تبیان، دستیار زندگی

نحوه نگهداری و کار با موش سوری - جلسه سوم

در طبیعت معمولا دسترسی به غذا محدود است، برای همین موش ها بیش از نیمی از عمرشان را در به دنبال غذا می گردند به همین دلیل برای اینکار تخصص خاص ژنی در آنها به وجود آمده است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
در مباحث گذشته در رابطه تا سلامت عمومی، تهیه موش و... اطلاعاتی به دست آوردیم. همچنین چگونگی نگهداری از موش را دانستیم. در این درس به نحوه آموزش موش ها می پردازیم....

3- آموزش
موش ها موجودات باهوشی هستند و سعی دارند همیشه به دنبال غذا بگردند به علت اینکه در طبیعت دسترسی به غذا معمولا محدود هست بیش از نیمه از عمرشان را در طبیعت به دنبال غذا می گردند برای همین برای اینکار تخصص خاص ژنی در موش ها به وجود آمده است.
نحوه نگهداری و کار با موش سوری - جلسه سوم

عکس 5 آموزش رانندگی به موش

برای آموزش چند نکته بسیار حایز اهمیت است.

1- غذا موش ها باید همیشه در دسترس موش باشد (در قفس اصلی) و اینکار غیر اخلاقی هست که موش را برای پیدا کردن غذا مجبور به حل ماز کنیم!

2- برای آموزش معمولا از غذای تشویقی استفاده می شود که دارای طعم و رنگ و بو خاص هست ( غذای فشرده رنگ و طعم و بو خاصی ندارد و فقط جهت رفع نیاز های موش ساخته شده است)

3- غذای تشویقی را بهتر است فقط در ماز به موش بدهید اینکار باعث افزایش سرعت یاد گیری موش می شود چون موش می فهمد که با دیدن ماز آن غذا در انتظارش هست.

4- حجم غذای تشویقی نباید زیاد باشد و بهتر است هر بار که موش به غذا رسید بگذارید مدتی آن غذا را بخورد تا این حس تشویق در موش ایجاد شود.غذای تشویقی را خودتان انتخاب کنید ولی معمولا مرغ پخته شده بدونه هیچ گونه ادویه ای هست.

5- بعد از رسیدن موش به مکان تشویقی با آن با آرامش برخورد کنید که برای موش این مسئله ایجاد نشود که وقتی می رسد به نقطه تشویقی با سختی مواجه می شود پس بهتر است به نقطه تشویقی نروم.
ماز طراحی شده دارای یک مسیر اصلی و چندین مسیر فرعی هست که به غذا نمی رسد. مسیر اصلی با رنگ سبز و سایر مسیر ها با رنگ قرمز مشخص شدند.
در مسئله آموزش دست شما را باز گذاشتیم تا مسئله ات رو خودت حل کنی
نحوه نگهداری و کار با موش سوری - جلسه سوم

نحوه نگهداری و کار با موش سوری - جلسه اول
نحوه نگهداری و کار با موش سوری - جلسه دوم
نحوه نگهداری و کار با موش سوری - جلسه سوم

بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان