تبیان، دستیار زندگی

چرا مردها خیانت می‌کنند؟

هیچ دلیلی نمی‌تواند توجیهی برای خیانت باشد، ولی برخی از رفتارهای ناصحیح در روابط زناشویی باعث سرد شدن زندگی مشترک شده و فکر خیانت در ذهن مردها جوانه می‌زند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خیانت
متاسفانه امروزه بسیاری از مردها به همسرانشان خیانت می کنند و این پدیده سبب تخریب و آسیب به روابط زن و مرد می شود.
البته باید خاطر نشان کرد که بیشترین آمار خیانت از سوی مردان است. خیلی ها دلیل خیانت مردان را می دانند، اما برخلاف تصور عموم همیشه اینگونه نیست گاهی مردان دلیل خیانت خود را بی توجهی همسر نسبت به خود ذکر می کنند.

دلیل بی وفایی مردان چیست؟

شک و تردید بی‌مورد زن یکی از عوامل مهم بروز بی‌وفایی و خیانت در مرد می شود. برخی از زنان بی‌دلیل به همسر خود شک دارند. از لحظه‌ای که شک و تردید در رابطه‌ای شکل می‌گیرد، ذره‌ذره عشق بین زوجین روبه‌زوال گذاشته و از بین می‌رود.

حتی اگر رابطه جنسی خوبی دارید، تحسین کردن همسر می تواند رابطه تان را عمیق تر کند. سعی کنید هر روز حداقل یک بار از همسر خود تعریف کنید، این رفتار باعث می شود به همسرتان یادآوری کنید که برای شما فردی مهم است.  

شاید باور نکنید، اما این مسئله همیشه بخاطر روابط جنسی نیست. طی مصاحبه ای با تعدادی مرد خیانتکار، تقریبا نیمی از آن ها علت آنرا بی توجهی همسرانشان ذکر کردند، چگونه می توانید همسرتان را به خود پایبند کنید؟

گاهی مردان احساس می‌کنند برای همسر خود جذابیتی ندارند، سعی کنید با همسر خود چنان رفتار کنید که گویی برای شما جذاب‌ترین است و بدین ترتیب برای شما جذاب باقی می‌ماند. گاهی یک تجربه تلخ سبب می‌شود همسرتان عزت‌نفس خود را از دست بدهد و بخواهد این کمبود را باخیانت جبران کند.
 
روزمرگی می‌تواند باعث شود به‌آسانی فراموش کنید که همسرتان چقدر برایتان اهمیت دارد. نگذارید این اتفاق بیفتد. گاهی دلیل خیانت مرد بیشتر از آنکه جاذبه‌ی جنسی به فردی دیگر باشد، اهمیت داشتن برای موجودی دیگراست.
 
همسری که بجای صحبت درباره نگرانی‌هایش آن را در خود فرو می‌ریزد، از دیگر مواردی ست که برای تخلیه خشم خود خیانت می‌کند. از آن‌جایی‌که هیچ‌یک از شما توانایی خواندن ذهن یکدیگر را ندارید بسیار ضروری است که آشکارا و به نرمی درباره مشکلاتتان با همدیگر صحبت کنید.

همیشه به خاطر بسپارید او همسری وفادار است مگر آنکه خلافش ثابت شود. اگر شما به همسر خود مظنون هستید؛ در مورد آنچه آزارتان می‌دهد صحبت کنید و از همسرتان بپرسید چه نیازهایی دارد.

خیانت مردان چه دلیلی دارد؟

- یکی از دلایل خیانت مردان به همسرشان توجه بیشتر زن به خانواده‌اش است. مردان دوست دارند اولویت اول زندگی همسرشان باشند و همسرشان در مورد تمامی مسائل ابتدا با او صحبت نماید و سپس موضوع را با خانواده خود در میان بگذارد.

در این‌گونه خانواده‌ها مرد کم‌کم احساس می‌کند موجب بی‌مهری قرار گرفته و اولویت نخست زندگی همسرش نیست پس روابطش را با همسر خود کمتر کرده و رفته‌رفته به سمت خیانت عاطفی و جنسی کشیده می‌شود.

- یکی از دلایل خیانت مردان ازنظر علمی ضعف زن در برقراری یک رابطه زناشویی جذاب، مثبت و سازنده است. داشتن رابطه زناشویی نقش مؤثری در تحکیم بنیان خانواده دارد وزنان و مردان باید مهارت‌ها داشتن یک رابطه زناشویی را بیاموزند. فقدان این مهارت‌ها باعث می‌شود تا زن یا مرد رفتار اشتباهی از خود نشان داده و همسر گریزان کند.

- یکی از دلایل خیانت مردان رفتار تحکم‌آمیز زنان است به‌طوری‌که آن‌ها احساس می‌کنند که همسرشان یک مدیر است تا یک زن.

