛ کدام شمارا لاغرتر نشان می‌دهد؟

فرق چندانی بین شلوار و دامن وجود ندارد بلکه انتخاب هرکدام از این‌ها بستگی به مدل و جنس پارچه دارد.

_ اگر عادت دارید همیشه شلوار بپوشید:
بهتر است از شلوارهای لی و جین با رنگ‌های تیره استفاده کنید. این شلوارها به دلیل جذب بودن مانند گن عمل می‌کنند و تا حد زیادی شمارا لاغر نشان می‌دهند.

_اگر به دامن علاقه دارید:
بهتر است ابتدا به چاقی اندامتان نگاه کند؛ اگر چاقی پایین‌تنه شما شامل ساق پا هم می‌شود، از پوشیدن دامن کوتاه اجتناب کرده و دامن‌های بلند و راسته بپوشید اما اگر تنها ران چاقی دارید، می‌توانید از دامن‌های کوتاه و راسته هم استفاده کنید؛ فقط دقت داشته باشید که حتماً با دامن کوتاه، جوراب‌شلواری بپوشید.

کدام کیف مناسب است؟

افرادی که اضافه وزن دارند باید کیف بزرگ دستشان بگیرند چون کیف کوچک شمارا چاق‌تر ازآنچه هستید، نشان می‌دهد. هنگام خرید کیف، خودتان را در آینه نگاه کنید و ببینید که آیا متناسب با بدنتان است یا خیر.

روسری یا شال؟

شال، روسری کوتاه و همچنین بستن روسری دور گردن به افراد چاق توصیه نمی‌شود. اگر می خواهید لاغر به نظر برسید روسری‌های بلند و ترجیحاً رنگ تیره انتخاب مناسبی برای شماست.

چه کفشی مناسب است؟

پوشیدن کفش‌های بدون پاشنه نه‌تنها زیبایی ندارد بلکه شمارا بدهیکل نشان می‌دهد. از طرفی کفش‌های پاشنه‌بلند هم باعث می‌شود فشار زیادی به‌زانو و کمر وارد شود؛ بنابراین کفش مناسب، کفشی با پاشنه متوسط است تا هم به سلامتتان آسیبی وارد نشود و هم لاغرتر به نظر برسید.

راه راه عمودی یا افقی؟

لباس‌هایی با خط های عمودی ویقه‌  V باعث می‌شود تا چشم مخاطب به‌جای یک‌طرف، از بالا به پایین هدایت‌شده و درنتیجه کشیده و باریک‌تر به نظر برسید.