امرونهی کردن خانم‌ها و گفتگو و ارتباط با همسرشان مانند یک رئیس و حاکم موجب به وجود آمدن این احساس در زنان می‌شود که همسرشان قصد دارد تا اختیار و کنترل زندگی مشترک را در دست بگیرند. به همین دلیل مردها به خاطر این رفتار نسبت به همسرشان بی‌تفاوت می‌شوند و رفته‌رفته به خیانت کشیده می‌شوند.

- برخی از زنان تمام‌وقت خود را صرف رسیدگی به فرزندشان می‌کنند و یا با دوستانشان در ارتباط‌اند. اگر اولویت زندگی‌تان فرزند و دوستانتان باشد و وقتی همسرتان به خانه می‌آید در حال رسیدگی به فرزندتان هستید و یا در مهمانی‌ها به همسرتان بی‌توجهید و بیشتر وقتتان صرف خوش‌گذرانی با دوستانتان می‌شود.

باید بدانید شما ناآگاهانه این احساس را در همسرتان به وجود می‌آورید که برای شما بی‌اهمیت‌اند و قدر او و زحماتش را نمی‌دانید بنابراین خودتان با دستان خود او را به سمت کسی دیگر سوق می‌دهید.

خیانت
- مرد دوست دارد برای همسرش بهترین باشد، وقتی شما به‌عنوان شریک زندگی‌اش عیب او را بیان می‌کنید و او را تحقیر و سرزنش می‌نمایید، باعث شکسته شدن اقتدار مرد می‌شوید و او را به فردی پرخاشگر و عصبی تبدیل می‌کنید که دیگر مانند سابق همسرش را دوست نخواهد داشت.

این‌گونه مردان اولین احساسی که دارند این است که شما او را بهترین نمی دانید و این بسیار برای زندگی‌تان خطرناک است بنابراین بهتر است به‌جای شمردن عیب‌های همسرتان خوبی‌های او را ببینید و بجای استفاده از کلمات تنش‌زا با لحنی ملایم از او انتقاد کنید.

هیچ دلیلی نمی‌تواند توجیهی برای خیانت باشد، ولی برخی از رفتارهای ناصحیح در روابط زناشویی باعث سرد شدن زندگی مشترک شده و فکر خیانت در ذهن مردها جوانه می‌زند.



- یکی از رایج‌ترین عادات زنان در ارتباط با همسرشان بروز رفتار مادرانه است. زنانی که رفتاری مادرانه دارند همسرشان را مانند پسر کوچکی می‌دانند که نمی‌تواند از خود مراقبت کند و نیاز دارد که او زندگی‌شان را اداره کند.

این رفتار مخرب شاید در سال ابتدایی زندگی برای مرد لذت‌بخش باشد اما رفته‌رفته مردان به این رفتار اعتراض می‌کنند و از رفتارهای همسرشان خسته می‌شوند.

رفتار مادرانه زن بر روی روابط زناشویی تأثیر دارد چون هیچ مردی مایل نیست با مادرش هم‌بستر شود بنابراین از برقراری رابطه زناشویی با همسرش خودداری می‌کند و مرد برای پر کردن این خلأ جنسی به زنی رجوع می‌کند که رفتاری مادرانه با او نداشته باشد.

- هر چه مردی در نظر شما ناتوان‌تر و ضعیف‌تر جلوه کند، ازلحاظ جنسی نسبت به او سرد خواهید شد. با مادری کردن مردها وابسته می‌شوند و اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهند. مردی که اعتماد به نفس ندارد، کمتر می‌تواند خودش را دوست بدارد و درنتیجه نمی‌تواند به همسرش ابراز عشق کند.

- شک و تردید بی‌مورد زن یکی از عوامل مهم بروز بی‌وفایی و خیانت در مرد می شود. برخی از زنان بی‌دلیل به همسر خود شک دارند. از لحظه‌ای که شک و تردید در رابطه‌ای شکل می‌گیرد، ذره‌ذره عشق بین زوجین روبه‌زوال گذاشته و از بین می‌رود. وقتی مردی مورد ظن و شک همسر خود قرارگرفته و رفتار کنترل‌کننده زن را می‌بیند، روزبه‌روز از او فاصله گرفته و به‌سوی شکل‌گیری رابطه عاطفی جدیدی متمایل می‌شود.

- برخی از زنان به دلیل ترس از دست دادن همسر و نگرانی از آینده وقت زیادی را صرف کار کردن می‌کنند و از همسر خود غافل می‌شوند، لذا خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد شکاف در رابطه خود با او می‌شوند. این دسته از خانم‌ها برای هرچه بهتر کردن رابطه عاطفی و عاشقانه خود باید تعادلی بین کار و توجه به زندگی مشترک خود برقرار نمایند و در طول روز کارهایی مانند نوشتن یادداشت‌های عاشقانه، مکالمه تلفنی و زدن پیامک عاشقانه به همسر انجام دهند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .